Tweet
Autorka teksta Paula Dejvis–Lek je spisateljica čija su dela objavljena širom sveta i stručnjak je iz oblasti kontrole stresa i otpornosti. Ona je sve svoje veštine otpornosti prenela hiljadama profesionalaca.

FOTO: Vikingmergers

Prevela: Aleksandra Valjević

Jedan od najneverovatnijih, a ponekad i frustrirajućih, aspekata preduzetništva je da bi trebalo da stvorite nešto ni iz čega skoro svakodnevno. Ja pišem članke, dizajniram programe i šaljem informacije u svet. Nedavno sam održala predavanje Organizaciji preduzetnika o tome kako se postaje otporan na poslu i kako se stvaraju otporne porodice.

Ejmi Vilkinson, predavač na Visokoj poslovnoj školi Stenford, bila je jedna od centralnih tema. Ona je provela pet godina radeći intervjue sa uspešnim proizvođačima i preuzetnicima koji su izgradili kompanije vredne više miliona dolara u kratkom vremenskom periodu i otkrila specifične crte koje krase ove stvaraoce.

Kako se ispostavilo, manje je reč o sreći a više o mešavini osobina koje stvaraoci koji su na višem nivou uspešnosti poseduju. Neće svakome uspeti da stvori posao vredan 100 miliona dolara, ali bilo da vaša kreacija ima oblik pisanja, novog medicinskog postupka, pravljenja muzike, ili dizajniranja zgrada, usvajanje ovih šest osobina može pomoći:

Pronađite prazninu

Vilkinson je otkrila da su oni koji stvaraju veoma radoznali. Što smo stariji postavljamo sve manje pitanja. Napomenula je da prosečan petogodišnjak postavi oko 100 pitanja na dan, dok osoba od 40 godina postavi samo tri do pet. Postavljanjem pitanja, stvaraoci vide probleme ili praznine i onda urade nešto kako bi rešili taj problem ili popunili prazninu.

Težite ka svetlosti

Uspešni stvaraoci provode više vremena usmereni unapred u svojim razmišljanjima („ići napred“ razmišljanje), umesto razmišljanja o tome šta su do sada uradili (razmišljanje „do danas“). Na primer, ako oni koji misle unapred imaju cilj da izgube 15 kilograma, a izgubili su 10, oni se usmeravaju na onih 5 kilograma koji su im preostali, dok oni koji razmišljaju „do danas“ bi sebe potapšali po ramenu zato što su uspeli da izgube prvih 10 kilograma. Prema mišljenju Vilkinsonove, ako razmišljate „do danas“, veća je verovatnoća da ćete usporiti ili zaustaviti vaš napredak.

Letite POOD petljom

Ova skraćenica predstavlja ciklus donošenja odluka koji je prvi put razvio pukovnik vazdušnih snaga Džon Bojd i zalaže se za posmatranje, orijentaciju, odlučivanje i delovanje. Njegova teorija je da ukoliko možete da izvedete ovih četiri koraka brže nego vaša konkurencija, mogli biste da promenite tok bitke. Uspešni stvaraoci stalno ažuriraju svoje pretpostavke i lako mogu da pređu sa jedne odluke na sledeću.

FOTO: Wotlabs

Mudro propadnite

Stvaraoci su otporni i vide postepene neuspehe kao način da se izbegnu katastrofalne greške. Prema Vikinsonovoj, dok stvaraoci isprobavaju neku ideju, oni postavljaju šanse za neuspeh – male opklade za testiranje ideja, izgradnja prostora za nekolicinu pogrešnih pokušaja. Stvaraoci sa kojima je ona razgovarala brzo napuštaju od teorije i modele koji su ili zastareli ili nisu efikasni.

Udružite umove

Kreatori su dobri u spajanju različitih vrsta snage umova međusobno da bi rešili probleme. Oni žele kognitivnu raznolikost i teže da sarađuju sa neverovatnim grupama ljudi. Jedan primer „mreže umova“ je brzi tim. Slično kao i brza grupa, brzi tim se okuplja kako bi što brže rešio problem, odradio posao i onda se raspustio. Brzi tim mora da poseduje specifičnu dinamiku, da dobro radi zajedno i radi produktivno.

Poklonite male znakove pažnje

Poslednja prepoznatiljiva karakteristika uspešnih stvaralaca je da oni prenose male znakove paznje ili usluge drugima. To bi moglo da bude jednostavno kao pisanje kritike predloga ili prosleđivanje bigrafije zajedno sa vezom. Za stvaraoce, briga o klijentima, partnerima i kolegama je jednako važna kao i velika ideja koja je urodila plodom. Prema Vilkinsonovoj, „razmena velikodušnosti stvara umnožavajući efekat od tri do pet puta veličine u odnosu na početni doprinos“.

Prema Vilkinsonovoj, uspešnim stvaraocima je potrebno svih šest veštima, ali njih je moguće naučiti. Svi posedujemo sposobnost da pretvorimo svoje ideje u preduzeća koja traju.

Izvor: Psychologytoday

Aleksandra je poslovno - fanansijski savetnik, i misli da se sve u životu može izraziti u procentima.


***

Kao nastavak Foto konkursa i u sklopu akcije afirmacije mladih umetnika iz Srbije, portal iSerbia januara 2016. godine organizuje izložbu pristiglih fotografija i radova umetnika koji se na ovom portalu predstavljaju. Cilj izložbe je promocija obrazovanja, truda, talenata i kapaciteta mladih ljudi u Srbiji. Svi ste pozvani da podržite ovu, za društvo, bitnu promociju. O svim detaljima izložbe portal iSerbia će vas blagovremeno obaveštavati. Pratite nas!

***


Pročitajte i:

Preduzetništvo pored redovnog posla?
Ovo su najbolji karijerni saveti za mlade!
Preduzetnica koja je „osvojila svet“


***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.

Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI