Autor: Zvezdana Radosavljević
FOTO: Craftmarketing
Zamislite gospođicu Y. Ona se javlja na telefon Y, tušira se gelom Y, oblači donji veš Y, haljinu Y, stavlja parfem Y , nakit Y,izlazi sa gospodinomY koji vozi automobil Y.
Gospođica Y je mlada, emotivna, energična, željna zabave. Iza svakog Y krije se ono što se da naslutiti - lepršavo, nevidljivo i nedodirljivo Y koje je tu da zagolica maštu, koje obećava, inspiriše, budi najlepše emocije i sećanja.
Y kao nepoznata vrednost u tržišnoj jednačini, koja pomnožena sa radom marketing tima i primenjenim dizajnom za rezultat ima lojalnost potrošača, gospođice Y. Što je veća lojalnost gospođice Y, veća je i vrednostY - pojedinačnog brenda.
Prosečni potrošač nije slobodan, on robuje materijalnim simbolima moći, uspeha, sreće, a njegova svrha života često je zadovoljavanje potreba i posedovanje stvari, a životna filozofija imati, a ne biti.
Brend na tržištu dvadeset prvog veka predstavlja više od imena, pojma, znaka, simbola ili bilo koje druge karakteristike. Brend predstavlja emotivni odnos između kupca i brenda. Ako, na primer, zamislimo osobu koja nosi Nike patike, brend predstavlja emotivni odnos koji se stvara između te osobe i kompanije Nike. - Schultz i Barnes.
Ovo praktično znači da je danas, više nego ikada, ključ uspeha proizvoda na tržištu poznavanje i razumevanje ljudskih emocionalnih potreba i želja. Kreatori brenda idu korak dalje od kvaliteta proizvoda. Oni putem reklame stvaraju osećaj da nam nešto nedostaje i prodaju sliku, simbol proizvoda, svesno manipulišući željama i potrebama potrošača.
Brend tako postaje svet za sebe čije slike zavodljivo mame, deluju na nesvesnom nivou, poigravaju se našom percepcijom, mijenjajući tako i naš pogled na svet.
Stalno se žalimo na poremećen sistem vrednosti kod dece i mladih, ne shvatajući da smo za to odgovorni i mi odrasli. U vreme svetske ekonomske krize mnogi roditelji izdvajaju i par stotina evra za patike, telefon, komad odeće koju će njihov tinejdžer nositi par meseci. Ne shvataju da na mu na ovaj način prenose poruku da je ono što ima na sebi bitnije od onoga što nosi u sebi.
Roditelji ovakvim ponašanjem najčešće žele da umire savest, istaknu visok materijalni status svoje porodice ili da deci priušte sve ono što je njima nedostajalo tokom odrastanja. Prave želje tinejdžera koje treba ispuniti najčešće ostaju neispunjene ( više kvalitetno provedenog vremena sa roditeljima, uvažavanje njihovog mišljenja,...)
Istraživanja psihologa su pokazala da situacije u kojima tinejdžeri dobijaju podršku i pozitivne komentare od roditelja, vršnjaka i okoline doprinose razvoju zdravog samopoštovanja. Tako odrastaju u osobe sa dovoljnim nivoom samopoštovanja i uglavnom ne pokazuju bolestan interes za materijalne vrednosti. Za razliku od njih, tinejdžeri koji nemaju ovu vrstu podrške odrastaju u osobe kod kojih je materijalizam direktno povezan sa samopoštovanjem.
Zato kada krenete u kupovinu razmislite da li želite da se vaš tinejdžer prema papreno plaćenim stvarima ponaša sa većim poštovanjem i obazrivošću nego prema ljudima iz svog okruženja i svojim potrebama. Ukoliko vaše dete počne da procenjuje svoje vršnjake kroz materijalni aspekt (marku odeće, telefona, automobila..) sasvim je sigurno da neće imati priliku da stekne puno iskrenih prijatelja.
***
Volite da pišete u slobodno vreme? Želite da vidite svoje tekstove na portalu iSerbia? Nije potrebno iskustvo, već samo želja i ideje! CV i jedan tekst pošaljite na [email protected] uz Cc na [email protected], sa naznakom "Prijava / novinar". Otvoreno za sve od 15 do 35 godina Prijem novih dopisnika vrši se najkasnije svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE