Зову се Воина а то на руском значи рат. Сврставају их у стреет арт перформанс уметнике и, ако и нису најпознатији, сигурно су најдрскији међу њима. Ангажовани су и провокативни, а у складу са својим именом у сталном су рату са стварима и људима са којима се не слажу, од путиновске Русије до самог капитализма и потрошачког друштва, користећи се притом несвакидашњим али врло ефектним оружјем – шокирањем јавности на, некада чак и вулгаран, али увек делотворан начин.
За Воину сам, нажалост, чуо тек недавно, читајући о учесницима овогодишње београдске СХАРЕ конференције. Ако прва информација коју о њима добијете буде та да су добитници награде за културну иновацију 2011. године од стране руског Министарства културе помислили бисте да се ради о неким мејнстрим уметницима који су довољно безопасни да могу присвојити једну званичну државну награду. Али то би било тако погрешно. Награђени рад заправо је цртеж мушког полног органа (дугог 65 метара) на половини покретног моста која се, након подизања, усмерава право ка згради некадашњег КГБ-а и шаље поруку јасне симболике. Само додељивање награде овим мајсторима скандала пропраћено је у Русији са великим негодовањем али је то била прилика да и Министарство културе једном крене и за истинским квалитетом, уместо за смерницама државне политике и поданичке коректности.