Tweet

Posedujete li stereotip o tome kako bi ljudi sa idejama trebalo da izgledaju? U glavi vam se možda ovog trenutka prikazuje slika Alberta Ajnštajna sa isplaženim jezikom, Edisona sa sijalicom u ruci ili zanesenog Njutna ispod jabuke, baš one crvene? Ili je to Stiv Džobs u svojoj crnoj rolci dok na podijumu predstavlja najnoviji model iPhone-a? Kako bilo, romantične predstave o geniju su jedno a u stvarnosti stvari stoje drugačije: ideja možda i ne dolazi lako i svakom, ali potrebno je mnogo prozaičnog posla da se ona i ostvari.

Da li su i ti ljudi koji stvari sprovode u delo jednako bitni kao i oni sa idejama i gde bi tu moglo da bude Vaše mesto?

Forbes je nedavno objavio rezultate istraživanja na temu koji su sve tipovi ličnosti potrebni u okviru jedne radne organizacije koja se bavi inovativnim idejama i sprovodi ih u delo. Neki od njih su više preduzetnički, neki opet orijentisani na sprovođenje ideja u delo, ali su svi jednako bitni za uspešno sprovođenje svih procesa.

Pre svega, istraživanje pokazuje da je neophodno da uvek postoji tenzija ali i ravnoteža između onih koji vole da rizikuju i onih koji pred rizicima redovno ustuknu. U suprotnom, organizacija bi mogla lako da posrne u propast ili da se jednostavno ukopa u mestu. To je kao kod savršenog jela: ako svi začini nisu u odgovarajućoj ravnoteži, uzaludan je bio svaki trud.

Na osnovu istraživanja, Forbes je došao do pet krucijalnih tipova ličnosti koji moraju postojati u svakoj organizaciji koja planira da uspešno posluje. Možete li prepoznati kom tipu Vi pripadate?

1. Pokretači. Imaju snažne ličnosti i vrše funkciju lidera. Postavljeni ciljevi i nagrade ih jako motivišu ali pre svega žele da ostave traga i izvrše uticaj na druge. Pravi su osvajači i vole da su na čelu, vode projekte ka ostvarenju i koliko god da pritom žele i sebe da istaknu na kraju dana uvek pokažu šta su postigli. Mogu biti i nepažljivi i arogantni za vreme rada, ali su nezamenljivi. Pokretači vole rizične i korporativne strategije, borci su za zaštitu prava i odlični u medijskoj industriji.

2. Eksperimentatori. Oni su uporni i otvoreni za nove stvari i predstavljaju savršenu kombinaciju osobina za sprovođenje novih ideja kroz sve neophodne faze procesa. Najbolje ih opisuje rečenica: „Gde ima volje, ima i načina“. Perfekcionisti i često radoholičari, poseduju ogromnu količinu posvećenosti kada je u pitanju posvećivanje vremena i teškog rada za ostvarivanje ideje u praksi. Vrlo su ponosni na svoje rezultate ali vole i da svoju stručnost dele sa drugima. Na sastancima, oni su ti zbog kojih se osećate neprijatno ako uhvatite sebe kako smišljate šta ćete spremati za večeru.

3. Omiljeni učenici. Svi se sećamo onih školskih drugova koji su uvek prvi podizali dva prsta kada bi nastavnik postavio pitanje. Štaviše, ponekad su umeli i da dozivaju nastavnike kako bi ih primetili i njih pitali za odgovor. Pa, ova dece izrasla su u jedan poseban segment radne populacije. U čemu su oni dobri? Hm... U svemu, zaista: dobro razvijaju brend, istražuju, pronalaze prave saradnike, savetuju kolege pronalazeći njihove najkorisnije osobine i najbolja radna zaduženja. Oni probijaju barijere i čine da se stvari dogode, ma šta da stoji protiv njih. U organizaciji zauzimaju visoke položaje jer se na njima najbolje snalaze.

4. Kontrolori. Ovo je onaj tip ljudi koji ne voli rizične i neobične poduhvate a voli da sve ima pod kontrolom. Retko su timski igrači i delovi grupe. Pre svega, bitno im je da znaju šta se tačno od njih traži i onda će svaku stvar staviti na svoje mesto. Čine tek 15% zaposlenih i vole ekstreme: ili firme sa više od 1000 ljudi ili male radne organizacije sa ne više od desetoro uposlenih. U prvom slučaju su oni ti koji se bave birokratijom daleko od očiju ostalih, dok u drugom imaju čitavu oblast zaduženja potpuno pod svojom kontrolom. Nikako ne bismo mogli reći da su vizionari. Oni primaju naređenja i sprovode ih u delo.

5. Prirepci. Najmanje laskavo ime, svakako. Oni su ti koji će ostale uvek dovesti nazad na zemlju. Nekako, imaju ulogu spanaća u jelu: tek nekolicina ga voli ali je neophodan da bi kompletan ukus bio pravi. Kao ni kontrolori, ni ovaj tip radnika ne voli nedefinisana radna zaduženja, uvek težeći konvencionalnim metodama i onom što je već isprobano u praksi. Kada ih pitate da izaberu stranu, oni će uvek ostati neutralni. Iako ove osobine ne zvuče primamljivo, “prirepci“ su ti koji su neophodni da bi se zanesenjacima ukazalo na granice i suvoparne stvari na koje oni retko obraćaju pažnju.

Istraživanje Forbes-a ukazuje na činjenicu da kako jedna kompanija raste njeni rukovodioci sve više uviđaju potrebu za uvećanjem kadra svih pet tipova, jednako. I tako, svako pronađe svoje mesto pod suncem.

IZVOR: Forbes

Tweet
Komentari