Tweet

Да ли сте стварно имуни на бренд? Или вам стандард утиче на самопоштовање, па се осећате боље и чини вам се да вас више поштују ако на себи имате одећу познатих модних кућа, одморе проводите на егзотичним дестинацијама, поседујете најскупљи телефон и ауто?

Autor: Zvezdana Radosavljević

ФОТО: Craftmarketing

Замислите госпођицу Y. Она се јавља на телефон <�а>Y</а>, тушира се гелом <�а>Y</а>, облачи доњи веш <�а>Y</а>, хаљину <�а>Y</а>, ставља парфем <�а>Y</а> , накит <�а>Y</а>,излази са господином<�а>Y</а> који вози аутомобил <�а>Y</а>.

Госпођица <�а>Y</а> је млада, емотивна, енергична, жељна забаве. Иза сваког <�а>Y</а> крије се оно што се да наслутити - лепршаво, невидљиво и недодирљиво <�а>Y</а> које је ту да заголица машту, које обећава, инспирише, буди најлепше емоције и сећања.

<�а>Y</а> као непозната вредност у тржишној једначини, која помножена са радом маркетинг тима и примењеним дизајном за резултат има лојалност потрошача, госпођице <�а>Y</а>. Што је већа лојалност госпођице <�а>Y</а>, већа је и вредност<�а>Y</а> - појединачног бренда.

Просечни потрошач није слободан, он робује материјалним симболима моћи, успеха, среће, а његова сврха живота често је задовољавање потреба и поседовање ствари, а животна филозофија имати, а не бити.

Бренд на тржишту двадесет првог века представља више од имена, појма, знака, симбола или било које друге карактеристике. Бренд представља емотивни однос између купца и бренда. Ако, на пример, замислимо особу која носи Nike патике, бренд представља емотивни однос који се ствара између те особе и компаније Nike. - Schultz i Barnes.

Ово практично значи да је данас, више него икада, кључ успеха производа на тржишту познавање и разумевање људских емоционалних потреба и жеља. Креатори бренда иду корак даље од квалитета производа. Они путем рекламе стварају осећај да нам нешто недостаје и продају слику, симбол производа, свесно манипулишући жељама и потребама потрошача.

Бренд тако постаје свет за себе чије слике заводљиво маме, делују на несвесном нивоу, поигравају се нашом перцепцијом, мијењајући тако и наш поглед на свет.
Стално се жалимо на поремећен систем вредности код деце и младих, не схватајући да смо за то одговорни и ми одрасли. У време светске економске кризе многи родитељи издвајају и пар стотина евра за патике, телефон, комад одеће коју ће њихов тинејџер носити пар месеци. Не схватају да на му на овај начин преносе поруку да је оно што има на себи битније од онога што носи у себи.

Родитељи оваквим понашањем најчешће желе да умире савест, истакну висок материјални статус своје породице или да деци приуште све оно што је њима недостајало током одрастања. Праве жеље тинејџера које треба испунити најчешће остају неиспуњене ( више квалитетно проведеног времена са родитељима, уважавање њиховог мишљења,...)

Истраживања психолога су показала да ситуације у којима тинејџери добијају подршку и позитивне коментаре од родитеља, вршњака и околине доприносе развоју здравог самопоштовања. Тако одрастају у особе са довољним нивоом самопоштовања и углавном не показују болестан интерес за материјалне вредности. За разлику од њих, тинејџери који немају ову врсту подршке одрастају у особе код којих је материјализам директно повезан са самопоштовањем.

Зато када кренете у куповину размислите да ли желите да се ваш тинејџер према папрено плаћеним стварима понаша са већим поштовањем и обазривошћу него према људима из свог окружења и својим потребама. Уколико ваше дете почне да процењује своје вршњаке кроз материјални аспект (марку одеће, телефона, аутомобила..) сасвим је сигурно да неће имати прилику да стекне пуно искрених пријатеља.


***
Волите да пишете у слободно време? Желите да видите своје текстове на порталу иСербиа? Није потребно искуство, већ само жеља и идеје! ЦВ и један текст пошаљите на [email protected] уз Цц на [email protected], са назнаком "Пријава / новинар". Отворено за све од 15 до 35 година Пријем нових дописника врши се најкасније сваког првог дана у месецу.

Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Коментари

ВЕСТИ