Foto: Studomat.ba
Ne plašite se, jer nije sve tako crno i nakon dugotrajnog iskustva u kreiranju sopstvenog identiteta-brenda, napravila sam listu pet saveta za savršeni CV koje do sada niste videli, a koji će vam obezbediti razgovor i mogućnost da izgradite vaš, jedinstveni identitet-brend u svetu biznisa.
Navedene savete možete iskoristiti u pisanju vašeg LinkedIn profila i propratnog pisma.
1. Otkrijte svoje „super moći"!
Opišite stvari koje radite bolje od bilo kog drugog i razmislite o svojim najuticajnijim dostignućima i ostvarenjima. Ovo su priče u kojima ste prevazišli određene prepreke i ostvarili određenu promenu ili uticaj. Jedna od stvari koja vam može pomoći je da odgovorite na neka od postavljenih pitanja, putem kojih ćete da otkrijete svoje veštine, sposobnosti, talente i „super moći“.
Odgovori će vam pomoći u daljem kreiranju vašeg identita-brenda:
Koje vaše osobine, sposobnosti, ili „super moći“ koje posedujete su najviše doprinele vašem uspehu u datoj situaciji?
Koje od vaših veština i „super moći“ ste iskoristili kako bi ostvarili uticaj i napravili razliku?
Šta je to što vas čini drugačijim od vaših kolega ili vršnjaka (koje su to veštine i „super moći“)?
Na koji način je iskustvo doprinelo vašem ličnom razvoju?
Kada radite u timu, šta je to što vas čini izuzetnim i na koji način doprinosite timu?
2. Kreirajte vaš identitet i potencijalne brend poruke
Nakom što ste identifikuovali vaše veštine, talente, osobine, karakteristike i „super moći“ koje najčešće koristite, trebalo bi da ih napišite u vidu rečenica, a da budu što jasnije i kratke. Ovo su vaše potencijalne brend poruke. Svaku brend poruku treba da „dokažete“ kroz vaše iskustvo i vaše priče. Možete koristiti istu priču za više brend poruka i na ovaj način možete da vidite koje veštine i „super moći“ su snažnije i najbolje prikazuju vaš identitet-brend.
Foto: Fakulteti.edukacija
Na primer:
Ja imam neverovatno međunarodno iskustvo (potencijalna brend poruka)
- Osam meseci na projektu u Indiji;
- Projekat zaštite pirinčanih polja na Filipinima;
- Rad u timu na temu roda i rodne ravnopravnosti u Njujorku;
- Analiza ljudske bezbednosti u Austriji.
Moje veštine u vođenju tima su izuzetne (potencijalna brend poruka)
- Izabrana da budem predstavnik dva tima u Indiji;
- Kreirala i vodila svoj tim u Srbiji, projekat YES;
- Radila sam u mnogim multikulturnim timovima u svetu.
Kada završite ovu vežbu, potrebno je da vidite koliko priča imate za svaku potencijalnu brend poruku. One brend poruke koje imaju najveći broj priča i koje vam se čine najuticajnijim trebalo bi da zadržite i oko njih da kreirate vaš identitet-brend i CV.
3. Kvantifikujte svoja dostignuća
Pokažite svoja dostignuća u brojevima, a ne samo u rečima. Ovo je jedan od načina da izdvojite vaš CV od drugih. Pokažite na koji način je vaš trud doprineo razvoju kompanije i koje su konkretne posledice vašeg rada.
Na primer, organizovala sam studentsku konferenciju (ovo je primer slabe rečenice koja ne pokazuje jasno vaš uticaj i dostignuća). Organzovala sam konferenciju na temu: „Uloga mladih i izgradnji mira za 300 studenata i rukovodila budžetom od 20 hiljada srpskih dinara“.
Pisala sam tekstove za novine iz oblasti kulture (ovo je primer slabe rečenice koja ne pokazuje jasno vaš uticaj i dostignuća). Napisala sam 200 tekstova iz oblasti kulture, koji su doveli do hiljada lajkova, 365 facebook podela i 200 retvitova.
4. Prilagodite svoj CV
Svi smo u nekom trenutku poslali isti CV različitim kompanijama, za različite poslove. Ovo nikako nemojte da uradite, jer kompanije imaju različite misije i vizije, i svaka kompanija je drugačija, i vaš CV bi trebalo da bude prilagođen svakoj od njih. Potrebno je da vaš identitet, brend, i vaše „super moći“ ostanu isti, a isto tako i da vidite da li treba da prilagodite određene reči; koja iskustva i veštine su ključne za datu poziciju, a koja iskustva nisu toliko važna. Pored toga, svaka kompanija ima različite vrednosti i osobine koje traže da kandidati imaju. Važno je da vaš CV odražava to.
5. Ključne reči
U vašem CV-ju, propratnom pismu, i LinkedIn profilu upotrebite neke od ključnih reči i fraza koje se pominju u oglasu za posao i na internet stranici kompanije. Na ovaj način različiti programi za pretragu mogu da prepoznaju ove reči i stave vašu biografiju na vrh potencijalnih kandidata za posao.