еКапија је водећи пословни портал у Србији и Босни и Херцеговини који пружа информације о актуелним привредним и економским дешавањима у региону југисточне Европе. Осим прегледа најновијих вести и извештаја из земље и региона, еКапија обезбедује и економске анализе, извештаје са берзе, најаве нових инвестиција, преглед најновијих тендера и победника тендера, као и свеобухватну базу, која тренутно садржи више од 120.000 привредних и правних субјеката.
Информације су доступне корисницима еКапије путем сајта www.ekapija.com као и путем електронских билтена који претплатницима стижу на е-маил адресу.
Корисничка листа је највеће богатство еКапије, као и податак да је 72% појединачних корисника система – високи менаџмент компанија, дакле они који доносе одлуке и до којих се не може тако лако стићи путем других медија.
С обзиром на Вашу укљученост и упознатост са привредним и економским "пулсирањем" југоисточне Европе, који бисте савет дали потенцијалним инвеститорима - улагати или не, и зашто?
Инвестирање је за сваку компанију или појединца велика и важна одлука, те не бих могла да Вам дам једноставан одговор. Сигурна сам да је Србија земља са великим инвестиционим потенцијалима и да ће када криза прође, у предности бити они који су се одржали или искористили кризни период да заузму позиције на тржишту.
Једна од специфичности пословног портала еКапија је тројезичност (српски, енглески, немачки). Колико је тројезичност помогла у привлачењу посетилаца?
С обзиром на то да су циљна група еКапије сви они који су или присутни или заинтересовани за кретања на тржишту Србије, сигурно информације на енглеском и немачком доприносе, не само да портал буде посећенији, него и да потенцијални инострани инвеститори, партнери итд. сазнају тражене податке о пословању на нашем тржишту.
Ко је просечни посетилац вашег портала? Да ли се својим садржајима само прилагођавате његовим потребама или тежите да на њега и утичете?
То је, без обзира на величину, предузеће које се бори на тржишту за своје клијенте, које активно тражи послове и то не на „други“ начин, извођењем на ручкове или кроз корупцију, већ радећи квалитетније од других и реагујући на изазове брже од осталих. Таквим фирмама су веома битне квалитетне и правовремене пословне информације. Оне су наши највернији корисници и сматрамо да ће их бити све више како се буде смањивао број послова до којих се долази „другим“ методама.
еКапију сте представили као "Дневну навику успешних". Који су дневне навике еКапије?
Да би наши клијенти могли да кажу да им је еКапија постала дневна навика, наша редакција се сваког дана бави аналитиком. Посматрамо одређене интересантне сегменте и трендове у привредном животу, проналазимо и разрађујемо квалитетне идеје и пројекте. Ослањајући се на све те активности, колегинице из продаје и маркетинга праве избор информација за наше клијенте, из области којима се баве, а које им могу бити од помоћи да лакше пронађу посао на овом тржишту и да уз мали утрошак времена буду квалитетно информисани.
Четири године за редом (2008, 2009, 2010 и 2011) сте, по оцени часописа ПЦ Пресс, међу 50 најутицајнијих Интернет портала у Србији. Који су ваши механизми, начин пословања и размишљања довели то тога?
Наш првенствени циљ је да будемо корисни, тј. да клијентима понудимо додатну вредност, и то додатну вредност за коју су они спремни да плате. Ту смо имали у виду „западни“ модел, где се информације више цене и плаћају, па смо га комбиновали са потребама домаће пословне заједнице. Додатна вредност свуда је иста. Ради се о уштеди времена за кориснике пошто прикупљамо и филтрирамо информације из привредног живота у земљи и у региону, просто “чешљамо“ информације из привреде које занимају одређену фирму.
Које су предности а које мане интернет пословања? Постоје ли нова и другачија правила која се морају поштовати?
Веома је битно имати на уму да је рад у он-лине технологији само средство, а иза њега стоји реална људска потреба и идеја. Бизнис модел за интернет пословање исти је као и за било који други пословни подухват- потребне су значајне инвестиције и добра процена сопствених капацитета. Такође, када радите у пријатном пословном окружењу и са људима који вас разумеју све тешкоће и проблеми се лакше превазилазе.
А најбољи пословни савет који се показао као непогрешив у Вашој досадашњој каријери?
Савета је много, свакако један који ми је заиста важан и ког трудим да се држим у професионалном али и приватном животу јесте: Све што радиш, ради најбоље што ти можеш. Сигурна сам да би овај свет био лепше место за живот уколико бисмо се овог гесла сви држали.
Савет младима за крај...
Вера је пола успеха. Будите сигурни у себе и у оно што желите да постигнете и истрајте на том путу.