Tweet
Informacija je danas, kažu, vrednija od novca. Biti informisan je imperativ. O čemu se mi to informišemo i da li želimo da znamo baš sve što znamo?

Autor: Невена Глигоријевић

Foto: Mutu System

Postoji i u našem narodu potreba da se stvori ličnost koja će vam viriti iz frižidera. U zavisnosti od ukućana, kult ličnosti u vašoj kući mogao je da se plete oko Zdravka Čolića, Lepe Brene, Dragane Mirković i sličnih zvezda. U zavisnosti od vašeg adolescentskog, doba i pojedinih okolnosti oko vas, to je mogao da bude neki kriminalac. Dakle, oko ličnosti se ispredaju različite priče.

Povod za priču može biti njena ili njegova frizura (setimo se čaršijskih priča o ošišanoj pevačici), nos, suprug ili supruga, nečista prošlost ili krv. I tako do legende. Do kulta.

Vanja i Vanja se ne razvode! Veza na pomolu!

Narodno obožavanje se ne zaustavlja na delima istaknutog pojedinca, već ide dalje prateći pojedinca u najsitnije detalje njegovog života.

Baš čitam kako se Fahreta odmara u Americi.

Mi pratimo našu legendu u stopu. Bivamo obavešteni šta je jela, gde, sa kim, koliko, sa kim izlazi, zašto sa tim, kako izgleda, šta je danas obukla, šta juče, ko nosi iste ’aljine, kome bolje stoje...

Radi pukla štikla.

Iako ne želimo da saznamo neke informacije, te informacije o slavnim ličnostima, kako kažu selebritijima, jednostavno jesu previše plasirane sa svih strana. Kao što je jednom rekao jedan naš kompozitor: ,,Probajte da slušate neku pevaljku celog dana, iako ne volite tu vrstu muzike, posle ćete pevuštiti njenu pesmu.’’ I to je istina. Ja probala. Čisto u naučne svrhe.

Nov rijaliti od jeseni!

Ulogu narodnih pričanja preuzele su, prilično nasilno, novine, televizija i internet.
Iako niste želeli da znate gde Fahreta odmara i šta se desilo sa štiklom, ipak ste pročitali. Plasirana vam je neželjena informacija. Iako niste želeli da se infomištete o nekim pojavama savremene stvarnosti, jeste.

Ako u sledećem izdanju nekog lista pročitate šta se desilo u Americi, vi ste u priči i samo je pitanje kada ćete, skivajući se od sebe samih, da potražite neku informaciju... Recimo, o selfijima porodice iz nekog rijalitija.
Toliko se o tom načinu fotografisanja samoga sebe piše da je prosto nemoguće izbeći informacije tipa ko ima novi selfi! I tako sad nastade kult selfija.

Ok. Ali...

Ne mogu da prestanem da razmišljam o energiji koja se ulaže da bi svako bio uslikan, pogođen, priupitan za stajling, mišljenje... Pa onda o energiji utrošenoj za raspravljanje o kretanju ovog ili onog. O energiji utrošenoj za pisanje svih tih besmislenih vesti i tekstova ni o čemu.
Jednostavno, dosta je bilo. Treba se malo vratiti unazad da bismo uhvatili zalet za dalje.

Dok je priče i razgovora među ljudima, biće i ljudi. Zapitajmo se šta bi se desilo sa svešću mladih ljudi koji bi se upućivali na nešto konstruktvino? Upućivali pomoću medija i bili podržani od strane istih.

Zamislite kako bi jedno novinsko izdanje izgledalo kada bi se samo po pozitivnim zaslugama dolazilo na stranice jednog lista. Zamislite samo kolika bi milina bila to čitati! Zamislite samo da postoji neki list ili sajt na kome su samo dobre vesti!
Prema zakonu atrakcije ili privlačnosti, dokazano je da ljudi koji pozitivno razmišljaju imaju više sreće u svakodnevnom životu u odnosu na one koji imaju negativne misli i osećanja. Negativne misli i osećanja mogu biti proizvod onoga što vas okružuje, i često jesu. I tako u krug. Dakle, kako zračiš - tako privlačiš.

Da li bismo mi bili srećniji da je više takvih uticaja? Svakako. Tek tako.

Neophodno je da se novinari više bave pozitivnim stvarima! Neophodno je da se tekstovi obraćaju onome što je u čoveku plemenito, čestito, zdravorazumski. Od velike je važnosti da se ljudi svakodnevno podsećaju šta je ispravno, a šta nije, jer mi smo jedna čudna rasa... Ratujemo, zaboravljamo, ubijamo...a sve to zbog pogrešnih kultova - kult novca, kult moći, kult materijalnog.

Dosta je rasipanja energije na bezvredne i prolazne stvari. Vreme je da se vrati sjaj pravim vrednostima, univerzalnim, svevremenskim. Vreme je da se vratimo sebi iz tog tubuc - tubuc delirijuma.

Dragi svi, potrudimo se da svet satkamo od legendi i predanja o dobrim ljudima i dobrim delima. Uzdignimo i vratimo kult humanosti na presto, kao što zaslužuje. Hajde da govorimo o pozitivnim vrednostima ljudi i njihovih dela i tako ćemo sebe samima boljim napraviti i prebojiti ovaj svet vedrim bojama i vedrim ljudima.


Nevena je zaljubljenik u umetnost i vodiće vas stazama kulture i hedonizma!


***

Ovaj tekst nastao je našom željom da stvorimo alternativni veb prostor za mlade gde mogu da pišu o onim temama koje smatraju važnim, iskreno i bez ograničenja! Ukoliko želiš da i ti budeš član našeg mladog tima tvoje ideje su dobrodošle! CV i jedan tekst pošalji na [email protected] uz Cc na [email protected], sa naznakom "Prijava / novinar". Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih novinara vršimo do svakog prvog dana u mesecu.


Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari