Tweet
Jedan od najboljih fotografa današnice Edvard Kiting (Edward Keating), koji je svojim drugačijim pristupom fotografiji svojevremeno doneo osveženje u Njujork Tajmsu (New York Times), predstavio je Novosađanima priču koja se krije iza serija fotografija koje su mu donele Pulicerovu nagradu, kao i iza projekta „Route 66“.

Autor: Bojan Petrović

FOTO: Fotografski klub Vojvodina

Kiting se fotografijom bavi preko 30 godina, sarađivao je sa brojim listovima poput Njujork Tajmsa, Tajm magazaina (Time Magazine), Rolling Stone-a, nominovan je do sada 11 puta za Pulicerovu nagradu, a od toga dva puta za fotokolumnu „Zaveti pri venčanjima“. Godine 2002. dobija Pulicerovu nagradu za seriju fotografija koje je napravio nakon 11. septembra 2001. godine kada su srušene kule bliznakinje Svetskog trgovinskog centra u Njujorku, u kojima je život izgubilo preko 3000 ljudi.

Prema rečima ovog čuvenog američkog fotografa, on se nadao da će praćenje ovog događaja postati najveći zadatak u njegovoj karijeri i da će biti zadovoljan ako načini barem jednu specijalnu fotografiju. Iako je Edvard Kiting tip fotografa koji više voli da slika ljude nego stvari i objekte, tog dana mu je jedan netaknuti set šoljica za čaj privlačio veliku pažnju. On se nalazio u sredini jednog oštećenog stana, koji je gledao na razušene kule bliznakinje, i koji je fotograf oblizao nekoliko puta ne želeći da fotografiše. Ipak, kada je trebao da napusti to mesto, Kiting odlučuje da fotografiše set, koji će mu kasnje doneti jedno od najvrednijih priznanja u novinarstvu.

FOTO: The Pulitzer Prizes

Pored ovog, Edvard Kiting je Novosađanima predstavio projekat „Route 66“, koji čine set crno-belih fotografija najsatrijeg autoputa u Sjedinjenim Američkim Državama. Sa fotografisanjem ovog autoputa Kiting je počeo 2000. godine, kada se prvi put otisnuo na put i kada je nakon objave fotografija u Njujork Tajmsu shvatio da to može da preraste u mnogo veći projekat. Za 11 godina je ukupno pet puta oblizio ceo autput, čija dužina iznosi skoro 4.000 kilometara i koji prolazi kroz osam saveznih država, napravivši tako preko 700 rolni fotografskih filmova, koje čine crno-bele fotografije dođaja, ljudi, objekata koji se nalaze pored ovog puta.

- Iako postoji mnogo knjiga koje govore o „putu 66“, zaista je šokantno i skoro nemoguće da se poveruje da pre ovog projekta nisu postojale ozbiljne crno-bele fotografije koje se na dokumentarni način bave ovim autoputem – istakao je Kiting i dodao kako nijedna od tih knjiga nije predstavljala put onakav kakav jeste – u ruševinama i mrtav.

Najavio je kako će sledeće godine objaviti knjigu koje će činiti fotografije sa „puta 66“.

Predavanje Edvarda Kitinga održano je na Tribini mladih Kulturnog centra Novog Sada, čime je počela saradnja novosadskih fotografskih organizacija sa beogradskim festivalom fotografije „Vizualizator“, koji je u organizaciji Centra za razvoj fotografije. Na tribini su još učestvovali i Darko Dozet iz Fotografske asocijacije Vojvodine, Milovan Ulićević iz Fotografskog kluba Vojvodina, kao i Mirjana Vranić, predstavnica Centra za razvoj fotografije.

Bojan je osoba koja voli da gleda serije i filmove, prati Evroviziju i talent šou programe, muzika mu je život.

***

Ovaj tekst je nastao našom akcijom da mladi postanu dopisnici iz svog kraja. Ukoliko želiš da i ti budeš deo našeg mladog tima i pišeš o događajima i uspesima svojih mladih sugrađana, prijavi se popunjavanjem ovog kratkog formulara. Važni su nam isključivo tvoj entuzijazam i želja da se proširi glas omladine iz svih krajeva! Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih dopisnika vrši se do svakog prvog dana u mesecu

Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI