Autor: Marija Planić
FOTO: Forbes
Pogrešno razumevanje konteksta društvenih mreža
Najčešća greška koju mnogi korisnici LinkedIn-a prave je ta da LinkedIn shvataju kao jednu od mnogobrojnih društvenih mreža. Nije važno koliko ste se potrudili da vaš profil izgleda profesionalno, već je važno da imate na umu da neozbiljni profili na Facebook-u ili Twitter nalogu mogu da naruše vašu karijeru. Nemojte da ignorišete ostale društvene mreže kojima ste se pridružili, jer regruteri, menadžeri ljudskih resursa i drugi, koji su zaduženi za zapošljavanje, takođe gledaju i ove profile.
Rešenje: stalno „guglajte“ sebe. Organizujte vašu čitavu prisutnost na internetu. Izmenite vaše Twitter naloge, proverite svoje fotografije na Facebook-u. Uklonite tag sa svojih neprikladnih fotografija i konverzacija i pazite šta pišete na bilo kom od vaših profila, blogova, stranica, grupa. Uvek imajte na umu da je nalog na LinkedIn-u samo veza preko koje poslodavac može da istraži vašu celokupnu prisutnost na internetu.
Nedostatak dobrih profilnih fotografija
FOTO: Razvoj karijere
Postoji veliki broj ljudi koji nisu postavili dobru fotografiju na svoj profil. Razumljivo je zašto ljudi ne žele da postave svoju fotografiju, međutim, nepostojanje vaše fotografije na profilu može ozbiljno ukloniti vaše šanse da vas eventualni poslodavac kontaktira. Ažuriranje profilne fotografije će osigurati regruteru da ste, zaista, osoba sa svim svojim prednosima i manama.
Rešenje: mnogo je jednostavnije da podatke o nekoj osobi povežete sa njegovim likom, nego samo sa tekstom. Zato, ažurirajte svoju fotografiju što pre.
Popunjavanje nejasnih naslova
Velika greška koju mnogi korisnici prave je ta, što vide da većina LikedIn profila ima jednostavan spisak naslova pozicija u oblastima kao što su menadžer projekta, rukovodilac prodaje, pa onda te pozicije stavljaju i na svoj profil, jer misle da tako treba. Uspešniji naslov na profilu može biti, na primer, Svojim klijentima nudim brz i efikasan način uključivanja u različite bezbednosne sisteme svoje baze podataka. To ne mora da bude komplikovano. Umesto toga, ova izjava navodi šta umete da radite, dok samo navođenje da ste rukovodilac prodaje može da predstavlja širok pojam i ne upućuje na ono što vi zaista znate da radite. Probajte da uporedite ovu izjavu sa jednostavnim navođenjem „Specijalista za bezbednosne baze podataka“.
Rešenje: ispromovišite sebe u jednoj rečenici. Ova rečenica bi trebalo da bude aktivna. Uključite reč „ja“ i precizno navedite šta sve možete da uradite za klijenta.
Nepostojanje lične priče
Možete videti da se mnogi korisnici drže uobičajenih formata koje nudi LikedIn. Oni se lako unose u vašu biografiju. Verovatno ste negde pročitali da nema zanimljive biogradije. Mi smo ljudi, volimo da čujemo priču. Zato, dajte drugima ono što traže od vas: vašu profesionalnu priču.
Rešenje: ne morate da koristite tzv. „resume-speak“. Umesto toga, koristite duže rečenice i aktivne glagole koji opisuju vašu priču. Koristite odeljak na vašem profilu koji vam to omogućava, kao što je „About me“, gde ćete napisati priču koja nije navedena u biografiji. Na taj način poslodavci mogu ujedno da vide vašu biografiju karijere i vašu ličnu profesionalnu priču.
Na sledećem videu je prikazano kakve fotografije ne bi trebalo da postavljate na svoj profil na LinkedIn-u:
IZVOR: The Undercover Recruiter
Marija je zaljubljenik u pozorište, koja kroz svaku svoju ulogu pokušava, najpre da razume postupke ljudi u pojedinim situacijama, a potom da svoje saznanje prenese na gledaoce.
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da stvorimo alternativni veb prostor za mlade gde mogu da pišu o onim temama koje smatraju važnim, iskreno i bez ograničenja! Ukoliko želiš da i ti budeš član našeg mladog tima tvoje ideje su dobrodošle! CV i jedan tekst pošalji na [email protected] uz Cc na [email protected], sa naznakom "Prijava / novinar". Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih novinara vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE