Socijalne mreže su način na koji se komunicira u dvadest prvom veku. Iako se ova rečenica razlikuje od prave definicije socijalnih mreža, ona, zbog svoje istinitosti, predstavlja najpribližniju odrednicu onoga što podrazumevamo pod ovim fenomenom.
Svako od nas bi mogao da sroči svoju definiciju socijalne mreže. Mi, kao korisnici, svesni smo njihovih prednosti i nedostataka, kao i toga u kojoj meri se naš život promenio njihovim „mešanjem“ u njega. Ono što verovatno većina nas ne zna je broj socijalnih mreža koje postoje na internet nebu. U raspravi sa samim sobom oko ovog pitanja je i internet, jer se ne može pronaći precizan podatak. To nije začuđujuće jer se nove mreže svakodnevno prave sa različitim ciljevima. Većina njih, ne početku nastala je stihijski. Kao i gotovo sve na internetu, rodilo se iz dobre ideje. Realizacija je često bila mukotrpan proces, a na rezultate se čekalo veoma dugo. Za neke, ne toliko dugo. Ono u čemu je razlika danas, je to da ideje ne nastaju stihijski već se dugo vagaju u potrazi za novom i posećenijom socijalnom mrežom. Tako imamo nove kreacije velikih računarskih korporacija, koje su poduhvati vredni pomena. Ali šta ćemo sa onim socijalnim serivisima koji nikada nisu dostigli taj megalomanski nivo popularnosti? Da li su one ostale u senci zbog lošeg kavliteta ili nečeg drugog? Možda je marketing u pitanju?
Marketing u ovom slučaju nije toliko bitan. Istina je da se priča najbolje širi među korisnicima, to je jedino merodavno. Ako se servis svidi ljudima, poželeće prijatelje na njemu. Veza će biti više, rašće broj korisnika. Onda je pitanje kvaliteta presudno. Nije čak ni to. Sve mreže liče jedna na drugu. Svode se na iste podatke koje možete podeliti. Neke, koje su tematske nisu postavljene sa istim ciljem, ali sve one imaju za ideju da spoje istomišljenike i interesente. Pitanje dizajna? Bitno je. Navikli smo da na interentu budemo iznenađeni prijatnim stvarima. Opet, to je socijalna mreža, ne treba preterivati, ako se ugledamo na najpoznatije vidimo da su savršeno jedostavne. Da li je to onda funkcionalnost? Jeste, ali samo donekle. Jer uz korišćenje ide i navika. I došli smo do kraja. Navika? Tako je. Korisitćete onu socijalnu mrežu na koju ste navikli.
Ljudi su već sad svesni, bar većina njih, da dosta vremena provode ispred računara na svom profilu. Ono što im najmanje teba je još nekoliko profila. Navikli na jednu šemu, teško će je se odreći. Bar se tako čini. Potrebno je da se desi nešto zaista revolucionarno kako bi se odlučili na takav poduhvat. I dok se poslednjih nedelja priča da je taj revolucionarni dan došao jednim novim poduhvatom poznate kompanije mi to još uvek ne znamo. Dok svi pričaju o budućem šampionu i ko od njih ima veće šanse za osvajanje trona, neki od nas setili su se „malih“ socijalnih mreža koje nikada nisu ušle na top ten listu, ili imale broj korisnika označen u desetinama miliona. Ako se desi da vam neki od giganata dosade, preselite se u neku manju sredinu. Shvatite to kao neku vrstu odmora.
Izvor: www.top-adria.com