Dali na kratko posetio Resavce!

Foto: M. Mirković

Ovu zanimljivu i jedinstvenu izložbu četrdesetak Dalijevih grafika omogućili su Svilajnački Centar za kuluturu i Galerija Visconti Fine Art iz Ljubljane. Grafike su iz kolekcije Ive Škodlar Vujić i Lazara Vujića. Producent izložbe je Mihajilo Nestorović.

U okviru izložbe predstavljene su grafike koje ilustruju basne Žana de Lafontena, zatim grafike iz ciklusa Zodiak, kao i radovi iz ciklusa Božanstvena komedija i Biblija sakra, a posebnu pažnju privlačila je i skulptura „Žena žirafa”.

ciklus_Bo_anstvena_komedija_i_Biblija_sakra.jpg

Foto: M. Mirković; Ciklus „Božanstvena komedija" i „Biblija sakra"

obja_njenja.jpg

Tekstualno pojašnjenje izloženih grafika/foto: M. Mirković

Pored svakog ciklusa grafika nalazila su se i štampana pojašnjenja vezana za prikazana dela, što je publici osim vizuelnog uživanja omogućilo i da sazna nešto novo o Dalijevim radovima, što im do sada nije bilo poznato.

EU%20OM.gif

Direktorka Centra za kulturu Ivana Nešić istakla je tokom obraćanja novinarima da je ova izložba veoma značajna, ali se osvrnula i kratko objasnila zašto je Dali najintrigantniji umetnik 20. veka.

Ona je rekla da je Dali autor više od 1500 slika, da se bavio fotografijom, ali i dizajnom, skulpturom i snimanjem filmova. Ostao je zapamćen i kao veoma kontroverzna ličnost. Kako? On je upijao raznovrsne uticaje, kao što su uticaji klasike Rafaela i Velaskeza, ali i po uzoru na tadašnju avangardu, na Pikasa i italijanske futuriste.

Direktorka se osvrnula i na njegove karakteristične brkove koje je negovao po ugledu na Velaskeza.

Dalijev_rad.jpg

Foto: M. Mirković

Godine 1929. Dali je glumio u filmu svog prijatelja Bunjuela „Andaluzijski pas”. Te godine se i službeno pridružio nadrealističkoj školi gde kroz savršen naturalizam izražava svoju paranoičnu kritičnu metodu. Prvu samostalnu izložbu imao je u Parizu, 1929. godine, kada i upoznaje svoju muzu i ženu svog života ruskinju Galu, koja je bila 11 godina starija od njega, rekla je novinarima direktorka.

Studentkinja master studija Novinarstva, Jelena Jocić, godinama je oduševljena Dalijevim radovima, za naš list govori o pečatu koji je Dali ostavio na umetničkoj mapi vremena.

U svim delima Salvadora Dalija utkana je snažna simbolika. Umetnik razmišlja o svakodnevnim temama i suočava se sa svojim strahovima, tako poznatim ljudskom biću, jer kada imenujemo strah možemo ga i pobediti. Kao prvi čovek koji je kroz umetnost u pećinama crtao životinje ne bi li stekao vlast nad njima, kaže Jelena za iSerbia portal

Ciklus_Zodiak.jpg
Foto: M. Mirković; iz ciklusa „Zodiak"

Izložba je bila otvorena dve nedelje, za neke previše dugo, a za neke malo da se sagleda lepota Dalijevih grafika. Sada, njegovi radovi putuju za Kragujevac, a u Resavi ostaje samo još nesabran utisak o vremenu koje su proveli zagledani u originalnost Dalijeve kontroverzne ličnosti - genija.

Marko, večiti borac kreativne slobode reči i folklorne tradicije!


Pročitajte i:

Lepo je vreme, a morate da učite. Kako?
Da li su žene uspešnije od muškaraca?
NORLA: Kako se zalagati za književnost