Дружење, четовање, твитовање, лајковање, коментарисање, једном речју – забава. То је углавном све за шта користимо друштвене мреже. Међутим, друштвене мреже могу играти значајну улогу при запошљавању. Овај тренд полако стиже и код нас, а Центар за развој каријере Универзитета у Београду и компанија Инфостуд, прошле недеље организовали су и округли сто, како би младима на то скренули пажњу.
У Србији постоји преко 3 милиона регистрованих профила на Фејсбуку, и око 200 хиљада на Твитеру, па је врло могуће да су ту наш будући послодавац, колеге или људи који нам могу помоћи да пронађемо посао. Зато је битно умрежавати се са људима из струке, људима сличних занимања, иницирати контакт и комуницирати са њима, али исто тако водити рачуна о томе шта наше понашање на друштвеним мрежама говори о нама.
Истраживање Инфостуда спроведено на 250 фирми, које су лидери у својој области, показало је да 55% њих користи друштвене мреже како би прикупило податке о кандидатима, и то 41,5% преко Линкдина, око 33% преко Фејсбука и 8% преко Твитера.
Примат има Линкдин, јер је реч о професионалној мрежи где се могу наћи подаци о образовању, и радном искуству, што је за послодавце најважније, па се тако нпр. у Енглеској Линкдин већ користи више него специјализовани сајтови за тражење посла. Младима се саветује да на Линкдину имају и препоруке својих бивших послодаваца или колега, да подесе одвојен приступ профилу за пословне и личне контакте, као и да имају тачно написане позиције на којима су радили, период у ком су радили са кратким описом задужења, али и да не дају ружне коментаре о бившим послодавцима.
На Фејсбуку се највише гледа да ли је кандидат члан група које су важне за ту професију, а на Твитеру колико често твитује, и колики је однос људи које прати и који га прате.
Наравно, треба избегавати садржаје који су компромитујући на било који начин, али најважније је да сви подаци буду истинити јер послодавци неретко друштвене мреже користе за проверу тврдњи из биографије.
И зато, када се улогујете следећи пут на своју омиљену друштвену мрежу, размислите колико вам она може помоћи у тражењу посла и искоритите све могућности које вам пружа!