FOTO: Time - Techland
Prevela: Milana Vračar
Prema mišljenju direktora britanske nadležne službe za ispite, na pragu smo značajne promene kada je reč o ispitima. Pol Soers je za Venčr Bit (Venture Beat) naveo da je, Mark Dou, izvršni direktor OCR-a (Oxford Cambeidge and RSA), ispitnog odbora u Britaniji, koji priprema decu predškolskog uzrasta, izjavio da će studentima pristup internetu tokom ispita, postati neizbežan.
Dou je rekao da ispiti služe da se proceni znanje studenata. Kaže da se studenti sve češće služe internetom tokom učenja, a da ispiti, takođe, služe da pripreme studente za zaposlenje ili dalje studije. Međutim, dodaje da je osnovno znanje gradiva ipak neophodno. Ispiti bi trebalo da reflektuju način na koji studenti uče u stvarnom svetu - a male su verovatnoće da ne koriste internet (Gugl, Vikipediju, na primer) za dodatne informacije o nekoj temi.
Ovo je kap koja preliva čašu za sve one koji često koriste izraz „deca u današnje vreme“ i zaista bi bilo teško raspravljati da li ti ljudi imaju pravo. No, poenta je u tome kako Dou objašnjava svrhu ispita. Iz brojnih razloga, naši akademski sistemi su se razvili u poslednjih nekoliko decenija, od obrazovnih institucija u centre za razvoj karijere. Većina ljudi ne ide na fakultet s namerom da izučava čoveka ili čeprka po skrivenim istinama postojanja, već da bi dobili parče papira, zahvaljujući kome će moći da se zaposle.
FOTO: USF Health
Dou, na neki način, pravi mapu neprestane evolucije fakultetskog obrazovanja. „Ukoliko je cilj da se mladi ljudi pripreme da postanu dobro odevena radna snaga, zašto se onda na ispitima ne bi od mladih tražilo da rešavaju probleme, prikupljaju informacije ili samostalno uče?“ - ističe Dou.
Prednosti korišćenja tehnologije na ispitima
Soers piše o prednostima spoja testova i tehnologije. Slaže se da bi se moglo raspravljati da li je dozvoljavanje studentima da „guglaju“ određene informacije isto, kao i dozvoliti im da koriste grafičke digitrone na ispitima iz matematike.
Dozvolite tehnologiji da odradi težak posao, sve ostalo prepustite mozgu. „Kao deo eksperimentalnog projekta, 2009. godine je 14 danskih škola dozvolilo sudentima da koriste internet tokom ispita. Na ispitu iz danskog, zadaci su bili prilagođeni upotrebi onlajn izvora. Pitanja nisu bila jednostavna, već su zahtevala od studenta da razmišljaju i povezuju činjenice“ - navodi Soers. Drugim rečima, ishodi ispita bi se, zapravo, pre mogli poboljšati analizom informacija, nego pukim ponavljanjem definicija.
FOTO: Youtube
Međutim, ovaj način razmišljanja je diskutabilan. Možda je jezivo što se akademsko obrazovanje pretvara u obuku za posao, ali tu je i pitanje da li nas je tradicionalan sistem ispitivanja sve vreme sputavao. Kritičko razmišljanje, strategije učenja i veštine istraživanja su ključ ekonomskog sveta današnjice. Zašto ih onda akademici ne bi negovali?
IZVOR: Big Think / Venture Beat
Milana je rekla „ne“ sistemu, pravilima i stereotipima.
***
Kao nastavak Foto konkursa i u sklopu akcije afirmacije mladih umetnika iz Srbije, portal iSerbia januara 2016. godine organizuje izložbu pristiglih fotografija i radova umetnika koji se na ovom portalu predstavljaju. Cilj izložbe je promocija obrazovanja, truda, talenata i kapaciteta mladih ljudi u Srbiji. Svi ste pozvani da podržite ovu, za društvo, bitnu promociju. O svim detaljima izložbe portal iSerbia će vas blagovremeno obaveštavati. Pratite nas!
***
Pročitajte i:
Um je i dalje najjači kompjuter!
Školske alatke za povećavanje kreativnosti
Diploma ne garantuje posao
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE