Tweet

Савремено друштво је свакодневно изложено процесима модернизације и глобализације. Области попут науке, електронике и технологије свакодневно напредују, олакшавајући нам многе ситуације са којима се сусрећемо. Један од таквих „изума“ јесте и све популарнија такозвана куповина „из фотеље“ за коју вам није потребно ништа више, сем прикључка за интернет. После велике популаризације и огромног броја људи који користе услуге разних друштвених мрежа попут Фацебоок-а, Твиттер-а или Скyпа, као и неке од најпопуларнијих сајтова попут yоутуба или најпознатијих претраживача попут Гоогл-а, своје место на интернету нашла је и онлине куповина.

Овакав вид куповине је популарнији и распрострањенији у зељама високог стандарда, међу којима примат свакако заузимају Сједињене Америчке Државе. Наиме, у овој земљи постоји „празник“ Сајбер понедељак када се обавља куповина преко интернета. Овај „празник“ постоји још од 2005. године, а обухвата први викенд после Дана Захвалности. Празник почиње такозваним Црним петком, траје током целог викенда, све до Сајбер понедељка. Овогодишњи Сајбер понедељак остварио је зараду за 20 % већу него прошле године, а компанијама је донео зараду од 1.5 милијарду долара. 247 милиона посетилаца се у највећем броју определило за куповину дигиталних садржаја, електронике, беле технике, таблет рачунара и смартфонова.

Овакав вид куповине ускоро би требало да буде што популарнији и у Србији, јер се убзо предвиђа увођење „Пеј пал“ (ПаyПал) система - система плаћања путем интернета који у Европи постоји још од 2004. године, а бројне земље суседне Србији такође га користе. Овакав систем обезбеђује брже, сигурније и безбедније новчане трансакције јер корисници не морају другима да поверавају бројеве својих рачуна и картица.
Неки од разлога страха наших људи од овог вида куповине су неповерење, страх од губитка новца или недовољно познавање „Пеј пал“ система.

Да ли ће старомодно чување новца у сламарици и српски инат, успети да прихвате савремене америчке и европске технологији куповине и плаћања? Судећи према последњим истраживањима онлине куповина није омиљена Србима јер је свега 8% сколна њој.

Tweet
Коментари

ВЕСТИ