Foto: Flickr
Prevela: Tijana Pavlović
Možda je došao trenutak da počnete pažljivo da birate koje lične informacije ćete prikazati javnosti i da razmislite kako želite da vas na osnovu vašeg „digitalnog profila“ drugi vide, jer on nije ništa drugo do neke vrste biografije, načina organizovanja vaših podataka na različitim platformama na mreži, koji samo dopunjuje tradicionalnu biografiju na papiru.
Svakim danom sve veći broj firmi pribegava različitim alatkama koje nudi internet da bi došle do što više informacija o osobama koje razmatraju da zaposle. „Uz prisustvo društvenih mreža, praktično nema razlike između privatnog i poslovnog. Ljudi moraju da vode računa kako se ’ponašaju’ na internetu jer su njihove misli i stavovi pod nadzorom mogućeg poslodavca“, za BBC Mundo izjavljuje Kejt Njuton, direktorka zapošljavanja u Irskoj i u Accenture UK, multinacionalnoj kompaniji koja nudi usluge menadžment savetovanja.
Neki brojevi
Na osnovu ankete koju je u Sjedinjenim Državama sproveo Jobvite, firma koja je specijalizovana za zapošljavanje ljudi u različitim sektorima, 80% ispitanika, predstavnika odeljenja za ljudske resurse, izjavili su da se služe informacijama sa društvenih mreža da bi došli do podataka o osobama koje žele da angažuju.
Još jedan podatak do koga se došlo istraživanjem sprovedenim 2011. ukazuje da su kompanije koje su učestvovale u istraživanju u poslednjih nekoliko godina promenile prioritete ulaganja: 55% njih ulaže više novca za pretragu društvenih mreža prilikom zapošljavanja novih radnika.
Ispitivanje koje je sprovela konsultantska firma za zapošljavanje osoblja CareerBuilder nam otkriva šta poslodavac želi da sazna preko duštvenih mreža koje kandidat koristi:
• Da li njegova prezentacija deluje profesionalno? (65%)
• Da li poseduje vrednosti koje su od značaja za kompaniju? (51%)
• Više detalja o kvalifikacijama koje kaže da poseduje. (45%)
• Da li ima pouzdan profil? (35%)
• Razloge da ne zaposli kandidata. (12%)
Flickr
U istoj studiji sprovedenoj 2012. godine u SAD-u, ispitanici su priznali šta je uticalo da odluče da kandidat ne može da bude deo firme. Ovo je lista informacija koja je prevagnula ka odbijanju kandidata:
• Provokativne ili neprikladne fotografije (49%)
• Informacije koje otkrivaju da je osoba konzumirala alkohol ili droge (45%)
• Slaba sposobnost efikasne komunikacije (35%)
• Kritike usmerene ka bivšim poslodavcima (33%)
• Komentari koji sadrže elemente rasne, verske ili rodne diskriminacije (28%)
• Lažne informacije vezane za profesionalne kvalifikacije (22%)
Ključne informacije za dizajniranje uspešnog „digitalnog profila“
Koncept „digitalnog profila“ je sličan LinkedIn-u: radi se o veb strani koja sadrži sve vaše informacije: o karijeri, primere obavljenih poslova, blogove i društvene mreže.
Preporuke za pravljenje internet CV-a važe za sve profesije. Mona Vejb, menadžerka marketinga u firmi Kelly, specijalizovanoj za traženje osoblja, objašnjava da nije potrebno visoko informatičko znanje za pravljenje internet biografije. „Na mreži se mogu naći različite alatke koje su besplatne i lake za korišćenje, a u velikom broju slučajeva nisu komplikovanije od pravljenja prezentacije u Power Point-u. Neke od njih su: Drupal, Weebly, About.me i Wix. Zlatno pravilo je: hvalite se čime želite, ali budite iskreni i priložite dokaze za sve što kažete“.
U nastavku predstavljamo nekoliko ključnih ideja za svaki „digitalni profil“.
Tačka gledišta: „Najvažnije je da definišete ‘lični znak’, odnosno, da odaberete poruku koju želite da prenesete i da u njoj budete istrajni. Ne morate da budete aktivni na svakoj platformi, ima ih previše. Postoje stvari koje možete reći na Fejsbuku, ali ne i na Instagramu, na primer. Sve zavisi od toga da li će se uklopiti u priču koju želite da ispričate“, za BBC kaže Majkl Vejs, savetnik marketinga.
Pristupačnost: „Sadržaj mora da bude personalizovan, trebalo bi priložiti i tekstualnu i pdf verziju CV-a. Osobi koja želi da vas zaposli morate da omogućite da lako pristupi vašem CV-u. Povežite se sa osobama koje su u vezi sa određenim vrstama posla, učestvujte na blogovima, forumima, veb prenosima, delite ideje preko SlideShare-a“, poručuje Vejb.
Ravnoteža: Najvažnije je biti aktuelan. Važno je napraviti i podeliti sadržaj, kako svoj tako i tuđi, jer je ideja da osoba pokaže da je svakodnevno aktivna u svojoj stručnoj oblasti, ali bi trebalo biti pažljiv i ne proizvesti mnogo ‘buke’ zbog prevelike aktivnosti i manjka selektivnosti“, ističe Njuton. I dodaje: „mobilni telefoni su otežavajući faktor jer poslodavci pretražuju internet preko telefona, tako da sadržaj treba da bude kratak i sažet“.
„Podrška“: I Vejb i Njuton se slažu da su preporuke od strane kolega i drugih koji se kreću u istom krugu vrlo korisne za „digitalni profil“ jer otkrivaju veze koje može da ima kandidat, a to je ono što se dopada poslodavcima.
Izvor: BBC Mundo
Tijana Pavlović
***
Pročitajte i:
Dodajte veštine digitalnog marketinga u vaš CV
Mnogo podataka-bolje poslovanje?
Facebook live: Prenesite svoje omiljene momente
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE