У време економске кризе када је све мање пара у оптицају и када сви смањују трошкове до максимума, од запослених се у најмању руку тражи да буду продуктивнији. Они који у томе успеју, велика је вероватноћа да ће у тешким тренутцима за компанију успети да задрже радно место. Давид Аллен, аутор пословног бестселлера “Организација посла”, предлаже тактике за већу продуктивност на послу.
Опрезно с мултитаскингом
Иако на први поглед овај савет звучи неуобичајено, чињеница је како бисмо сви били продуктивнији кад бисмо е-маил проверавали пар пута дневно уместо сваких неколико минута.
Укротите свој Инбоx
Технологија је изврстан слуга, али лош владар. Аллен тврди да уколико вам за одговарање на е-маил треба више од две минуте, причекајте док се гужва не рашчисти. Уклоните аларме који вас упозоравају на нову е-маил поруку. Будите кратки, јасни и конкретни те шаљите мање како бисте примили мање.
Разбистрите ум
Не требате седити у лотус положају и медитирати, али током радног времена, одвојите пар минута за опуштање. Само неколико минута одвајања од рачунара или шетња око зграде помоћи ће вам да останете фокусирани.
Откажите непотребне састанке
Комуникација лицем у лице од великог је значаја (е-маил поруке често се криво протумаче), али кад је у питању ваше време, будите немилосрдни. Откажите сваки састанак који није заиста неопходан.
Саставите листе
Стручњаци за продуктивност тврде како записивање радних задатака може увелике помоћи у планирању посла. Одредите краткорочне и дугорочне задатке. Дефинишите које послове можете одложити или их делегирати неком другом.
Очистите свој радни сто
Последњих 15 минута радног дана посветите чишћењу свог стола. Баците све што вам не користи. Сваки комад папира прегледајте само једном и уколико вам не треба, уклоните га истог трена.
профитирај.хр