Tweet
Pod pokroviteljstvom opštine Zemun, NVO iSerbia realizuje projekat „Postani i ti IT“, dok Klub privrednih novinara realizuje projekat „Zemun brend“. Pravo učešća imaju srednjoškolci iz zemunskih škola, kao i mladi od 15 do 25 godina, koji imaju prebivalište u opštini Zemun, bez obzira koju školu pohađaju. U nastavku pročitajte o čemu je reč...

Autor: Marija Planić

Foto: Predrag Rebić

O značaju i mogućnostima aktuelnih projekata za mlade koji predstoje u septembru, saznajte više u intervjuu sa jednom od članova izvršnog tima portala iSerbia, zaduženom za prodaju i marketing i asistentkinjom na realizaciji projekata NVO iSerbia, Suzanom Marjanović.

Rok za prijavu za oba projekta je do 15. septembra 2016. godine i svi zainteresovani se mogu prijaviti putem mejla [email protected].

Asistentkinja si na realizaciji dva projekta koje finansira Opština Zemun. O kojim projektima je reč i koji je njihov cilj?

Nevladina organizacija iSerbia je dobila podršku Opštine Zemun za pokretanje projekta „Postani i ti IT", koji ima za cilj podizanje edukativnih kapaciteta mladih iz Zemuna i učenika zemunskih srednjih škola u oblasti programiranja. Najpre je predviđena obuka iz osnova progamiranja, a zatim kreiranja mobilnih aplikacija.

Ideja projekta je da mlade podstaknemo da razmišljaju o koristima i mogućnostima onlajn usavršavanja, gde će 60 mladih naučiti osnove programiranja i učestvovaće u interaktivnoj onlajn obuci. Njihovo znanje ćemo proveriti na testu, koji će ih rangirati, a 15 najboljih, obučiti za stvaranje Android aplikacije koje ćemo postaviti na internet. Tri najbolje ćemo predstaviti na završnom događaju, dok će najbolji polaznik biti dodatno nagrađen.

Drugi projekat pod nazivom „Zemun brend“, koji realizuje Klub privrednih novinara, takođe je pod pokroviteljstvom Opštine Zemun, čiji je cilj da se 30 mladih iz Zemuna i zemunskih srednjih škola obuči putem interaktivne obuke i usvoji znanja iz veb novinarstvа, onlajn marketingа, vođenjа bloga, korišćenjа društvenih mreža u promotivne svrhe i kreiranjа brenda. Koristeći ovaj moćan resurs, mladi će imati priliku da svoje aktivnosti i posle ove obuke usmere na razvijanje medija, koji će popularizovati Zemun. Radionice, u okviru projekta „Zemun brend“, će voditi stručni predavač u ovoj oblasti, a održavaće se u Kancelariji za mlade grada Beograda.

U poslednje vreme je sve veća potražnja za znanjima iz oblasti kreiranja mobilnih aplikacija i digitalnog marketinga. Zašto je to tako?

U industriji koja se tek razvija sa neverovatnom tehnologijom, a koja dolazi i kod nas, jedan od najtraženijih freelance poslova je copywriter, kao kreator raznih markting sadržaja, od istraživanja do planiranja i kreiranja. Proizvod svake vrste sa brendom ulazi na veliko onlajn tržište i iskustva govore da originalnost postaje kvalitet koji postiže uspeh.

Foto: Predrag Rebić

Iz tih razloga, digitalni marketing je sve značajniji i temelji se, po mom mišljenju, na istraživanju, logiciranju, statistici, promenama, trendovima, konkurenciji, potrebama, novinama. Brzina promena okruženja u kome živimo i radimo je evidentna i zahteva brze i precizne odgovore na iznijansirane potrebe potrošačkog sveta. Zbog toga, između ostalog i mobilne aplikacije pronalaze inovativna sistemska rešenja.

Aktuelna su i takmičenja mladih u kreiranju i ponudi što originalnijih Android aplikacija. Mi smo sada u pripremi da pređemo na komunikaciju našeg timskog rada u izvršnom timu putem naprednih programskih jezika i softvera, koji će nam olakšati onlajn timski rad, a koji su drugačiji i inovativniji od klasičnih društvenih mreža.

Koliko je važno neformalno obrazovanje prilikom zapošljavanja?

