Šta zaposleni zapravo žele od svojih šefova?
Pexels

Ako na trenutak zanemarimo razloge zbog kojih mnogi napuštaju radno mesto, možemo da se posvetimo razlozima zbog kojih na isti ostaju.

Smisao

Kompanija koja svojim zaposlenima da odgovor na jedno prosto pitanje ima velike šanse da te iste zaposlene zadrži na radnom mestu. „Šta je to što poslu koji radite daje smisao?“ Poslodavci, potrudite se da svoje zaposlene zainteresujete za sam posao i tako mu date smisao.

Izazov

Bilo koji posao da je u pitanju, zaposleni žele da napreduju. Da napreduju i profesionalno i lično. Treba da im date zadatke za koje smatrate da možda i ne mogu da izvrše, ali videćete kako će biti motivisani i dati sve od sebe da budu što bolji. Motivisanost je pravi potez da zaposleni uvidi da mu je mesto upravo u kompaniji koju vodite.

Samostalnost

Većina ljudi želi da na svom poslu iskusi samostalnost. Slobodu da donose odluke, da naprave neke izbore ili poslovne poteze i da stanu iza njih.

Pexels
Pexels

Vidljivost/Priznatost

Ovo može biti veća motivacija čak i od same povišice ili novčanog bonusa. Za zaposlene je veoma demorališuće kada njihove zasluge niko ne vidi, niko ne vrednuje, ili još gore ako se njihov rad i trud pripišu drugima. Svoje zaposlene uvek nagradite javnom pohvalom za sve dobro urade.

Pravičnost

Nepravda ume mnogo da zaboli i zato se setite  ovoga svaki put kada svoje zaposlene ne rangirate isto. Ako imate u kompaniji ljude koji obavljaju isti posao, svaki od njih bi trebalo da prima istu platu. Ako postoje kolege koje ka vrhu idu istim stepenicama i u tome su jednaki morate prema njima biti jednaki i pravični. Tako, na primer, ako jedan od zaposlenih dobije veliku kancelariju, nemojte zanemariti i ovog drugog koji nije ništa gori od svog kolege.

BIZLife