Novi fleksibilni rasporedi u trima kompanijama

Foto: Pixabay

Prevela: Ljupka Mirković Dubajić

Kako pokazuje nova studija sajta o karijerama FairyGodBoss, osim odštete, fleksibilni sati prednjače u odnosu na bilo koji drugi faktor zapošljavanja kada žene odlučuju da li će prihvatiti poslovnu ponudu, bez obzira na to koliko godina imaju i da li imaju dece. Nedavna studija kompanije McKinsey & Company otkriva da će mladi oba pola radije prihvatiti posao u kompaniji koja nudi fleksibilne rasporede.

Ipak, ono oko čega se većina kompanija najviše trudi pri zapošljavanju je da predstavi sebe kao cool ili ,,zabavno” mesto za rad. Umesto da ulažu sredstva u inoviranje fleksibilnosti, mnoge kompanije i dalje troše novac na stoni fudbal, jogu i besplatnu hranu. ,,Fleksibilni raspored će postati norma za poslodavce koji žele da dobiju rat za talente”, kaže Džoana Barš (Joanna Barsh), bivša direktorka kompanije McKinsey & Company i autorka knjige ,,Centralizovano vođstvo” (Centered Leadership).

Fleksibilni radni raspored ne znači da zaposleni rade od kuće svakog dana. ,,Biti fleksibilan znači da mogu da kontrolišem svoje vreme tako da ne provodim vreme na sastancima od devet do 17.00, znam koji posao bi trebalo da obavim, a vi ćete imati poverenja da ću to i da uradim”, kaže Romi Njumen (Romy Newman), koosnivač sajta FairyGodBoss.

Neke kompanije, kao što su Asana, Dropboks (Dropbox) i Del (Dell) su našle načina da promene očekivanja u vezi sa ličnim pojavljvanjima na sastancima i na poslu, i izgradile su kulturu odgovornosti i podrške koja zaposlenima omogućava da kontrolišu svoje vreme.

ODUSUSTVA I BEZ UNAPRED DEFINISANIH RADNIH SATI

,,U kompaniji Asana, ljudi osećaju da imaju ovlašćenje da rade ono što je potrebno”, kaže Sonja Gitens Otli (Sonja Gittens Ottley), šef odseka za različitost i inkluziju. Kompanija zaposlenima može da ponudi fleksibilnost zbog inovativnog načina na koji timovi zajedno funkcionišu, kaže ona. Rokovi i ciljevi se planiraju na period od četiri meseca tako da svako zna šta je čija odgovornost i šta bi trebalo postići u tom periodu. Postoji jasan plan, jasna linija odgovornosti kao i jasni ciljevi, kaže ona. Time što se pažljivo razmatra šta tim pokušava da dostigne, kaže ona, prezauzetost i nepotrebni sastanci su eliminisani iz radnog dana.

poslovna_komunikacija.gif

Zaposleni se ohrabruju da dođu na posao svakog dana, kaže Otli, ali oni sami prave raspored svojih aktivnosti. Radni sati zaposlenih nisu definisani unapred niti ih neko prati, a zaposleni se ohrabruju i da naprave raspored koji je najbolji za njih i njihove porodice. Ne postoji ograničenje za odsustvovanje sa posla ali, dodaje ona, od zaposlenih se traži da budu svesni ciljeva i obaveza tima. Zaposleni imaju pravo na šestonedeljno odsustvo nakon tri godine radnog staža.

U istraživanju koje je Asana sprovela prošlog leta među svim svojim zaposlenima pokazalo se da je Asana, među tehnološkim kompanijama, ocenjena sa 99 procenata po opštem zadovoljstvu i angažovanju zaposlenih, kaže Otli. Zaposleni su izjavili da osećaju da imaju ovlašćenja, autonomiju i poverenje, pokazalo je istraživanje.

NEOGRANIČENO PLAĆENO ODSUSTVO I BEZ SASTANAKA SREDOM

Dropboks takođe nudi neograničeno plaćeno odsustvo (paid time off, PTO) i omogućava zaposlenima fleksibilnost da naprave sopstveni raspored. ,,Otkrili smo da kada je zaposlenima data fleksibilnost, oni se angažuju u većoj meri”, kaže Melani Kolins (Melanie Collins), globalni šef poslovnih partnera.

U aprilu prošle godine, Dropboks je umesto 18 dana odmora i dva pokretna praznika godišnje uveo neograničeno plaćeno odsustvo. Od tada se sve više zaposlenih odlučuje na neograničeno plaćeno odsustvo i ti zaposleni uzimaju više slobodnog vremena po broju dana i sati nego ranije, kaže Kolins.

Dropboks je takođe uveo pravilo da sredom nema sastanaka, kako bi zaposlenima omogućio neprekidno vreme za rad. Neki zaposleni su izabrali da rade od kuće, kaže Kolins, dok drugi za to vreme ,,šetaju po kancelariji i razgovaraju sa svojim kolegama”. Kao rezultat ovih promena, kaže Kolins, Dropboks je ostvario povećanje od 10% po pitanju životno-radnog balansa, kako je izneo u svom godišnjem izveštaju o angažovanosti radnika.

>Foto: <a href= Pixabay

POLA OSOBLJA IMA FLEKSIBILAN RASPORED

S druge strane, Del teži da 50% njegove globalne radne snage ima fleksibilne rasporede do 2020, kaže Stiv Prajs (Steve Price), viši potpredsednik ljudskih resursa. Trenutno je 25% radnika – oko 25 hiljada zaposlenih – sklopilo dogovor sa svojim nadređenima da rade regularno sa fleksibilnim rasporedima na lokaciji po svom izboru, pod uslovom da imaju alate i tehnologiju koji bi podržali njihov rad van kancelarije. ,,Sem toga”, kaže on, ,,znamo da ima još 20% radno fleksibilnih ljudi koji mogu da rade od kuće, u kafićima i hotelima”.

Podsticanje zaposlenih na fleksibilne radne rasporede ne samo da je povećalo zadovoljstvo zaposlenih, kaže Prajs, već je Delu uštedelo 21 milion dolara od 2013. u realnim troškovima nekretninama dozvoljavajući Delu da se konsoliduje i da izađe iz nedovoljno korišćenog poslovnog prostora. Prošle godine je 93% zaposlenih u sveopštem kompanijskom pregledu reklo da im fleksibilnost pomaže da budu uspešni, kaže Prajs.

,,Fleksibilnost postaje sve važniji uslov pri zapošljavanju”, kaže Kolins. ,,To je ono što ljudi traže i ono što mi činimo kako bismo bili konkurentniji".

Izvor: Fast Company


Ljupka vas informiše o svetu oko vas da bi ga bolje sagledali i snašli se u njemu.