Reklo bi se da zvuči kao fraza kada kažu da je neophodno konstanto učenje i usavršavanje tokom celog života, ali zaista jeste, s tim da posmatram to isključivo na način koji podrazumeva iskustveno i istraživačko učenje u hodu, sticanje veština i posebno u oblasti u kojoj se pronađete, bez pritiska, već samoinicijativno i sa interesovanjem. Neformalno i informalno obrazovanje nije uštrb privatnog života i ne bi smelo da bude, ali je potrebno da se primeljuje na individualno odgovarajući način.

Brojni resursi za usavršavanje su besplatni i dostupni, ako internet shvatite kao sve neophodniji alat na trzištu rada. Ulaganje u informacione tehnologije je podjednako važno, kao i u ulaganje u kadrovski potencijal, jer IT sa veštačkom inteligencijom nema i ne može postići razvoj punog potencijala. Startap preduzetništvo se razlikuje od klasičnog poslovanja. Raznoliko je, inovativno, dinamično, nepredvidivo i nema garanciju, ali ima perspektivan presto i pruža bezbroj šansi.

Koliko si naučila iz iskustva u nevladinom sektoru, radeći na raznim projektima?

Foto: Predrag Rebić

Čast mi je što sam posle određenog vremena dobila priliku da na projektima budem asistent osnivačima iSerbie i što mogu da sarađujem sa mr Anom Ranitović i mr Milošem Jovanovićem. Njihove ideje realizujem i takođe imam slobodu da ih nadograđujem i razvijam svoje. Učim od onih koji, pored nevladinog sektora, imaju uspešno sopstveno poslovanje i značajno iskustvo u radu, kako u zemlji, tako i u inostranstvu.

Dosta se nauči u nevladinom sektoru kroz saradnju sa drugim sektorima društva, a posebno kroz individualne kontakte sa različitim ljudima, timski rad, ali i kroz samoinicijativnost, što nas uvodi da prihvatimo spontano koncept preduzetništva, a samim tim nas priprema i za neke životne situacije.

Rukovodiš marketingom za još jedan medij, takođe si i urednica jedne rubrike za štampano izdanje, opiši nam kakvo je tematsko zaduženje?

Što se tiče uredništva, to je poslednja strana štampanog medija za mlade, koja podrazumeva, po svojoj prirodi, a po mojoj proceni, atraktivnost, edukaciju, koja će da razonodi, raznolikost sadržaja, plus blic informacije, pa je potreban širi opseg kraćih, a zanimljivih tema, uz stalno osluškivanje čitalaca. Moja rubrika je novina i tek joj predstoji razvoj.

Stečena znanja i iskustva su ti otvorila vrata ka započinjanju određenih poslova. Koja prilika ti je do sada bila najveći poslovni izazov?

Svakako je to prilika koju sam dobila nedavno - da radim u menadžmentu jedne proizvodne kompanije u Beogradu. Ostalo ćemo videti uskoro.

Šta bi poručila našim čitaocima?

Pozvala bih, najpre, srednjoškolce i mlade iz Zemuna da se prijave za projekte „Postani i ti IT” ili „Zemun brend”, kako bi se edukovali i da naučili nešto novo što će im koristiti i u daljem obrazovanju. Prilika je za inovativno i drugačije usvajanje znanja, kao i mogućnost da, kada jednom krenu putem neformalnog obrazovanja, tu sretnu mnogo prilika da pronađu svoje profesionalno interesovanje, a kasnije i zaposlenje. Bitno da se mladi pronađu, kako bi u sve što rade ulagali mnogo manje napora, a postizali mnogo bolje rezultate uz duplo veće zadovoljstvo.


Marija je zaljubljenik u pozorište, koja kroz svaku svoju ulogu pokušava, najpre da razume postupke ljudi u pojedinim situacijama, a potom da svoje saznanje prenese na gledaoce.

***

Pročitajte i:

Saznajte više o „Zemun brendu"
Postani i ti IT!
Suzana u „zemlji prava“

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da stvorimo alternativni veb prostor za mlade gde mogu da pišu o onim temama koje smatraju važnim, iskreno i bez ograničenja! Ukoliko želiš da i ti budeš član našeg mladog tima tvoje ideje su dobrodošle! CV i jedan tekst pošalji na [email protected] uz Cc na [email protected], sa naznakom "Prijava / novinar". Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih novinara vršimo do svakog prvog dana u mesecu.

Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE.

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI