Tweet

Да ли сте се некада запитали колико информација о себи остављате на интернету и колико оне некоме могу бити занимљиве? Па, као одговор на то питање добићете информацију да озбиљне компаније зарађују и више него озбиљан новац прикупљајући и продајући податке о вашим интересовањима, пословањима, хобијима, па чак и полу и годишту. Онлине оглашавање данас је једна од окосница свих маркетиншких кампања а циљање праве интересне групе једна је од његових основа.

Међутим, грађани широм света постали су забринути око питања у којој мери њихова приватност оваквом политиком бива угрожена, док са друге стране и агресивност рекламних порука многима смета. Као одговор на ову ситаицију у САД-у је покренута иницијатива да се ограничи приступ приватним информацијама корисника друштвених мрежа. Како преноси Тхе Нев Yорк Тимес , америчка агенција Федерал Траде Цоммиссион поднела је у понедељак конгресу захтев да се ограничи слобода компанијама које се баве набављањем и продајом личних и финансијских података милиона корисника интернет услуга у САД-у.

Упућен је захтев технолошким и адвертајзинг фирмама да се омогући активирање опције „До Нот Трацк“ којом би свако ко не жели да се његове личне активности деле и користе у маркетиншке сврхе могао једноставно да то и онемогући. Ипак, како је тешко очекивати да ће они који од праћења имају огромне користи то добровољно и учинити, запрећено је и активностима које ће довести до регулисања овог проблема законским путем.

Јасно је да се ова идеја нимало не допада компанијама које тргују информацијама, као што су Еxпериан и Ацxиом , али и великим мрежним системима који зарађују онлине адвертајзингом, попут Гугла, Фејсбука и Микрософта. Иако све ове компаније тврде да подржавају идеју да се ограничи приступ информацијама, оне генерално желе да и даље буду у могућности да их прикупљају.

Подносиоци захтева истичу да идеја да се ограничи прикупљање информација не значи и заговарање идеје да се не треба оглашавати путем интернета али је једно јако повезано са другим. Тако један неименовани члан преговарачког тима тврди за Тхе Нев Yорк Тимес како би доношење закона о забрани прикупљања информација значило крај онлине маркетинга. Како је ово један од горућих проблема, када је право на приватност у питању, очекује се да ће, ако закон не прође до краја године, доћи до масовне подршке и акције глобалних размера.

Tweet
Коментари

ВЕСТИ