Jadikovke vlasnika malog preduzeća

Foto: Pixabay

Prevela: Nevena Živković

Zbog čega se najviše žale vlasnici malih preduzeća kada je reč o njihovim sajtovima? „Nemogućnost njihovog nalaženja na pretraživačima.” Prema „Alajnablovoj" (Alignable) najnovijoj anketi o malim preduzećima, skoro polovini, od preko 250 anketiranih vlasnika malih preduzeća, ovo je bolna tačka.

Nakon mnogo godina lokalnog pretraživanja u „Altavisti" (AltaVista), postavlja se pitanje da li 47 procenata onih koji su izabrali „nepojavljivanje na pretraživačima” znači da se oni uopšte nisu pojavljivali, ili je mala posećenost njihovih sajtova uzrok takvog njihovog razmišljanja.

Da li se vi nalazite u toj grupi od 47 procenata? Ako je tako, probaćemo malo da vas umirimo:

Koji od sledećih razloga je onaj zbog kojeg mislite „da niste vidljivi”?

• Pretraživali ste svoje preduzeće putem imena i grada na „Guglu" (Google) ili „Bingu" (Bing), a vaš sajt se uopšte nije pojavio;

• Pretraživali ste vašu oblast poslovanja i vaš grad, ali vaš sajt se nije pojavljivao;

• Gledali ste broj posetilaca vašeg sajta i zaključili da ih je malo.

google-485613_640.jpg

Foto: Pixabay

#1: Nevidljivi ste. Potrebno je da tražite listinge vašeg preduzeća na oba pretraživača i proverite da li su informacije o vašem preduzeću tačne i ažurirane.

#2: Zaboravljate ključne reči. Ispoštujte prvi korak i uradite malo istraživanje o „titlovima i meta tagovima”, i obavezno ih dodajte na vaš sajt. Izaberite tagove čijom bi se pretragom došlo do vas.

#3: Ako ga izgradiš, oni će doći. Pretpostavka je da je 3# najčešći odgovor na ovu žalbu. Ako spadate u ovu grupu, moguće je da vas koče vaša očekivanja, a ne vaš sajt. Nažalost, ne postoji mnogo dobrih podataka o upoređivanju poseta na sajtovima malih i srednjih preduzeća, ali evo par stvari koje biste mogli da razmotrite:

• „Alajnabl" je pre nekoliko meseci sproveo istraživanje i zaključio da je više od 40 posto malih preduzeća imalo manje od 250 posetilaca na njihovim sajtovima mesečno, tako da niste samo vi u pitanju.

-preduzetnistvo.gif

• Sajt svakog preduzeća bi trebalo da se pojavi kada ga neko pretražuje po imenu, kao i kada ljudi pretražuju šta to ono nudi u okviru svoje oblasti poslovanja. Ovo može da se postigne obično za manje od 50 dolara mesečno. Posedovanje sajta koji lepo izgleda vas sigurno neće koštati kao Svetog Petra kajgana.

• Prema „Guglu", većina lokalnih pretraga koje se obave preko mobinih telefona ili kompjutera imaju za cilj pronalaženje sledeće tri stvari: radno vreme, poslovnu adresu i proizvode koje nudi vaše preduzeće. Tako da bi vaš sajt trebalo da uključi sva tri ova pojma kao i vaše kontakt informacije (posebno broj telefona) navedene na svakoj stranici. Ako ispoštujete sve ove korake, i ako omogućite pristup vašem sajtu i putem mobilnih telefona, vi ste spremni.

Zar se sad ne osećate bolje kada je reč o vašem sajtu?


Izvor: All Business


Nevena je obožavalac stranih jezika i veliki navijač omiljenih klubova.