Učenici bečejske Gimnazije pobednici su ovogodišnjeg, osmog po redu, ciklusa kviza Koliko se poznajemo, koji je održan prošlog meseca. Ovaj kviz, međutim, nije samo jedan od onih u kojima se kroz različite igre pokazuje znanje iz određenih oblasti za nagradu na kraju, već šalje važnu poruku.
Naime, ekipe učenika srednjih škola u Vojvodini demonstriraju svoje znanje o prošlosti nacionalnih zajednica pokrajine, a sve to u cilju afirmisanja multikulturalnosti i tolerancije. Ove godine Gimaniziju iz Bečeja predstavljali su Ana Grabež, Petar Živković, Tamara Spasić, i Teodor Češljarov, pod mentorstvom profesorice Violete Medić.
U Vojvodini, gde živi veliki broj nacionalnih zajednica, od velikog je značaja postojanje komunikacije i međusobno poznavanje radi uklanjanja predrasuda, sa ciljem zajedničkog života bez komflikata i neprijatnosti. S obzirom na to da se kaže da „na mladima svet ostaje“, može se reći da ovaj kviz, u kome učestvuju srednjoškolci, ima izuzetnu važnost.
Teodor Češljarov, jedan od bečejskih gimnazijalaca koji su pokazali najbolje znanje iz vojvođanske istorije, veruje da je svaka pobeda veoma značajna, prvenstveno zato što se za svaki uspeh ulaže određeni trud i postoji dosta odricanja, tako da se očekuje neka satisfakcija za to.
„Sam kviz ima ogroman značaj za jednu teritorijalnu pokrajinu kao što je Vojvodina jer širi multikulturalnost i toleranciju, kako onu etničku, tako i versku. Takođe, kviz „Koliko se poznajemo“ načelno ističe da treba da živimo jedni SA drugima, a ne jedni PORED drugih, sa čime bi se svi morali složiti. To i jeste cilj i glavni moto pokrajine koja je u nacionalnom pogledu veoma šarenolika“ – kaže Češljarov.
Raznolikost je glavna odlika Vojvodine i u tome leži njeno bogatstvo. U takvoj multikulturalnoj sredni ono što je najvažnije jeste uspostaviti interakciju. Međutim, i kroz samo učenje o drugom, moguće je doprineti toleranciji. Ovogodišnji učesnici, ujedno i pobednici, lično su se uverili u to.
„Naime, samo učenje istorijskih podataka i upoznavanje sa načinom života ljudi sa ovih prostora, pre nego što smo mi uopšte postojali, u bitnome doprinosi menjanju stavova koje smo imali pre ovog takmičenja, jer do nedavno smo rasuđivali predrasudama, a nakon ovog prelepog iskustva, naši stavovi se u bitnome menjaju, jer shvatamo da, bez obzira na naciju, veru, jezik, poreklo, ime, ruku i način na koji se krste, ljudi su ipak ljudi i imaju ono nešto zajednicko, da doprinose i stvaraju u oblasti u kojoj ih je Bog nadario“ – kaže Teodor.
Učesnici kviza doprinose svojim znanjem, a da se učenje isplati, svedoči i vredna nagrada u vidu putovanja u Krakov. Pobednici će u ovom poljskom gradu provesti šest dana sa drugoplasiranom ekipom, Gimnazijom iz Žablja, upoznati nove ljude i steći novo iskustvo.
Kviz „Koliko se poznajemo“ je, inače, deo projekta Vlade APV Afirmacija multikulturalizma i tolerancije u Vojvodini, a ovogodišnji pobednici bili su bolji od 47 srednjih škola i pokazali da je znanje ključ uspeha i da svi zajedno možemo da učinimo svoju sredinu lepšom, ako se malo bolje upoznamo i negujemo međusobno poverenje i poštovanje.
Poverenje i poštovanje. Sećamo li se šta znače te reči?
***
POSTANI DOPISNIK! Ukoliko i ti želiš da postaneš dopisnik i pišeš o mladima iz svog kraja, prijavi se popunjavanjem kratkog formulara. Više informacija i link ka formularu ovde. Nije neophodno prethodno iskustvo, već isključivo entuzijzam i želja da se dobar glas o tvom kraju daleko čuje! Otvoreno za sve mlade od 15 - 35 godina.