
Социјалне мреже су начин на који се комуницира у двадест првом веку. Иако се ова реченица разликује од праве дефиниције социјалних мрежа, она, због своје истинитости, представља најприближнију одредницу онога што подразумевамо под овим феноменом.
Свако од нас би могао да срочи своју дефиницију социјалне мреже. Ми, као корисници, свесни смо њихових предности и недостатака, као и тога у којој мери се наш живот променио њиховим „мешањем“ у њега. Оно што вероватно већина нас не зна је број социјалних мрежа које постоје на интернет небу. У расправи са самим собом око овог питања је и интернет, јер се не може пронаћи прецизан податак. То није зачуђујуће јер се нове мреже свакодневно праве са различитим циљевима. Већина њих, не почетку настала је стихијски. Као и готово све на интернету, родило се из добре идеје. Реализација је често била мукотрпан процес, а на резултате се чекало веома дуго. За неке, не толико дуго. Оно у чему је разлика данас, је то да идеје не настају стихијски већ се дуго вагају у потрази за новом и посећенијом социјалном мрежом. Тако имамо нове креације великих рачунарских корпорација, које су подухвати вредни помена. Али шта ћемо са оним социјалним серивисима који никада нису достигли тај мегаломански ниво популарности? Да ли су оне остале у сенци због лошег кавлитета или нечег другог? Можда је маркетинг у питању?
Маркетинг у овом случају није толико битан. Истина је да се прича најбоље шири међу корисницима, то је једино меродавно. Ако се сервис свиди људима, пожелеће пријатеље на њему. Веза ће бити више, рашће број корисника. Онда је питање квалитета пресудно. Није чак ни то. Све мреже личе једна на другу. Своде се на исте податке које можете поделити. Неке, које су тематске нису постављене са истим циљем, али све оне имају за идеју да споје истомишљенике и интересенте. Питање дизајна? Битно је. Навикли смо да на интеренту будемо изненађени пријатним стварима. Опет, то је социјална мрежа, не треба претеривати, ако се угледамо на најпознатије видимо да су савршено једоставне. Да ли је то онда функционалност? Јесте, али само донекле. Јер уз коришћење иде и навика. И дошли смо до краја. Навика? Тако је. Кориситћете ону социјалну мрежу на коју сте навикли.
Људи су већ сад свесни, бар већина њих, да доста времена проводе испред рачунара на свом профилу. Оно што им најмање теба је још неколико профила. Навикли на једну шему, тешко ће је се одрећи. Бар се тако чини. Потребно је да се деси нешто заиста револуционарно како би се одлучили на такав подухват. И док се последњих недеља прича да је тај револуционарни дан дошао једним новим подухватом познате компаније ми то још увек не знамо. Док сви причају о будућем шампиону и ко од њих има веће шансе за освајање трона, неки од нас сетили су се „малих“ социјалних мрежа које никада нису ушле на топ тен листу, или имале број корисника означен у десетинама милиона. Ако се деси да вам неки од гиганата досаде, преселите се у неку мању средину. Схватите то као неку врсту одмора.
Извор: www.top-adria.com