Када смо испред нашег времена ми смо сами, бар до тренутка када нас сви остали сустигну.
ФОТО: Deadline
Превела: Дејана Додик
Имамо идеју. Нова је. Другачија је. Одушевљени смо. Природно, почнемо да делимо идеју са другима и изненада сви је критикују. Нашим пријатељима идеја се не свиђа. Нашој породици идеја се не свиђа. Зналцима и искусним људима се не свиђа идеја. Разумљиво, допустимо њиховим мишљењима да нас зауставе од даљег остваривања нашег сна. То није веома лоше, то је изузетно лоше.
Заиста је природно да тражимо мишљење других када треба да одлучимо о нечему. Пословни свет нас учи да стално тражимо мишљења, размењујемо идеје са другима и тестирамо своје идеје како бисмо искористили сву мисаону моћ групе и направили изванредне одлуке.
Међутим, ако је наша идеја нова, људима се у најбољем случају неће допасти, а у најгорем случају постаће њени гласни противници.
Иста ствар догодила се и Битлсима. Осврћући се уназад, чини се да им је успех био суђен, али лако је бити генерал после битке.
Ево неколико примера тога шта су водећи критичари писали када су Битлиси први пут дошли у САД 1964. године.
„Битлси нису само веома лоши; сматрам да је богохуљење рећи о њима ишта више од тога да су веома лоши. Они су невероватно одвратно, непривлачно немузикални, тако догматично неосећајни према чаролији уметности да се квалификују за крунисане главе анти-музике, баш као што су папе преваранти у историји запамћени као анти-папе“, писао је Бостон Глоб.
„У овом тренутку велико питање у музичком бизнису је хоће ли Битлси потрајати? Изгледа да су превише популарни те да та популарност мора да почне да опада али, веома је тешко замислити непопуларног Битлса. Такође, веома је тешко замислити их у било ком другом пољу у коме би могли да испоље свој таленат. Изгледи су да ће они полако нестати“, тадашњи Њузвик.
Ако желимо да будемо другачији једино мишљење које је важно је наше. Када направимо одлуку, све почива на нама; нашој визији, страсти, мотивацији и посвећености.
Дакле, када тражимо повратне информације, трагајмо за подацима, а не за мишљењима. Игноришимо све осим података – упозорења и добронамерне, али неосноване савете – будући да све ово већ знамо и сами. Затим обрадимо податке. Обрада података је лака када су лишени туђих мишљења. Направимо листу позитивних и негативних страна. Изнад свега, будимо објективни.
Тада размислимо да ли још увек верујемо у нашу идеју. Анализирање може да помогне само у одређеној мери, нарочито јер критичко размишљање често скреће ка конвенционалној мудрости. Запамтимо, иновативан производ изгледа оствариво само када се гледа уназад. Свако револуционарно откриће или идеја чини се могућим само када се осврћемо на њега. Стварање нове индустирје чини се неизбежним само након што је она успостављена. То значи да је неко веровао када други нису.
Ако верујемо када други не верују, и ако бар део нашег уверење почива на објективном истраживању, а не само на нашем инстинкту, само напред. Започнимо бизнис. Уђимо на ново тржиште. Пласирајмо нови производ. Без обзира на то шта други људи кажу. Без обзира на то шта „паметни“ људи кажу. Уистину, можда не будемо попут Битлса, али никада нећемо остварити наше снове ако бар не пробамо.
ИЗВОР: Inc
Дејана је идеалиста који покушава да схвати чудесни свет око себе
***
Прочитајте и:
10 znakova da ste pronašli svoj životni poziv
Značaj prvog utiska u poslovnom svetu
Pohvaliti trud je bolje nego pohvaliti uspeh
***
Овај текст настао је нашом жељом да млади који желе да се опробају у превођењу текстова то искуство стекну и унапреде код нас. Уколико желиш да будеш преводилац у нашем младом тиму ЦВ уз један преведени текст, са изворним, пошаљи на [email protected] са назнаком Пријава/Преводилац. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових чланова вршимо до сваког првог дана у месецу.
Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE