FOTO: Fuller Communication
Prevod: Hristina Filipović
Čak i u poslovnom svetu, velike ideje oblikuju budućnost. Upečatljivi govori dopiru do srca i umova. No, kako bi vas zapamtili, morate biti zanimljivi i povezati se sa publikom. Nemojte samo da prezentujete svoje ideje. Umesto toga, ispričajte priču. Govorite tako da se slušaoci poistovete sa vama.
Evo strategija koje možete primeniti kako bi vaše sledeće izlaganje bilo upečatljivije:
1. Istražite temu o kojoj govorite
Argumente izložite na upečatljiv i lako razumljiv način. Što više znate o temi, to ćete sa više samopouzdanja izneti svoje ideje i odgovoriti na teška pitanja.
2. Neka se publika poistoveti sa vama
Pokušajte da stvorite emotivnu povezanost sa publikom koristeći se humorom i pričama iz ličnog iskustva. Izazovite u njima osećanje koje će učiniti da se svako od njih poistoveti sa vašim iskustvom. Autorka ovog članka, Džeklin Vitmor, objašnjava da je jedan on načina na koji ona to radi jeste da na svakom predavanju podeli sa slušaocima nekoliko njene majke o lepom ponašanju. Gotovo svako u publici se može poistovetiti sa ovom pričom prisećajući se trenutaka kada su iste te lekcije dobijali od svojih majki.
3. Ne komplikujte
Ideju o kojoj govorite treba da izložite na način koji je direktan, razumljiv i lak za ponavljanje. Jasno izložite svoja uverenja i stavove u vezi sa idejom o kojoj govorite. Postarajte se da svaki deo vašeg diskursa podržava glavnu ideju predavanja. Ne komplikujte govor sa previše podataka, jer to može da zbuni slušaoce ili da im odvuče pažnju.
4. Budite upoznati sa svojom publikom
Prilagodite govor ljudima kojima je namenjen. Koristite prikladne termine, žargon i akronime. Istražite koja su prethodna iskustva i interesovanja vaše publike, kao i sa kakvim se izazovima susreće.
5. Budite dosledni sebi
Budite iskreni i otvoreni tokom predavanja. Slušaoci će se lakše poistovetiti sa vama ako izgledate opušteno i kao da niste previše uvežbavali nastup. Šalite se na svoj račun kada je to prigodno.
FOTO: Inspiration Feed
6. Koristite vizuelne materijale
Video snimci, grafikoni, fotografije i drugi vizuelni materijali mogu da pomognu da bolje prezentujete svoju ideju, kao i da je publika lakše zapamti. Prilikom svog nastupa za TED Talk iz 2010. godine, Džejmi Oliver je na binu prosuo puna kolica kocki šećera, kako bi demonstrirao uticaj šećera na rastući problem gojaznosti kod dece. Bilo kakav vid vizuelnih materijala može poslužiti kao potpora za stav koji branite.
7. Usporite
Ako pričate prebrzo, drugi će imati poteškoća da vas razumeju. Ne brzajte i pričajte sporije nego što biste to inače činili. Dišite između rečenica i koristite dramske pauze radi postizanja snažnijeg efekta. Čak i mala pauza biće dovoljna da publika prihvati ono što je do tada rečeno pre nego što nastavite dalje.
8. Trudite se da prezentacija ne traje predugo
Osim ako ste vi glavni govornik na datom događaju, trudite se da vaša prezentacija ne traje duže od 20 minuta. Čak i ako na raspolaganju imate više vremena, nemojte pasti u iskušenje da preostale minute ispunite nepotrebnim informacijama. Kažite sve što imate ali ne i više od toga. Ljudi se nikada neće žaliti ako počnete na vreme i završite malo ranije.
9. Podelite sa publikom momenat presudan za vas
Ispričajte slušaocima o trenutku u kojem je za vas došlo do pomaka, o trenutku kada ste otkrili ideju o kojoj govorite i shvatili da stvari moraju da se promene.
10. Napišite upečatljiv zaključak
Zaključak nabijen emocijama može imati snažan i dugotrajan efekat na publiku. Napravite sažetak glavne ideje i kažite onima koji vas slušaju šta oni od tog trenutka mogu da učine. Poziv na akciju može pomoći da pokrenete svoju publiku i inspirišete druge da vam se pridruže.
IZVOR: Entrepreneur
Hristina je budući diplomirani hispanista koji vam poručuje: “A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.”
Pročitajte i:
Kako pisati valjano?
Treba li biti stručnjak da bi se započeo biznis?
Postanite honorarac bez ikakvog iskustva!
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE