Pet stvari za vaše malo preduzeće
Pixabay

Kontrolni spisak za izgradnju infrastrukture za svoj biznis:

1. Bloging platforma

Jedan od prvih marketniških zadataka koje morate da ispunite je staviti na vaš spisak da napravite biznis blog. WordPress to olakšava (i besplatan je, što je bonus!). Ovaj sistem za upravljanje sadržajem ne zahteva diplomu iz nuklearne fizike i Vašoj publici će stvaranje doslednog sadržaja postati mačji kašalj.

Dodatni savet: WordPress nije savršen samo za Vaš blog, no takođe može da bude platforma za Vaš sajt. Sve više ljudi ga upotrebljava da stvore sajtove sa profesionalnim šablonima i lagane za korišćenje umesto da troše hrpu novca na veb dizajnera.

2. Knjigovodstveni softver

Neophodno je da od samog početka imate sistem za upravljanje finansijama. Knjigovodstveni softver kao FreshBooks ili QuickBooks pojednostavljuje održavanje Vaših troškova i možete da radite druge zanimljive stvari kao pisati klijentima fakture, plaćati prodavcima i pratiti vreme posvećeno za projekte namenjene klijentima.

Dodatni savet: Otvorite bankovni račun za Vaše preduzetništvo da biste mogli da odvojite finansije vaše firme od ličnih računa. To će, takođe, da učini vreme računanja poreza mnogo lakšim.

3. Softver za upravljanje odnosima s klijentima

Svako malo preduzeće treba da ima CRM (Customer Relationship Management Software). Mogućnost da pratite elektronsku poštu i razgovore sa potencijalnim klijentima, te kontrolišete njihovu aktivnost na društvenim mrežama može da doprinese većom prodajom. Na početku možete da imate samo nekoliko klijenata, ali dok se biznis bude razvijao te brojke će da porastu, pa će biti sve teže voditi evidenciju bez odličnog CRM sistema.

Dodatni savet: Neki CRM softveri igraju na tržištu dvostruku ulogu kao sredstvo za upravljanje projektima, tako da ga koristite da sebi i svom timu dodelujete zadatke vezane sa marketingom i prodajom.-preduzetnistvo.gif

4. Nalozi na društvenim mrežama

Pre nego što kažete da Vam nalozi na društvenim mrežama nisu toliko rano potrebni u stvaranju preduzeća, uzmite u obzir da 65 odsto odraslih ima društvene profile. Ako želite da skupite publiku, postoji velika šansa da ona provodi dosta vremena na takvim stranicama kao Facebook ili Instagram. Konstantno ažurirajte svoj profil, objavljujte relevantan sadržaj i posebne ponude, održavajte kontakt s drugim korisnicima i videćete kako se povećava interes za vašu veb stranicu.

Dodatni savet: Samo podesite naloge tako da ih prilagodite uz dva ili tri mrežna kanala gde znate da vaši budući klijenti provode vreme. Sve preko toga i imaćete probleme pri vođenju svih svojih naloga (što vam neće ići u korist ako vaši klijenti nisu tu).

5. Skladištenje podataka na oblaku (Cloud Storage)

Čuvanje dokumenata na Vašim kompjuterima podseća nas na 2010. godinu. Sada postoje platforme kao Dropbox, Google Drive i Box koje vam omogućavaju da stvarate i/ili čuvate dokumente, slike, videa i drugo na Oblaku. To oslobađa vaš kompjuter i pomaže mu da radi brže. Možete, takođe, da pristupite tim dokumentima na bilo kom mestu i bilo kom uređaju, kao i da ih delite sa drugima za potrebe saradnje.

Dodatni savet: Naviknite se na zapisivanje svojih dokumenata direktno na svom Oblaku umesto da ih zapisujete lokalno, pa da pravite rezervnu kopiju. Tako ćete da napravite čak više prostora na svom kompjuteru. Kad preuzmete softver, on će u Vašoj navigaciji napraviti prečicu za datoteku, što će zapisivanje Vaših dokumenata onlajn učiniti sitnicom.

To je samo nekoliko alata koji će da vam pomognu da pokrenete vaše novo preduzeće. Tokom vremena nađite druge aplikacije i softvere koji Vaš posao mogu da učine lakšim, a vi ćete imati više vremena da se koncentrišete na smišljanje strategija kako da razvijate Vaš novi poduhvat!


Izvor: Small Business Trends