Petnaest najtraženijih zanimanja u 2016. godini

Foto: Flickr

Prevela: Aneta Antić

Budući da brojne kompanije već angažuju stručnjake, ili će uskoro, pitali smo petnaest osnivača firmi iz Udruženja Mladih Preduzimača (Young Entrepreneur Council (YEC)) koje kategorije talenata iz oblasti tehnologije će biti najtraženije ove godine i zbog čega su od tolikog značaja. Slede njihovi najbolji odgovori.

1. IT menadžeri računarstva u oblaku

Sve je prešlo na oblak, od funkcija ljudskih resursa (Zenefits, i slično) do upravljanja veze sa mušterijama (Saleforce, itd.) i web hosting (Amazon Web Services, itd.). Kao posledica toga, primetio sam da je veoma bitno naći krajnje kompetentnog generalistu koji bi mogao da upravlja i daje preporuke najboljih rešenja sa oblaka za moju firmu. IT funkcije računarstva u oblaku doprinose značajnom smanjenju troškova firme. Na primer, 2014. godine Amazon Web Services je umanjio troškove računarstva u proseku za 30%, skladištenja u proseku za 51% i relacionih baza podataka u proseku za 28%. Zaključak je da se uštede na troškovima nagomilavaju, čime je više nego opravdano unajmljivanje IT menadžera računarstva u oblaku.

-Obina Ekezi, Wakanow.com

2. Motion dizajneri

E-učenje i m-učenje napreduju kad imate savremenu, dobro sprovedenu animaciju koja zastareli sadržaj vraća u život. Kako pažnja opada, a informacija je sve više, uz pomoć animacije korisnici mogu ostati zainteresovani tokom obuke. Odličan motion dizajner ume da balansira između različitih stilova dizajna i animacije i kroz taj vid priče utiče na druge i podučava ih.

-Endru Fajad, eLearning Mind

3. Kreativni dizajneri po uputstvu

Ova uloga zavisi od sposobnosti pojedinca da sasluša i razume potrebe klijenta kako bi ih pretočio u merljive ciljeve. Uz pomoć ove uloge stvara se sadržaj koji klijenti mogu da koriste i primenjuju u svom svakodnevnom radu. Nije lako naći ovakve pojedince jer je neophodno da znaju da odaberu odgovarajuću instrukcionu metodologiju i multimedijalni sadržaj, razviju najbolju strategiju instrukcija i stvore strukturu dok su u isto vreme sposobni menadžeri projekata.

-Sajmon Kasuto, eLearning Mind

4. Growth hakeri

Computers_%26_Geeks.jpg

Foto: Wikimedia

Očajnički je neophodno da držimo cifre pod kontrolom: naša analitika, podaci o razgovoru i iznos po kliku. Iako imamo članove tima koji su zaduženi za društvene medije, stvaranje sadržaja i lansiranje, treba nam neko ko će nam pomoći da spojimo sve etape prodaje. Nadamo se da će nam odgovarajući pojedinac pomoći u svemu, od organskog pretraživanja, preko članaka i ponuda biltena, do kupovine kurseva.

-Vanesa Van Edvards, Science of People

5. Front-end veb progameri

Iako talentovanih front-end programera nema mnogo, vlada velika potražnja za njihovim sposobnostima. To je gotovo kao da tražimo ,,jednoroga”: nekoga ko kodira, ali ima i oko za dizajn. Usled promena u digitalnoj i mobilnoj sferi, sve više klijenata traži ažurirane sajtove i aplikacije. Kako bismo odgovorili na ovaj zahtev, moraćemo da uvrstimo iskusnog veb programera u svoje redove.

-Šalin Dever, Chatter Buzz

6. JavaScript programeri

JavaScript je već dugo značajan deo razvoja veba i aplikacija, ali sa dolaskom Node.js, sada igra bitnu ulogu i u razvoju server-side-a (operacije koje izvodi server). Ogroman broj Node alatki koje su stvorene proteklih nekoliko godina – od Gulp-a do PostCSS-a i mnogih drugih – znači da JavaScript na serveru sad ima veliki lanac alatki, pored svoje postojeće kolekcije biblioteka.

Dobar JavaScript programer se ceni više nego ikad i može da rešava problem kroz širok dijapazon domena. Sumnjam da će JavaScript potisnuti druge server-side jezike, kao što su PHP ili Python u skorije vreme, ali Node,js će svakako preuzeti neke od uloga u kojima su ovi jezici do sada briljirali.

-Vik Patel, Future Hosting

7. Entuzijasti za AI i učenje mašina

Veštačka Inteligencija će uznapredovati tokom narednih nekoliko godina. Aktivno tražimo entuzijaste za AI koji bi sa nama radili na raznoraznim projektima razvijanja alatki. Učenje mašina nije isto što i obično kodiranje. Postoji mnogo ključnih razlika i finesa na koje treba obratiti pažnju. Još uvek raspolažemo ograničenim brojem podataka kada je reč o učenju mašina, stoga tražimo veoma specifične talente koji su izuzetno strastveni u vezi sa futurističkim aspektima Veštačke Inteligencije i mogućnostima koje bi mogla da donese. Potrebne su nam nove ideje i odlična primena od strane tima zaluđenika za Veštačku Inteligenciju.

-Duran Inci, Optimum7

PP%20GIF.gif

8. Arhitekte i inženjeri iz oblasti podataka

Za pet do deset godina bićemo iznenađeni kako su naše poslovne odluke jednolične po raspoloživim podacima. Interni izvori podataka, kao i oni sa treće strane su dostupniji nego ikada i pametni IT lideri koriste proaktivne strategije ne bi li iskoristili priliku da istaknu vidljivost, predvide ishod i dobiju veću vrednost od klijenta. Ali izazov je u tome što čista arhitektura podataka mora da bude ugrađena u sistem kako bi se prednosti iskoristile. Pokušaji da se podaci prečiste unazad su teški, skupi i često ne daju odgovore na pitanja koja zaista želite da postavite.

