Da li ste se nekada zapitali koliko informacija o sebi ostavljate na internetu i koliko one nekome mogu biti zanimljive? Pa, kao odgovor na to pitanje dobićete informaciju da ozbiljne kompanije zarađuju i više nego ozbiljan novac prikupljajući i prodajući podatke o vašim interesovanjima, poslovanjima, hobijima, pa čak i polu i godištu. Online oglašavanje danas je jedna od okosnica svih marketinških kampanja a ciljanje prave interesne grupe jedna je od njegovih osnova.
Međutim, građani širom sveta postali su zabrinuti oko pitanja u kojoj meri njihova privatnost ovakvom politikom biva ugrožena, dok sa druge strane i agresivnost reklamnih poruka mnogima smeta. Kao odgovor na ovu sitaiciju u SAD-u je pokrenuta inicijativa da se ograniči pristup privatnim informacijama korisnika društvenih mreža. Kako prenosi The New York Times , američka agencija Federal Trade Commission podnela je u ponedeljak kongresu zahtev da se ograniči sloboda kompanijama koje se bave nabavljanjem i prodajom ličnih i finansijskih podataka miliona korisnika internet usluga u SAD-u.
Upućen je zahtev tehnološkim i advertajzing firmama da se omogući aktiviranje opcije „Do Not Track“ kojom bi svako ko ne želi da se njegove lične aktivnosti dele i koriste u marketinške svrhe mogao jednostavno da to i onemogući. Ipak, kako je teško očekivati da će oni koji od praćenja imaju ogromne koristi to dobrovoljno i učiniti, zaprećeno je i aktivnostima koje će dovesti do regulisanja ovog problema zakonskim putem.
Jasno je da se ova ideja nimalo ne dopada kompanijama koje trguju informacijama, kao što su Experian i Acxiom , ali i velikim mrežnim sistemima koji zarađuju online advertajzingom, poput Gugla, Fejsbuka i Mikrosofta. Iako sve ove kompanije tvrde da podržavaju ideju da se ograniči pristup informacijama, one generalno žele da i dalje budu u mogućnosti da ih prikupljaju.
Podnosioci zahteva ističu da ideja da se ograniči prikupljanje informacija ne znači i zagovaranje ideje da se ne treba oglašavati putem interneta ali je jedno jako povezano sa drugim. Tako jedan neimenovani član pregovaračkog tima tvrdi za The New York Times kako bi donošenje zakona o zabrani prikupljanja informacija značilo kraj online marketinga. Kako je ovo jedan od gorućih problema, kada je pravo na privatnost u pitanju, očekuje se da će, ako zakon ne prođe do kraja godine, doći do masovne podrške i akcije globalnih razmera.