
FOTO: Envie
Prevela: Milka Mitrović
Male firme se bore da prežive i 50% novoosnovanih kompanija ne uspe u prvih godinu dana. Procenjuje se da 50% malih firmi nema svoj vebsajt ili se ne upušta u internet marketing verovatno zato što veruju da je to investicija koja može da sačeka i da je bolje da zadrže priliv novca u kratkom roku ili, pak, ne razumeju kako da se služe internetom u korist svog biznisa.
Ovo su nalazi dobijeni od klijenata sa sajta www.rentawebuk.com. Prema osnivaču ovog sajta, Bret Diksonu, mnoge kompanije oklevaju da li da investiraju vreme i novac u razumevanje i upotrebu http://edu.iserbia.rs/tajne-i-zakoni-on-line-trzista-analiza-trzista/"> internet marketinga za potrebe svog biznisa, posebno gde je internet neophodan.
„Radeći godinama sa velikim brojem malih firmi, mnogi vlasnici firmi primećuju da se pomoću lajkova na Tviteru i Fejsbuku kao platformama tinejdžeri umrežavaju. Ipak, u kombinaciji sa dobro dizajniranim vebsajtom, društveni mediji mogu biti korisno sredstvo za bilo koji mali biznis i stvaranje prihoda, bilo da ste trgovac ili privređivačka firma“.
Mnoge firme ne mogu da priušte da ulože 500-1000 funti ili više za razvoj sajta zato što to može ozbiljno da uspori priliv novca. Posledica ovoga je dok im (u većini slučajeva) netrošenje ovog novca pomaže da firma miruje, ne dopušta im da se razvija.
FOTO: Seo Band Wagon
„Kada sam postao tehnološki višak tokom recesije, bio sam u situaciji da doživim pad biznisa i sam znam kako je teško imati veru u ovim teškim vremenima“.
„Ukoliko više korisnika interneta lajkuje na Guglu, Fejsbuku i Tviteru prilikom pretrage proizvoda i usluga, male firme koje to ne prihvataju, ne mogu da prežive u 21. veku – ja sam osnovao vebsajt Rent A Web baš zato da bih se izborio sa ovim problemom“, dodaje Dikson.
Vebsajt Rent A Web pruža malim firmama profesionalno dizajnirane vebsajtove na mesečnu pretplatu i može da uključi upravljanje društvenim medijima i optimizaciju pretraživača .
„U mnogim slučajevima, mala firma može da ima vebsajt, koji bi obično koštao preko 1000 funti dizajniran i objavljen za manje od 40 funti, gde bi održavanje sajta iznosilo manje od 20 funti mesečno. Mi čak možemo da vodimo vaš Tviter ili Fejsbuk profil za manji iznos i da besplatno ažuriramo vebsajt na vaš zahtev. Ovo ne uključuje samo korisnike, već i alatke za pretraživanje vole da prate svakodnevnu promenu sadržaja i mogu vaš sajt da postave kvotu više na rang listi“.
Društveni mediji su, takođe, vredna sredstva za firme i to uz pomoć alatke za pretraživanje kao što je Gugl koja sada uzima u razmatranje aktivnost na sajtovima kao što je Tviter kada rangira vebsajtove u pretragama. Ipak, mnoge kompanije nastoje da koriste društvene medije , ali to rade pogrešno:
„Mi kažemo našim klijentima da tvituju SA, a ne KOD svojih korisnika. Korišćenje Tvitera kao sredstva da biste pokazali ponude ili vašu poslednju marketinšku poruku neće vam pomoći ako je to sve što ćete učiniti. To se sa razlogom zove društveno umrežavanje. Umrežite se sa korisnicima i povežite se sa njima“ savetuje Dikson.
„Kod Fejsbuka, pobrinite se da „Biznis stranica“ koju imate ne koristi lični profil pod imenom vaše kompanije. To je gubljenje vremena i može čak da suspenduje vaš profil. Mi vidimo mnoge klijente koji koriste lični profil za biznis, ali nećete ih naći preko pretraživača, dok će se biznis stranica tamo naći“.
Iznajmljivanje vebsajta pruža još jednu opciju za male firme, gde su se obično, vebsajt dizajneri brinuli za veće organizacije. Uz pomoć Gugla koji sada uzima u razmatranje Tviter i Fejsbuk kada rangira vebsajtove u pretragama, nikada nije bilo važnijeg i većeg vremena na raspolaganju za korišćenje interneta u svrhu biznisa.
IZVOR: Start Your Business Mag
Milka je vizionar boljeg društva u Srbiji.
Pročitajte i:
Zasto marketing sadrzaj postaje sve vazniji
Seo optimizacija ne zahtijeva tehnicku strucnost
Osam vrednih ulaganja za startap kompanije
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE
