Tweet
Džefri Jensen, mladi biznismen i osnivač kompanije Zolver, savetuje vas kako da postanete uspešan preduzetnik.

FOTO: poslovne ideje

Prevela: Radmila Aleksić

Setite se vremena kada ste imali veliku ideju. Da li je to bilo rešavanje nekog složenog problema? Smišljanje nekog inovativnog proizvoda? Unošenje promena u društveni pokret? Stvaranje kampanje koja će dovesti do promena? Možda je to nešto što je moglo da promeni vaš svet, ili zaista, ceo svet?

Sada se prisetite i razmislite o tome šta vas je sprečilo da ideju sprovedete u delo – nedostatak sredstava i vremena, stručnost ili, možda, strah od nepoznatog?

Smatrao sam da su samo ideje dovoljne za ostvarenje onoga što su drugi smatrali nemogućim i za pronalaženje načina da nastavim dalje kada me stvarnost zaustavi. Ali, zapravo, mnogo puta sam se zaustavio. Zapitao sam se zašto ne mogu da ostvarim svoje zamisli. Šta sam to propuštao? Verujem da se sve to dešavalo zato što me nisu naučili kako da budem preduzetnik.

Za šta su me onda obučavali? Uspešan sam akademac. Bio sam uspešan u srednjoj školi i imam doktorat u oblasti inženjeringa i osećao sam se tehnički kvalifikovanim da stvorim platforme koje mogu da pariraju Fejsbuku ili Majkrosoftu, ali te ideje nisam pretvorio u modele poslovanja. To me je frustriralo zato što su mnoge velike kompanije osnovali pojedinci koji su i bez visokog obrazovanja postali uspešni.

Iz prve ruke znam da nas na akademiji uče pravilima, uče nas da postoje granice i jednačine. Shvatio sam da je razmišljanje van tradicionalnih okvira, naročito na polju nauke, tehnologije, inženjeringa i matematike (STEM polje), retko jer je nastavni plan strog, a ocene su osnovna mera uspeha.

Studija na Univerzitetu u Harvardu je potvrdila moje tvrdnje, pokazujući da uspeh studenata zavisi od uputstava koja podstiču kreativnost, a ne od sećanja na neki određeni deo predavanja. Lično smatram da ova studija ističe zašto je korisno izučavati veštine, ali i da samo znanje ne garantuje uspeh u preduzetništvu u stvarnom svetu.

Imajući ovo u vidu, zatražio sam pomoć od mentora i profesora, koje sam smatrao uspešnim preduzetnicima, kako bih naučio dve suštinki bitne veštine koje nisam naučio u učionici: biti kreativan i biti koncentrisan. Pošto sam postao preduzetnik, odlučan sam da druge naučim ovim veštinama kako bih im pomogao i inspirisao ih.

Jedan od prvih koraka na ovom putu je ispitivanje kako kreativnost i inovativnost mogu da postanu sastavni deo procesa učenja. Kao grupa edukatora, razvijamo platformu Zolver (izgovara se „solver”), kojom povezujemo kreativnost i inovaciju koristeći koncepte koji se kreću od običnog strujnog kola, do naprednih RF/mikrotalasnih projekata.

Ovi pojmovi su ono što bežični svet upravo čini „bežičnim” i naši proizvodi podstiču nove učenike i one koji imaju veliko znanje da se više uključe u rad putem rešavanja problema kroz neku vrstu igre, umesto da primenjuju tradicionalni način učenja iz knjiga.

Koristeći brojne studije, posmatramo kako igrice podstiču učenje, motivaciju i angažovanost i smatramo da je ovo pozitivan nov pristup predavanju teških predmeta iz oblasti matematike, nauke i inženjeringa. Ove veštine su neophodne kako bismo postigli transformativne napretke kada je u pitanju tehnologija.

Podrška koju su DARPA-in, Odsek za mikrosistemsku tehnologiju (MTO) i Odsek za vojna istraživanja SAD-a (ARO) pružili projektu Zolver, omogućila nam je da Zolver predstavimo kao sredstvo za podsticanje učenja u oblastima gde su nedostaci veština zabrinjavajući. Odabrali smo određeni broj najboljih škola za inženjering i srednjih škola da učestvuju u beta projektu i očekujemo da će određeni broj univerziteta širom sveta u toku naredne godine postati deo programa Zolver.

Shvatam da alati koji nas uče kreativnosti mogu samo da motivišu koncept ove ideje. Koncentracija i upornost su ključni u procesu sprovođenja plana i izdržljivosti. Mnogi potencijalni preduzetnici obično izgube koncentraciju i prebrzo nastave dalje kada se učini da njihova ideja neće uspeti. Kako možemo da naučimo da budemo koncentrisani?

U Simensu (Siemens) sam ovo testirao napravivši dvodnevnu radionicu na temu inovacije i koncentracije. Od timova se zahtevalo da reše problem koristeći naše proizvode i sirove materijale koji su im bili pri ruci, ali pravila i manji ciljevi su menjani na svaka dva sata, dok je krajnji cilj ostajao isti. Ovo je bio pokušaj simulacije života i puta jednog preduzetnika, gde promene predstavljaju probleme i greške koji se pojavljuju na tom putu i projekte koji ne uspevaju.

Ipak, fokus mora da bude na krajnjem cilju. Preduzetnici su uspešni onda kada je projekat uspešno sproveden do samog kraja. Naučio sam da će vam se samo reći kada je vreme da odustanete ako ste fokusirani.

FOTO: Forbes

Verujem da su ovi koncepti pokretačka energija preduzetnika u mnogim delatnostima, naročito tehnološkim. Kompanije koje su zasnovane na ovim konceptima utiču na naš svakodnevni život i menjaju ga: omogućavaju nam poslove, podstiču ekonomiju, rešavaju svetske probleme.

Veliki broj odličnih primera možemo naći u Silicijumskoj dolini u kojoj je otvoreno 400 hiljada radnih mesta, čime je zahvaćena skoro polovina američkog preduzetničkog investicionog kapitala. Druga preduzeća, kampanje, pa čak i zemlje mogu da imaju koristi od usvajanja ovih koncepata i korišćenja u odgovarajućim praksama, naročito kad je u pitanju obrazovanje.

Verujem da sam zahvaljujući kreativnosti i koncentraciji postigao uspeh, ali ne mislim da postoji samo jedno rešenje za podučavanje preduzetništvu, ali mi stvaramo sredstva i prilike koje će nam pomoći da preduzetništvo prikažemo kao novu veštinu. Zolver i inovativne radionice su, po mom mišljenju, odlični počeci. Nesumnjivo, svet je imao koristi od ljudske kreativnosti i aktivnosti na mnogo načina, tako da moramo da nastavimo da je podstičemo kroz edukaciju.

Pozivam vas, nebitno da li planirate da budete preduzetnici ili ne, da svoju veliku ideju sprovedete u delo i da naučeno prenesete na druge, zato ste svetu potrebni kako biste obučili mislioce, vođe i stvaraoce naredne generacije.

IZVOR: The Huffington Post


Radmila, zaljubljenik u književnost i umetnost i večiti borac protiv vetrenjača.

Pročitajte i:

Hey Success za buduće diplomce
Marija: Izdvojte se iz mase diplomiranih
Polazak tim: Sa vama putuju, na vas misle

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.

***

Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI