Zašto je pametan dizajn web stranice ključ uspeha?
PhotoPin

Vodite biznis/agenciju/portal/sopstveni blog ili nešto peto, ali niste zadovoljni vizuelnom prezentacijom istog? Ovo je priča koju grafički dizajneri čuju svaki dan. Međutim, nije presudno biti profesionalac da bi se predupredio problem lošeg dizajna web stranice. Dovoljno je prosto vratiti se nekoliko koraka unazad i uvideti da je koren problema usađen još na samom početku.


Grafički dizajn nije badava jedna od najplaćenijih i najtraženijih usluga novog doba. On predstavlja vrlo snažan vizuelni medij, sirovo rečeno – umetnost i veštinu kombinovanja teksta i slika. Ipak, iako je to lako prevideti, na širem planu on predstavlja mnogo više od pukog raspoređivanja oblika i reči.


Zahvaljujući grafičkom dizajnu gradi se i osnažuje brend, stiču poverenje i kredibilitet kod kupaca ili korisnika sajta, te se na brži i jednostavniji način prodaju proizvodi ili prenose ideje.

Zašto je, dakle, web dizajn prava karta za uspeh?

1. Jedan je prvi utisak.

Postoji samo jedna šansa da pridobijete ili odbijete korisnike. Kako na prvu loptu vizuelno deluje mnogo snažnije na ljudsku psihu nego verbalno, ukoliko dizajn vaše stranice nije zadovoljavajuć – automatski gubite.


Upravo na ovom mestu stvara se jasna distinkcija između promišljenih i nepromišljenih kreatora web stranice. Pametni vlasnik biznisa ili bloga obratiće pažnju na vizuelni identitet onoga što promoviše i osiguraće da svaki klik na stranicu koju je kreirao proprati osmeh zadovoljnog korisnika s one strane ekrana. Nehajni vlasnik prosto će stvari prepustiti slučaju.

2. Dizajn je start, ne finiš!

Nije tajna da se na web dizajn u poslovnom svetu gleda kao na nešto sekundarno, ono što će se srediti „u hodu”. Prioritet se neretko stavlja na samu namenu stranice, mesto na njen vizuelni prikaz. Greška u koracima.


Dizajn nije šminka, koja se na čistu površinu nanosi da bi je učinila kud i kamo primamljivijom. To je osnova svega što se na nju nadograđuje, te mora biti podrobno osmišljena još na samom početku. Prosto rečeno - dizajn je ram, sve ostalo je samo slika.

PhotoPin
PhotoPin

3. Dizajn pruža osobenost brendu.

Font, boje, logotipi, pamfleti – svaki aspekat web dizajna zaokružuje priču koju pokušavate da plasirate i gradi mozaik kompletnog utiska o vašem brendu. Sigurno je da, ako ste već toliko ozbiljni da pravite web stranicu, želite da po njoj na neki način ostanete i upamćeni.


Naravno da vam ne bi godilo ako bi ljudi vašu stranicu posećivali samo iz nužde ili, još gore, igrom slučaja. Vaš cilj je da ih pridobijete, zadržite i da im osobenost svog brenda i usluge koju nudite zauvek urežete u pamćenje.

4. Dobar dizajn zavređuje pažnju i poverenje.

Nikome nisu privlačna crna slova na beloj pozadini. Isto tako, ne samo da nije privlačno, već ni funkcionalno, ukoliko je vaša stranica pretrpana slikama i bespotrebnim tekstom ili, pak, slika nema gotovo uopšte, a tekst se svodi na prenos najosnovnijih informacija.


Dobar balans pri kreiranju web stranice i brižljivo promišljena simbolička strategija svega što se na njoj nađe ulivaju poverenje budućim posetiocima i korisnicima. Količina pažnje koju ste pružili dizajnu stranice, koji je jednako prijatan za oko koliko i praktičan, ogledalo je količine pažnje koju ćete pružiti kupcima ili korisnicima vaših usluga.

5. Dizajn govori više od hiljadu reči.

Vratimo se na početak teksta i podsetimo se da je dizajn, pre svega, vizuelni medij. Dakle, to je svojevrsno sredstvo komunikacije i upečatljiv način da se dopre do potrošača i internet korisnika. Sve boje, fontovi, reklamni materijali, baneri i ostale alatke dobrog web dizajna predstavljaju asocijaciju na vašu firmu/blog/uslugu/proizvode. Na vama je samo da razlučite kakva će to asocijacija biti.

PhotoPin
PhotoPin

Sada, kad smo apsolvirali zašto je web dizajn toliko važan, ako ne i odlučujući faktor uspeha na večno konkurentnoj internet platformi, red je da ustanovimo i koje su to bitne komponente dobrog dizajna, koji će vašu stranicu izdvojiti iz okeana ostalih, ali i ispuniti njenu namenu.

1. Nikad dizajn radi dizajna.

Web dizajn ne treba da ispunjava samo estetski kriterijum – njegova svrha je da izazove reakciju, u ovom slučaju da pomogne klijentu ili korisniku da prati baš vašu stranicu i da se odluči za baš vašu uslugu. Takozvani ’korporativni dizajn’ lice je i imidž svakog biznisa ili bloga, te umesto da ispunjava larpurlartističko načelo ’umetnosti radi umetnosti’ treba da bude i svrsishodan.

2. Kreativnost i autentičnost.

Internet otvara vrata svim sadržajima, pa tako i stranicama koje mogu poprilično da podsećaju na vašu, imaju istu namenu i predstavljaju vam potencijalnu konkurenciju. Kako biste se zaštitili od ovog tipa rivalstva, neophodno je da web dizajnom svoju stranicu učinite jedinstvenom i neuporedivom.


Nekoliko elemenata pomoći će vam u tome: logotip - koji treba da bude ad hoc  asocijacija na vaš brend i redizajnira se na svakih desetak godina kako bi ostao u koraku s trendovima, zatim sistem zaštitnih boja i zaštitna tipografija - font (obratite pažnju na to da fontovi sa oštrim i podebljanim ivicama deluje elegantnije i poslovnije) i, konačno, slogan - kratka, lako pamtljiva propagandna poruka.

PhotoPin
PhotoPin

3. Jednostavnost i pristupačnost.

Vrlo često dešava se da nas web dizajn odvede u sasvim drugu krajnost, te u strahu od nepopunjenog prostora i nedovoljno detalja pretrpamo stranicu i učinimo je potpuno neupotrebljivom.


Pri osmišljavanju vizuelnog identiteta najbolje je voditi se parolom da je manje više i stvoriti kombinaciju lepog i korisnog. Svedenost vizuelnog prikaza ne umanjuje kreativnost, a ipak omogućava dostupnost podataka, koji i jesu poenta vaše stranice. Takođe, važno je izbegavati ekscentričnost i svesti dizajn na paletu toplijih boja, ujednačenu simetriju i kompoziciju, dovoljno slika i dva-tri fonta, koja će se ujednačeno smenjivati.

Za kraj, pročitajte šta je čuveni Stiv Džobs izjavio o važnosti web dizajna: „Dizajn je zanimljiva reč. Mnogi ljudi misle da ona označava kako nešto izgleda. No, zapravo, ako pogledate dublje, ona označava način na koji nešto funkcioniše.”

Po svemu sudeći, ukoliko budete imali ovaj i sve ostale savete na umu pri kreiranju novog sajta ili rebrendiranju postojećeg, sa sigurnošću možete zaključiti da neće biti mesta greškama!