FOTO: Startyourbusinessmag
Preveo: Milan V. Kovačević
Mnoga preduzeća su svesna da im je potreban neki oblik spoljne pomoći kako bi napredovala u svom poslu. Ponuda je veoma široka i uključuje trening, mentorstvo, konsalting, kao i planerske grupe, konferencije, seminare, radionice i kampove.
Konferencije, seminari, radionice i kampovi su dobri za upoznavanje sa novim tehnikama i metodama. Oni su po svojoj prirodi jedan-na-više događaji i dok će umrežavanje koje nude biti prednost, neće imati prisnost i neposrednost koja odgovara posebnim potrebama i problemima vašeg preduzeća. Prosto je nemoguće da govornik obradi išta osim opštih principa koji možda jesu, ili možda nisu 100% značajni za vaš posao. Rezultat je da praktične radnje koje slede iz opštih principa neće odgovarati vašim potrebama.
Na drugoj strani imamo mentorstvo i trening. Iako postoje razlike (trening je korisniji ako trener zna da podstakne ljude na bolji učinak, mentorstvo se više oslanja na uputstva bazirana na iskustvu mentora), konkretne aktivnosti se koncentrišu na pojedinca.U sredini su planerske grupe i konsalting grupe, veoma različite stvari po dizajnu i svrsi.
Konsalting ima dosta oblika i nije uvek jasna razlika u definiciji između njega i ostalih oblika pomoći. Stručnjak sa strane dolazi u vaše preduzeće - neko ko zna da prepozna šta se događa, šta treba uraditi i da pomogne pri sprovođenju rešenja. Različiti konsultanti su dobri u različitim delovima ovog postupka. Neki nemaju određenu metodologiju, drugi imaju, neki su dobri pri utvrđivanju problema, a neki su dobri pri primeni rešenja. Iako su svakako više od običnog „plaćenika“, tipovi i vrste konsultanata su brojne i raznovrsne.
Planske grupe obično rade u periodu od 12 meseci. Grupa istomišljenika (6-10?) se okupi sa zajedničkim ciljem pomoći njihovim preduzećima. Obično je vodi stručnjak u jednom polju (privreda, rast, marketing, društvene mreže), a ključne prednosti prisustvovanja uključuju: odgovornost grupi i vođi, podrška grupe i vođe, stručna uputstva i usmeravanje, redovna jedan-na-jedan i grupna komunikacija (sastanci, pozivi, konferencije).
Ako vlasnik preduzeća traži bilo kakvu pomoć, onda će, verovatno, uzeti prvo što mu se čini od pomoći. Uostalom, sve one tvrde da će vas učiniti profitabilnijim, uspešnijim i srećnijim. U idealnom svetu, ponuđač pomoći će koristiti sistem filitriranja i uspostavljanja dijagnoze za probleme vlasnika preduzeća. Na kraju krajeva, znanje klijenta je, ipak, ograničeno.
Mnogo potencijalnih klijenata želi planerske ili konsalting usluge, ali možda nisu zaista sigurni koje su njihove mane, a koje prednosti.
Konsalting je odličan ako želite 100% koncentracije i rezultata za vaše preduzeće od nekoga ko zna reši vaš problem. Zadatak mora biti koncentrisan na jasan cilj i rezultat za vas, klijenta. Potražite markentiškog konsultanta da vam popravi marketing i slično.
Planerska grupa, s druge strane, manje je koncentrisana na vaš poseban problem a više na udružen trud i sredstva grupe koja pomaže svojim članovima. Glavni razlozi zbog kojih se ljudi priključuju grupi je razmena, provera ideja, usamljenost, odgovornost, rad sa drugima i stručnjakom i drugo. Da li je to mnogo drugačije od konsaltinga?
Jedna je stvar uvideti da vam treba pomoć. Potpuno je drugo znati kome (ili gde) treba da se obratite.
IZVOR: Startyourbusinessmag
Milan V. Kovačević je master politkolog-komunikolog u potrazi za razumevanjem sveta oko sebe
Pročitajte i:
Koji je vaš sledeći potez u karijeri?
Održavanje bistrih umova u biznisu
Proverite koliko poznajete poslovni bonton
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE