Savremeno društvo je svakodnevno izloženo procesima modernizacije i globalizacije. Oblasti poput nauke, elektronike i tehnologije svakodnevno napreduju, olakšavajući nam mnoge situacije sa kojima se susrećemo. Jedan od takvih „izuma“ jeste i sve popularnija takozvana kupovina „iz fotelje“ za koju vam nije potrebno ništa više, sem priključka za internet. Posle velike popularizacije i ogromnog broja ljudi koji koriste usluge raznih društvenih mreža poput Facebook-a, Twitter-a ili Skypa, kao i neke od najpopularnijih sajtova poput youtuba ili najpoznatijih pretraživača poput Googl-a, svoje mesto na internetu našla je i online kupovina.
Ovakav vid kupovine je popularniji i rasprostranjeniji u zeljama visokog standarda, među kojima primat svakako zauzimaju Sjedinjene Američke Države. Naime, u ovoj zemlji postoji „praznik“ Sajber ponedeljak kada se obavlja kupovina preko interneta. Ovaj „praznik“ postoji još od 2005. godine, a obuhvata prvi vikend posle Dana Zahvalnosti. Praznik počinje takozvanim Crnim petkom, traje tokom celog vikenda, sve do Sajber ponedeljka. Ovogodišnji Sajber ponedeljak ostvario je zaradu za 20 % veću nego prošle godine, a kompanijama je doneo zaradu od 1.5 milijardu dolara. 247 miliona posetilaca se u najvećem broju opredelilo za kupovinu digitalnih sadržaja, elektronike, bele tehnike, tablet računara i smartfonova.
Ovakav vid kupovine uskoro bi trebalo da bude što popularniji i u Srbiji, jer se ubzo predviđa uvođenje „Pej pal“ (PayPal) sistema - sistema plaćanja putem interneta koji u Evropi postoji još od 2004. godine, a brojne zemlje susedne Srbiji takođe ga koriste. Ovakav sistem obezbeđuje brže, sigurnije i bezbednije novčane transakcije jer korisnici ne moraju drugima da poveravaju brojeve svojih računa i kartica.
Neki od razloga straha naših ljudi od ovog vida kupovine su nepoverenje, strah od gubitka novca ili nedovoljno poznavanje „Pej pal“ sistema.
Da li će staromodno čuvanje novca u slamarici i srpski inat, uspeti da prihvate savremene američke i evropske tehnologiji kupovine i plaćanja? Sudeći prema poslednjim istraživanjima online kupovina nije omiljena Srbima jer je svega 8% skolna njoj.