Tweet

Људи који умеју са речима одувек су били цењени у свом окружењу. Вештина правилног, лепог и убедљивог говорења је неизоставна вештина у великом броју професија – журналистици, адвокатури, односима са јавношћу, раду у настави, различитим врстама терапије и слично. Међутим, и сама по себи, ова вештина може бити професија и то, у данашње време, веома уносно и угледно занимање - мотивациони говорник.

Шта подразумева посао мотивационог говорника?

У складу са познатим афоризмом Джона Адамса Ако ваши поступци подстакну друге да више сањају, више уче, више раде и више постигну у животу, онда сте ви лидер мотивациони говорник је особа чија прича и наступ треба да мотивишу и инспиришу људе који их слушају, да верују у себе, стекну самопоуздање, раде на себи и напредују јасно дефинишући своје циљеве и пут ка њиховом остварењу. Говорници улажу своје знање, вештину и емоције са циљем да „додирну“ публику и наведу их да промене неке ствари у свом животу.

Реч је о професији, која је у савременом свету доста тражена, па тако многе велике компаније ангажују мотивационе говорнике да би развили тимски дух и подигли ниво мотивације међу запосленима. Говорници не наступају само у фирмама, већ и као предавачи по позиву у школама, на факултетима, на различитим радионицама и семинарима. Они најуспешнији и сами организују своје тренинге, курсеве и обуке, пишу књиге и приручнике, снимају дискове и од тога веома лепо живе. Веровали или не, мотивациони говорници у свету зарађују у просеку од 1000 до 100 000 долара по наступу у зависности од тога колико су познати и тражени.

Шта је потребно да бисте постали мотивациони говорник?

Међу мотивационим говорницима има различитих људи – неки од њих су одувек били успешни и сигурни у себе, док су други прешли дуг и трновит пут рада на себи и усавршавања пре него што су стекли углед, успех и поштовање које данас имају. Пошто је реч о занимању које је веома уносно и које на први поглед не делује превише захтевно, много је људи који би желели да се у томе опробају. Управо ова чињеница довела је до појаве великог броја курсева и радионица на тему мотивационог говорништва. Написани су бројни приручници и књиге, снимљени различити филмови и дискови на ову тематику, а једноставна претрага Интернета даће вам на хиљаде текстова са практичним саветима корак-по-корак. Сваки од ових извора тежи ка томе да буде оригиналан и понуди нови приступ проблематици, али могу се издвојити неки основни принципи и кораци у вези са којима се слаже већина аутора, а који подразумевају:

Одговорајући склоп личности

Мотивациони говорник би требало да поседује све оне особине, које генерално имају људи чијем мишљењу верујемо и радо их слушамо, а то су харизма, таленат, мотивација, искреност, отвореност, комуникативност, сугестивност и самопоуздање. Неопходна је и жеља за учењем и усавршавањем – Нико се не рађа као мотивациони говорник, чак и они најталентованији морали су проћи дуг пут рада на себи пре него што су постали успешни. Потребно је радити на себи, на свом образовању, начину изражавања, дикцији, држању, стилу одевања и грађењу личног печата. Спонтаност и смисао за хумор су свакако пожељни у границама доброг укуса. Као и у свакој другој професији,упркос таленту и уложеном труду успех није загарантован. Ипак, сваки неуспех може послужити као добра школа, из које треба извући поуке и кренути напред. Истрајност и упорност воде до оног тренутка када ви стојите на сцени, а цела сала ћутке слуша шта имате да кажете.

Одређене етапе у грађењу каријере

1. Упознавање себе и својих могућности – Да би говорник деловао убедљиво, потребно је да има самопоуздања и да верује у оно што ради, а то се најбоље постиже тако што ћете упознати и прихватити себе.

2. Образовање и учење – Гледајте филмове, читајте књиге, похађајте курсеве, посматрајте људе око себе и уочавајте оне особине које чине доброг говорника, радите на свом образовању, стилу и комуникативним вештинама.Гледајте наступе познатих говорника као што су Brajan Trejsi , Nik Vujičić
, Toni Robins, Rene Godfri, Zig Zigler и други. Прихватајте идеје, примењујте их, мењајте и комбинујте.

3. Стварање препознатљивог имиџа – Говорници најчешће имају неку своју специфичну причу, нешто што привлачи људе да их слушају – то могу бити успеси и достигнућа, борба са животним тешкоћама или неко друго занимљиво искуство. Важно је бит оригиналан и инспиративан.

4. Одређивање циљне групе – Да бисте били успешни у свом наступу, потребно је да унапред знате коме је он намењен. Наравно да у сваком случају треба остати доследан себи, али истина је да се нећемо на исти начин обраћати спортском тиму, студентима и запосленима у некој компанији. Када одредите своју циљну групу, биће вам лакше да осмислите свој наступ.

5. Осмишљавање наступа – Одредите основну причу коју ћете причати. Јасно дефинишите своје циљеве – шта је оно што желите да постигнете и на који начин. Припремите духовите анегдоте и коментаре за опуштање публике. Имајте јасну нит приче, али будите спремни и на спонтаност и импровизацију.

6. Промоција и самопромоција – Користите друштвене мреже, блог, yоутубе и све друге начине да се представите свету и потенцијалним клијентима.У почетку ћете можда морати да говорите пред малим бројем људи и то за ниске хонораре или чак бесплатно. Немојте да вас ово обесхрабри, већ то схватите као усавршавање и стицање искуства, као вежбу пред велике и добро плаћене наступе.

7. Уновчавање успеха – Успешни говорници не зарађују само од наступа, већ и од дискова, књига, курсева или консултантских услуга.

Поред свега наведеног битно је и да будете свесни својих ограничења. Ви можете да саветујете, инспиришете и подстичете, али сваки појединац је одговоран за себе и свој живот, те стога мотивацију и одлучност морају пронаћи у себи.

Наравно, постоји шанса да упркос придржавању савета стручњака и напорном раду не постанете мотивациони говорник, али то не значи да не можете охрабривати и мотивисати људе у свом окружењу. Ово вам можда неће донети популарност и добру зараду, али ће чињеница да сте променили нечији живот на боље свакако учинити да се осетите испуњено.

Tweet
Коментари

ВЕСТИ