-Trevor Samner, LocalVox

9. Naučnici iz oblasti podataka

Budući da se naša kompanija usredsređuje na organizovanje javnih podataka, bilo koja osoba sa velikim iskustvom u nauci iz oblasti podataka će se visoko rangirati na našoj listi mogućih zaposlenih. Veoma je redak slučaj u jednoj osobi naći spoj umeća i korisno iskustvo u ovoj sferi. Nastavićemo da zapošljavamo retke pojedince koji zadovoljavaju ove kriterijume i mogu da imaju materijalni uticaj na našu firmu.

-Ros Koen, BeenVerified

10. UX/UI dizajneri

Uvideo sam da mi je u svakoj sferi posla neophodan dizajn korisničkog interfejsa (UI) i korisnickog iskustva (UX). Želim da razmisle o korisničkom iskustvu prvi put kada pristupe našem sajtu, kao i o tome šta se desi kada klijent sklopi ugovor i počne da sarađuje sa timom. Svaka moguća etapa u putovanju mušterije zaslužuje dosta razmišljanja o tome šta treba da bude UX. To je veoma bitan deo svega što radimo. To je ključ u stvaranju neverovatnog, trajnog iskustva kod svakog ko komunicira sa brendom.

Za nas, sve što stvaramo, gradimo i na čemu radimo mora da se oslanja na ,,zašto”. Što više postavljate to pitanje, imaćete jasniju viziju o tome šta treba da se dogodi. Deluje jednostavno, ali postoje kompanije koje često preskaču taj korak. Ako se ne zadržite duže vreme na tom ,,zašto“, svaki put ćete ponavljati grešku.

-Sajmon Berg, Ceros

11. Stručnjaci za Inbound Growth Marketing

Woman_at_work.jpg

Foto: Wikimedia

Tehničar generalista koji se dovoljno razume u kodiranje da može da postavi delove na vebsajt, ali takođe dovoljno poznaje nauku iz oblasti podataka da ume da izvlači analitičke zaključke, od neprocenjivog je značaja. Stručnjaci za marketing koji poseduju mnoštvo sposobnosti i mogu da rade u različitim timovima se takođe izdvajaju. Što više neko može da stekne raznorazne sposobnosti, to će od veće koristi biti raznoraznim odeljenjima – bilo za proizvod, marketing ili prodaju.

-Piter Sena, Digital Surgeons

12. QA stručnjaci koji poznaju tehnologiju

Iako se ovo tradicionalno smatra poslom vezanim za tehnologiju, ustanovili smo da stručnjaci za osiguranje kvaliteta (quality assurance (QA)) koji imaju iskustva kako sa vođenjem projekata, tako i sa razvijanjem aplikacija bolje razumeju proces i ono što razvoj zahteva. Neverovatno je zadovoljavajuće videti QA stručnjaka kako šalje izveštaj o kvaru našim programerima, ukazujući ne samo na to šta je moglo da pođe po zlu kod korisnika, već navodeći šta je moglo da prouzrokuje problem – dobar osećaj za programiranje znači da su u pravu u većini slučajeva, čime umanjuju teret programera i stvaraju manje prenošenja posla između odeljenja.

-Bler Tomas, EMerchantBroker

13. Posebni veb i taktički programeri

Potreban nam je neko ko može da uradi otprilike sve i uživa u uskakanju iz jedne u drugu situaciju, za ograničeno vreme ukloni grešku, popravi ili kodira. U našoj kompaniji pojedinac bi trebalo da poznaje PHP, JS, CSS, MySQL, i da ume da uklanja greške istog trenutka ili brzo stvori bazu kodova za klijenta kome usluga treba istog dana.

-Piter Bojd, PaperStreet Web Design

14. HTML5 veb programeri

U sve mobilnijem svetu, neophodno je da vaša firma bude prisutna na svim uređajima, od TV-a, preko interneta, do mobilnih uređaja. HTML5 se stara o tome da prisustvo vaše kompanije na internetu bude optimizovano, bez obzira na to o kojoj vrsti uređaja je reč. U 2016. godini i nadalje nameravam da angažujem HTML5 programere. Iz perspektive marketinga, ,,sveprisutni dizajn” je veoma bitan u svetlu Guglove nedavne objave u vezi sa ,,prilagođenošću mobilnoj platformi”.

Zapravo, ako niste prisutni na mobilnim uređajima, verovatno ćete biti kažnjeni i nećete biti povoljno predstavljeni u rezultatima Gugl pretrage. Pored toga, Epl i druge kompanije su objavili da planiraju da rade na daljem širenju ugođaja interneta putem televizije. Od toga kako vaša firma reaguje na promene sa tehničke tačke gledišta zavisiće vaš dugoročni uspeh.

-Kristofer Džons, LSEO.com

15. Naučnici iz oblasti vizualnih podataka

S obzirom na to da smo kompanija za tehnologiju edukacije, uvek smo u potrazi za ljudima koji imaju poštovanja jedni prema drugima i poznaju tehnologiju i vizualne podatke. Shvatamo koliko je važno steći uvid u naše operacije analiziranjem i odgovaranjem na podatke koje prikupljamo. Uzevši ovo u obzir, za nas je ključno da zaposlimo naučnika iz oblasti vizualnih podataka: nekoga ko može da pretvori komplikovani skup podataka u primenjive primere za edukatore kako bi poboljšali učenje .

-Ebi Ros, ThinkCERCA

Izvor: Mashable

Aneta vedro korača kroz život, jer stvarnost stvaramo sami.