FOTO: Pixa Bay
Prevela: Ivana Živančević
Prema prolećnom izveštaju Banke vlasnika malih preduzeća Amerike, vlasnici malih biznisa su optimisti - a naročito se preduzetnice tako osećaju.
Dve od pet žena iz istraživanja, pokrenulo je svoje poslove u poslednjih pet godina. Uprkos njihovom statusu početnika, gotovo tri četvrtine (70 procenata) vlasnica preduzeća očekuje rast prodaje u ovoj godini, dok više od polovine njih (56 procenata) planira da zapošljava u 2014.
Šta žene koči - a šta ih gura napred?
Skoro trećina žena iz ove studije, veruje da imaju manji pristup kapitalu (29 procenata) i novim poslovnim prilikama (32 procenta) nego što imaju muškarci. Kako bilo, gotovo jedna od pet žena (18 procenata) smatra da imaju veći pristup klijentima od muškaraca.
Međutim, nisu samo spoljašnji faktori ono što koči vlasnice preduzeća - stav bi takođe mogao da bude faktor.
Muškarci iz studije će češće od žena reći da je "samopouzdanje" jedna od njihovih veština (40 procenata muškaraca, u odnosu na samo 30 procenata žena).
I muškarci i žene, vlasnici preduzeća, navešće sposobnost da rade više stvari u isto vreme (multitasking) kao svoju glavnu veštinu, ali pre će muškarci reći da se veoma razumeju u tehnologiju i da su stratezi, dok će žene radije reći da su kreativne i empatične (saosećajne).
FOTO: Flickr
Novi porodični biznis - u vlasništvu žene?
Nasuprot popularnoj slici oca koji se nada da će se njegovi sinovi pridružiti porodičnom biznisu, muškarci u ovom istraživanju češće su od žena govorili da je bolje za njihov odnos da deca ne ulaze u posao (27 procenata muškaraca se oseća tako).
Sa druge strane, gotovo jedna trećina žena (32 procenta) kaže da će njihova deca uvek imati radno mesto u njihovom poslu, dok 29 procenata žena (u poređenju sa 18 procenata muškaraca) već radi sa svojom decom.
Čega se odričete?
Kako žene tako i muškarci, žrtvuju se da bi bili preduzetnici, i to nije novost. Ipak, njihove žrtve su drugačije. Žene će se pre odreći vremena koje posvećuju sebi (74 procenta), svog društvenog života (45 procenata) i finansijske stabilnosti (22 procenta).
Muškarci će verovatnije žrtvovati vreme za odmor (63 procenta), vezu sa svojim supružnicima (47 procenata) i vreme sa svojom decom (46 procenata). Zapravo, trećina žena kaže da provode više vremena sa svojom decom, baš zato što vode sopstveni biznis.
Kajanja: Bilo ih je nekoliko
I muškarci i žene osećaju se isto po pitanju svojih kajanja i svojih dostignuća. Najveće žaljenje kod oba pola je nedovoljno vremena provedenog sa voljenima (37 procenata), praćenog kajanjem "što nisam započeo/la svoj posao ranije" (29 procenata).
Njihova najveća dostignuća: mogućnost da izdržavaju svoje porodice finansijski, zatim sledi "biti sam sebi šef" i "radim ono što volim."
Kako se ovi rezultati slažu sa vašom perspektivom preduzetnika?
IZVOR: Small business trends
Ivana je pasionirani ljubitelj knjiga, slagalica i čokolade, samokritična - ponekad i previše.
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE
Odricanje od odgovornosti