Tweet
U davna vremena mnoga deca uopšte nisu pohađala predškolske ustanove, a ona koja jesu išla u predškolsko, svoja prepodneva su provodila u aktivnostima kao što su kolaž, bojenje, crtanje, povezivanje pojmova i igranje uloga. U današnje vreme odlazak u predškolsko predstavlja neku vrstu ritualnog prolaza, a „akademske“ predškolske ustanove koje obećavaju da će decu pripremiti za „surovi“ svet detinjstva postaju sve popularnije. Jesu li, zapravo, ovakve ustanove dobra ideja?

FOTO: Kishymca

Prevela: Ana Zlatković

Mnogi stručnjaci kažu da ovakve ustanove nisu najbolji izbor. „Istraživanje pokazuje da akademske predškolske ustanove deci ne pružaju dugoročne akademske prednosti, već ih čine nervoznijim“, kaže Roberta Golinkof, autor knjige "Ajnštajn nikada nije koristio memorijske kartice: Kako naša deca zaista uče i zašto im je potrebno da se više igraju, a manje da pamte". Prema Marti E. Mok, docentu na Univerzitetu Ročester, u Vorner učiteljskoj školi, iako se predškolske ustanove međusobno razlikuju, najbolje među njima imaju neke zajedničke osobine. „Deca mlađeg uzrasta najbolje uče kroz smislenu interakciju sa stvarnim predmetima i odraslima koji su im posvećeni, kao i sa svojim vršnjacima, a ne kroz treniranje pojedinačnih veština“, kaže ona.

Eksperti za razvoj dece kažu da deca koja pohađaju akademske predškolske ustanove često uče matematiku i čitanje po cenu razvoja svojih društvenih veština. Deca koja pohađaju programe zasnovane na igri obično bez poteškoća kasnije nadoknađuju obrazovnu dimenziju, dok deca sa akademskom pozadinom možda nikada neće uspeti da se uklope u društvo. To može biti poražavajuće za njihovo samopoštovanje.

Ne iznenađuje to što se pobornici akademskih predškolskih ustanova izrazito ne slažu sa ovim. „Deca mlađeg uzrasta su kao mali sunđeri i bolje je za njih ukoliko su izloženi većoj količini informacija“, kaže Širli Mejs, administrator u Stratford školi u Los Gatosu u Kaliforniji, koja takođe ističe da raspored uključuje i vreme za igru. "Ipak", dodaje ona, "program nije pogodan za dete koje je previše aktivno". Program najviše odgovara deci koja mogu da sede mirno i da budu skoncentrisana 20-30 minuta.

Mnogi roditelji kažu kako su njihova deca dorasla izazovu. „On je veoma radoznao, postavlja mnogo pitanja, suštinski razume stvari – sve u svemu, saznajno je veoma napredan za svoj uzrast“, kaže majka čiji je sin pohađao akademsku predškolsku ustanovu. Nasuprot stereotipu roditelja koji vrše pritisak na svoju decu, mnoge porodice praktikuju da jedno dete upišu na akademski predškolski program, a njegovu braću ili sestre upisuju na tradicionalni program zasnovan na igri, nadajući se da će svako od njih izvući najbolje iz svog programa.

Bez obzira na to da li smatrate da će vaše dete bolje napredovati u okruženju sa uniformama i peščanim stolovima za uvežbavanje vojnih strategija ili u uobičajenim obrazovnim uslovima, dobra vest je da postoji mnoštvo izbora. Samo se pobrinite da uz odabrani program ostaje mnogo slobodnog vremena, jer igra treba da bude glavni element u danu svakog deteta!

IZVOR: Education


Ana, ona koja je rešena da pobedi u mrtvoj trci s vremenom!

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari