Cilj projekta je podizanje kompjuterske pismenosti polaznika edukacijom iz osnova kodiranja, posle koje se polaznici opredeljuju za kurs iz Web development–a ili Razvoja Android aplikacija.
Već prvog dana škole programiranja, preko 200 polaznika završilo je prvi zadatak. Interesovanje dece je planulo, a posebno im je podsticajno što je kurs osmišljen tako da ih kroz igru i takmičenje nauči programiranju. Polaznici prikupljaju poene i odlikovanja tokom pohađanja kursa svojim radom i trudom, takmiče se da uđu u rang listu od 10 najboljih u razllčitim kategorijama. Maskota iAkademije je robot Paja, koji koordinira elekronskim forumom i šaljivo se obraća polaznicima u pauzama, dok mentori pregledaju zadatke.
Kako kaže Ana Ranitović, idejni tvorac projekta:„Želeli smo da polaznici kroz interakciju i igru, u prijateljskoj atmosferi steknu znanje - da ovo ne bude još jedna edukacija koju će uz mnogo napora pratiti i iz nje malo šta naučiti. Iz tog razloga, osmislili smo sistem u kojem podstičemo i nagrađujemo aktivnost, solidarnost, preduzimljivost i kreativnost”.
Foto: Houston Community College
Programer projekta Stanko Arsenijević, je izjavio za portal iSerbia:„Moje zadovoljstvo je što imam priliku da radim na ovakvom projektu koji je izazovan i inovativan. Ova platfoma je osmišljena tako da učenje učini zanimljivim i da ponudi novu perspektivu obrazovanju. Polaznici, prolazeći nivoe različite težine, prikupljaju poene i tako se takmiče sa ostalim polaznicima. Imaju priliku da međusobno diskutuju i zajedno pronalaze rešenja. Kroz ceo taj proces vodi ih naša maskota robot Paja, koji je zadužen da celo to iskustvo učini prijatnijim.
Vrlo smo zadovoljni i naša zamisao je oživela i imamo veliki odaziv od strane učenika. Trenutno na platformi imamo registrovanih preko 1000 polaznika, čije je napredak svakodnevno praćen, u cilju poboljšanja platforme u skladu sa željama i potrebama polaznika”.
iSerbia je veoma zadovoljna reakcijama dece, koja su celom projektu dala posebnu energiju i podsticaj da budu još bolji. Polaznici su veoma aktivni na kursu - jedni drugima pomažu i odgovaraju međusobno na pitanja kako rešiti zadatke, tako da se na odgovor čeka svega nekoliko minuta. Nakon otvaranja platforme, preko 100 polaznika se bacilo odmah na posao, uveliko su prelazili lekcije i rešavali testove sa vrlo dobrim rezultatima. Krenuli su i zadaci da pristižu koji su za prva tri dana dostigli broj od preko 1000+. Ko to kaže da mladi nisu vredni?