Tweet

Данас нема особе, која користи Фацебоок, а да није свесна утицаја којим ова друштвена мрежа мења животе, било у позитивном или негативном смислу. Најчешће, промене су двосмерне и последице сваког новитета у нашим животима могу бити различите зависно од тога како смо се у целој ствари снашли.

Једна специфична ствар у целој причи око Фацебоок-а, пише Тхе Гуардиан , јесте забринутост младих људи који тек почињу своју авантуру са тражењем посла и будућим послодавцима око тога колико и шта њихов профил говори о њима. Та забринутост резултира учесталом појавом да непосредно након дипломирања млади људи у потрази за послом почињу са “чишћењем“ својих профила од свих садржаја које сматрају недоличним. Међутим, проблем је у томе како се поставити. Никако не треба бити брзоплет!

Већина студената била је у прилици да и сама окуси феномен праћења преко Фацебоок-а и свесна је колико је тешко одолети искушењу да само једним кликом на нечији профил добијемо ризницу информација о тој особи. Међутим, безбрижна занимација претвара се у ноћну мору када се суоче са чињеницом да све компаније данас често користе Фацебоок како би завирили испод површине онога како се њихови запослени представљају. То младе доводи у ситуацију да врло рано по изласку из лагодног периода студирања почињу да брину о слици коју о њима дају њихове онлине активности.

Истраживање, спроведено од ЦареерБуилдер-а, каже да је најчешћи разлог због којег послодавци одбијају кандидате постављање недоличних фотографија на свој профил. Следећи на листи су статуси и коментари о употреби дрога и алкохола. Наравно, сваком је јасно да информација о томе колико смо чашица попили претходне ноћи мало ком послодавцу може звучати примамљиво, али један други податак зачуђује; одређени део кандидата бива одбијен и због неког лајка начињеног пре више од годину дана.
Кандидата је много а радних места мало – па, логично је да неки принцип филтрирања мора постојати. Али ово може звучати занимљиво. Једна друга студија у Америци утврдила је да људи који имају више пријатеља на друштвеним мрежама и често постављају фотографије излазака имају предност. Они се доживљавају као дружељубиви и екстравертни.

Међутим, је ли Фацебоок профил увек у праву и може ли се стећи потпуна слика о кандидату без личног упознавања. Увек постоји могућност да нас нека фотографија представи у много горем светлу него што заслужујемо, док огроман број наших позитивних активности и особина можда никада и не стигне на наш профил. Велика је опасност од узимања неких коментара у разматрање изван контекста као и од превелике строгости у оку посматрача. Ту је увек стари-добри начин: ставити кандидата у професионални контекст и видети како се сналази.

Или је оправдано да због једне “пијане“ фотографије неког генија препустимо конкурентима?

Tweet
Коментари

ВЕСТИ