Tweet
U nastavku pročitajte koje su to uspešne strategije pregovaranja koje će vam pomoći da postignete bilo kakav dogovor.

Foto: Postimage

Prevela: Marijana Dojčinović

Kao poslovni preduzetnik, dobijanje onoga što želite je imperativ za uspeh vaše kompanije. To je zato što gubljenje dogovora može da znači gubljenje konkurentske prednosti - bilo da se radi o izvorima, klijentima ili prodajama koje daju podsticaj vašem poslu da napreduje. Kako onda možete da se osigurate da ćete dobiti posao koji želite? Pa, sve je u vašoj strategiji pregovaranja.

Koja je to efikasna strategija pregovaranja koja postiže dogovor o velikoj poslovnoj mogućnosti?

1. Pronađite konkurentsku ponudu

Bez obzira da li ste početnik ili najveća kompanija na svetu, pregovaranje se često svodi na uticaj. Da li postoji još neki partner koji može da vam ponudi istu uslugu? Kada treba da nastavite sa dogovorom, ništa ne funkcioniše bolje od postavljanja verovatnog roka rečima: „Voleli bismo da radimo sa vama ali XYZ je spreman da zauzme vaše mesto.“ – Aron Švarc, Modify Watches

2. Otkrijte oblasti zajedničke dobiti

Odvojite vreme da otkrijete ciljeve druge strane kako bi povećali zajedničke dobiti u pregovorima. Na primer, ukoliko druga strana ne želi da poveća cenu, umesto toga se usredsredite na druge oblasti dogovora, kao što je dužina i opseg garancije, popust za kupovinu na veliko i druge oblasti od interesa koje mogu da omoguće čak i veće koristi za obe strane- Dag Bend, Ben Law Group, PC

3. Definišite glavnu motivaciju

Zaista je presudno razumeti šta je to što motiviše drugu stranu. Usredsredite se na ovaj element. Sve ostalo što je sočno, nije isto kao obrok bez komada mesa. Ne komplikujte previše dogovor i nemojte previše da odlutate od njihove glavne motivacije. Radije im jasno stavite do znanja kako će da dobiju ono što zaista žele. - Nikolas Gremion, Free e-Books.net

4. Pitajte šta je potrebno da se obavi

Velike poslovne mogućnosti ponekad mogu imati samo jedan ili dva poslednja detalja koji zadržavaju klijenta od poslednjeg odobrenja - budite iskreni, direktni i jednostavno pitajte. „Šta je to što je potrebno da bi se ovo obavilo? Kako mogu pomoći da dobijemo zeleno svetlo?” Stavljanje sebe na istu stranu stola sa klijentom vam može pomoći da zajednički rešite problem. - Kim Kop, ZinePak

5. Znajte konačni ishod svoje ponude

Trebalo bi da imate blisko razumevanje onoga što vam je tačno potrebno kako bi dogovor bio profitabilan i prijatan. Treba da znate koliko vam je novca potrebno da zaradite i koliko vremena i truda treba da date poslovnoj prilici. Ovi odgovori bi trebalo da vam pomognu da postignete dogovor najbolje moguće i takođe će vam reći kada je vreme da se udaljite od nečeg što nije isplativo. - Nikol Munjoz, Start Ranking Now

6. Pitajte više nego nego što vam je potebno (a zatim pronađite kompromis)

U procesu pregovaranja uvek planirajte kompromis. Nedavno sam naučio da je odličan način za ovo pitati tri stvari koje želite kada zapravo želite samo jednu od njih. Onu koja vam je zapravo potrebna uklopite kao najlakšu od njih tri. Ovako, kada druga strana krene da ih odbacuje možete reći, „Ok, da napravimo kompromis. Odustaću od dva od tri moja zahteva i zadržaćemo samo jedan. Dogovoreno?”- Džes Lir, V.I.P. Waster Services, LLC


Foto:Postimage

7. Postignite dogovor sa njihove strane

Svaka prilika ima više od jedne strane i razmišljanje „Šta ima u tome za njih?” može biti bitnije od razmišljanja „Šta tu ima za mene?”. Sagledajte stvari iz svih uglova i ako nema smisla, povucite se. Prosečan dogovor sa pravom osobom ili kompanijom može biti mnogo vredniji od odličnog dogovora sa pogrešnom osobom ili kompanijom. Mislite o budućoj vrednosti te saradnje. - Ališa Navaro, 2 Hounds Design

8. Slušajte i usvajajte

U pregovore ulazimo sa očekivanjima i pristrasnošću. Često sam održavao frustrirajuće pregovore sa potencijalnim partnerima i kupcima jer smo dolazili do nesporazuma. Slušajte šta drugi govore i budite spremni da promenite svoj stil i sadržaj kako bi se uskladili sa njihovim. Ovo je naročito važno za tehničke teme - ne pretpostavljajte da znate šta žele ili da oni znaju šta vi znate. - Vik Patel, Future Hosting

9. Igrajte igru “tvrdog oraha”

U poslu uspeh privlači uspeh. Kada pregovarate, zauzimanje stava samopouzdanja je ključ do uspeha. Ako želite da završite pregovor, treba da se ponašate kao da vam nije potreban. Nemojte biti arogantni, već samo strpljivi, ostanite hladni i nemojte se kolebati. Govorite glasno i bez straha i budite spremni da sve stavite na sto. - Robi Bretum, Bull I Beard.


10. Recite da nemate ovlašćenje za konačnu odluku

Obično kažem svom klijentu da odluka treba „da prespava” i da ću se konsultovati sa unutrašnjim krugom pre nego što donesem velike odluke. Mislim da je najgora stvar koju možete da uradite u sred velikog pregovora je da nastupite kompulsivno. Ako zaista žele da rade sa vama, zar ne mogu da sačekaju još 24 sata? Ako vas primoravaju da donesete odluku na licu mesta, to je znak za uzbunu. - Andre Čandra, I Print N Mail


Izvor: allBusiness


Marijana se drži one stare da je knjiga čovekov najbolji drug.


***

Pročitajte i:

Kako da ostanete pozitivni kao preduzetnik
13 internet marketinških ideja za noć veštica
Prijavite se na konferenciju preduzetništva

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.

Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI