Упркос чињеници да имате одличан производ који тржиште тражи и прихватљиву цену, посао не развијате на жељени начин што резултира слабијим приливом новца на ваш рачун. Можда имате превелика очекивања, циљеве сте поставили нереално високо, а можда… Можда је, ма како то звучало грубо, проблем у вама.
Јесте ли знали да потенцијални купац вашег производа, робе или услуге након две секунде “лицем у лице” одлучује хоће ли пословати са вама или не? То вам не оставља довољно времена да бисте утицали на позитиван исход одлуке, али ипак имате довољно времена за оставити добар утисак уколико спремни дочекате клијента.
Стање духа и тела
Како се осећате? Да ли зрачите позитивном енергијом? Да ли знате да је први утисак наручито битан. Сетите се колико сте пута чули да нетко каже “има оно нешто у себи што привлачи” или пак “има нешто у себи што ме одбија, некаква негативна енергија”… У раду са људима, посебно странкама изузетно је битно да сте на послу набијени (позитивном) енергијом, да вам је опште стање духа на веома високо. Никако не ваља ако се брзо умарате јер то клијент одмах примиети. То посебно долази до изражаја током првог радног састанка. Клијент ће вас глатко одбити јер сматра да сте превише уморни како бисте квалитетно одговорили на постављене задатке.
Иако можда изгледа небитно, врло битно је познавати културно-социјолошке погледе клијента. Из које културе долази, какве погледе на свет око себе има. На пример, нимало небитно није како сте обучени. Иако се то у нашем друштву не гледа на такав начин, пословна жена која носи (помало) секси одећу (мајице са деколтеом, кратке сукње) неће бити озбиљно схваћена на састанку с пословним људима, рецимо, из Малезије, Кувајта, Уједињених Арапских Емирата. Исто тако, ИТ стручњак вероватно неће доћи на састанак у скупоценом (брандираном) одијелу јер би то веројатно изазвало благи подсмех партнера, клијената…
Када успостављате контакт или започињете састанак припазите на своје држање, руковање, израз лица… Сви ти знакови остављају снажан утисак на клијента и могу бити пресудни у пословању. Јер имајте на уму да људи просуђују људе по одећи, накиту, модним додацима – сатовима, торбицама, шеширу, шминки. Будите сигурни да одајете утисак како сте баш ви права особа за пословну сурадњу.
<�имг цласс="рфлоат" срц="хттп://ввв.исербиа.рс/имагес/прва_импресија.пнг" />
Кључан први контакт
Све почиње од првог контакта. На који начин сте се осмехнули, руковали или на који начин и шта сте прво рекли. То може бити, веровали или не, кључни тренутак вашег пословања. Уколико имате састанак с партнерима из инотранства проверите какви су обичаји у земљи из које долазе. У неким земљама је обичај наклонити се као знак поздрава. У другима је широки, срдачан осмех приликом упознавања врло вулгаран гест. Боље је имати чврст стисак, али не и здробити клијентову руку, него се “млитаво” руковати.
Кад започнете разговор битна је ваша припремљеност. Клијент врло брзо осети колико ситуацију имате под контролом колико знате о оному што презентујете, нудите. Морате знати шта радите и шта вам је циљ и наравно, како циљ осварити.
Вежбајте и понављајте
Сада када сте овладали основним техникама искористите то знање како бисте све добро увежбали, како би вам то постала рутина. Вежбајте са колегама, али припазите да технике не научите напамет (аутоматизам) јер сваки од ових “трикова” захтева практичну примену.
Већ смо напоменули да је први утисак изразито битан у пословном свету, врло брзо ћете у свом пословању видети јесте ли унапредили своје вештине. Добро би било да записујете импресије ваших клијената након што сте одржали састанак, разговор… Тако можете исправљати уочене погрешке, а имаћете и неке повратне информације. Уколико сте у прилици на састанак позовите особу у коју имате поверења и која вам може рећи где гријешите и што морате исправити.
Извор: www.profitiraj.hr