Осамнаест месеци након што је напустила свој посао од девет до пет, Андреа Луција Михалче постала је једна од најбоље рангираних аутора рекламних текстова на интернет платформи за фриленсере „Упворк“-у. У свом путовању од фриленсера – почетника до изградње сопствене рекламне агенције, пуно је научила о вођењу пословања и подношењу успешних понуда за посао. Ово су њени главни савети.
Фото: Careerealism
Превела: Александра Ваљевић
„Током последњих неколико месеци, користила сам шаблоне када бих аплицирала за неки посао. Наравно, променила бих неколико ствари у пријави, тако да одговарају клијенту, али основна идеја је била иста.
Зашто сам почела да користим шаблоне? За мене, време је велики проблем. Када користим већ постојеће шаблоне, штедим много времена које бих нормално провела прилагођавајући пријаву. Што сам ћешће користила свој шаблон, све више сам схватала и друге погодности:
•Када једном креирате шаблон који је добар, он ће вам уопштено донети добре резултате са сваким клијентом – без обзира на пројекат. Зашто бисте мењали нешто што вам доноси добре резултате?
•Ако сте у стисци са временом, можете да копирате свој шаблон у формулар за пријаву. Пријава која затева да попуњавате прилагођена поља захтева више времена, које можда нећете имати у том тренутку; ако будете чекали да имате времена да попуните формулар, посао ће можда већ бити додељен неком другом.
Када није добро користити шаблон?
•Ако ваш предлог пројекта није добро осмишљен, нећете добити посао и тачка.
•Када једном направите шаблон, може вам се десити да прескочите опис посла и да се аутоматски пријавите. Увек би прво требало да прочитате опис и захтеве пројекта. Можда постоји нешто што не одговара вашим вештинама или ћете схватити да заправо и нисте заинтересовани за тај пројекат.
<�имг цласс="рфлоат" срц="хттп://с9.постимг.орг/кx753езвв/хире_манаге_фрееланцер_јпег_т_1460768648493_видт.јпг" />
Фото: Blog.hubspot
Када ово кажем, мислим да никада није пожељно да се пријављујете за послове за које нисте сигурни да можете у потпуности успешно обавити. Добијање посла је само почетак - крајњи циљ је да остварите одличне резултате и понудите клијентима добра искуства. Ако нисте добри у ономе за шта су вас ангажовали да радите, нећете бити плаћени и добићете негативне критике. Те негативне повратне информације ће остати на вашем „Упворк“ профилу заувек, без обзира на све, а то ће се сигурно лоше одразити на ваш посао.
Како да израдите добар предлог пројекта?
Верујем да сам тестирала осам или девет шаблона пре него што сам пронашла онај који је најбољи. Тренутно, добијам три или четири одговора на сваких шест пријава. Дакле, моја стопа успешности је између 50 и 70 процената – што је одлично, по мом мишљењу. У почетку, добијала сам један одговор на сваких 15 до 20 пријава које бих послала.
Сматрам да ових пет ствари чине добар предлог пројекта:
1. Нека ваш предлог пројекта буде кратак
У почетку, моји предлози су били дуги и покушавала сам да у њима обухватим све што могу. Дуги предлози неће убедити било кога, зато што их нико неће читати. Људи само прелете преко великих делова текста и нико нема стпљења да чита вашу животну причу.
<�имг цласс="рфлоат" срц="хттп://с23.постимг.орг/фсехп34цр/имаге.пнг" />
Фото: Wokronline
2. Брзо привуците пажњу клијената
Имате само неколико секунди да привучете пажњу свог клијента, тако да би требало да будете духовити у првих два или три реда. Један трик који ја користим је да погледам информације на „Упворк“ профилу клијената пре него што се пријавим; други фриленсери ће их можда назвати по личном имену у информацијама. Ово ми омогућава да започенем моју пријаву са њиховим личним именом.
Када ово урадим, клијент се пита како ја знам његово име, што их привлачи да погледају мој профил да би видели да ли ме познају. То такође показује да сам веома заинтересована за тај посао и за сарадњу са њима; добро сам обратила пажњу на њихов опис посла и тражила још инфомација. На крају, то чини да моја пријава буде личније природе.
3. Додајте узорке својих радова на почетку пријаве
Ако постоји једна ствар за коју су клијенти заинтересовани у вашој пријави, онда је то узорак ваших радова. Ако су ваши узорци добри, то може бити главна предност да добијете посао. Дакле, поставите своје узорке што је пре могуће у пријави, можда већ после првог пасуса.
<�имг цласс="рфлоат" срц="хттп://с9.постимг.орг/с1угсxуфј/имаге.пнг" />
Фото: Linkedin
4. Пружите одговор на питање „Зашто би требало да радим баш са вама“?
Сваки клијент жели да зна зашто би требало да одабере баш вас уместо било ког другог фриленсера. То је у основи оно на шта ваша пријава треба да буде усмерена.
Не, немојте да започнете своју пријаву са: „Ви бисте требали да ме запослите јер...“. Прикажите предности које ће донети сарадња са вама, као и своје квалитете. Немојте да се хвалите, будите искрени и представите стварне чињенице:
• Пишите о свом искуству (нпр. колико година искуства имате).
• Помените своје одличне референце (уколко већ имате неке).
• Помените број пројеката на којима сте до сада радили (у оквиру или ван „Упворк“-а).
• Реците нешто о свом образовању, уколико је битно за посао.
• Ставите акценат на своје резултате на тесту вештине на „Упворк“-у, ако сте се добро показали.
Истакните све што сматрате да вас чини добрим, докле год то можете да докажете, било преко узорака или вашег профила. Све остало би требало да изоставите.
5. Будите истовремено професонални и пријатељски настројени
Ја сам такође постала корисник услуга на „Упворк“-у у послењих неколико месеци и приметила да многи фриленсери морају да поправе свој однос према клијентима и пословне манире. „Поштовани НН корисниче“ ће увек звучати боље него једноставно „Здраво“. „Хвала на времену које сте издвојили да прочитате моју пријаву“ је сјајна реченица за крај. Можете да учините своју пријаву професионалнијом или топлијом са пријатељским крајем, као што је нпр. „Срдачан поздрав“ или „Све најбоље“.
Испробајте све док не пронађете оно што је најбоље за вас. Првих неколико месеци за фриленсере дефинитивно нису лаки и требало би очекивати неколико тешких периода. Ако се, пак, наоружате стрпљењем, вољом и истрајношћу, разултати ће се показати и ви ћете бити бољи из дана у дан.“
Ова прича је дело фриленсерке Андрее Луције Михалче и не одражава ставове или мишљења званичног „Упворк“-а.
Извор: Upwork
Александра је пословно - финансијски саветник и мисли да се све у животу може изразити у процентима.
***
Прочитајте и:
Šta je intelektualna svojina?
Kako zaraditi od hobija?
Trinaest trikova za motivaciju!
Овај текст настао је нашом жељом да млади који желе да се опробају у превођењу текстова то искуство стекну и унапреде код нас. Уколико желиш да будеш преводилац у нашем младом тиму ЦВ уз један преведени текст, са изворним, пошаљи на [email protected] са назнаком Пријава/Преводилац. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових чланова вршимо до сваког првог дана у месецу.
Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE