Foto: wersm
Prevela: Tatjana Skokin
Pet načina na koje brendovi mogu da koriste „Instagram priče"
Brendovima „Instagram" nije nepoznat. Mogli bismo videti veliki broj njih kako uskače i počinje da testira Priče u narednih nekoliko nedelja. Evo procene o tome šta možemo videti od tih prvih pokretača:
1. Događaji iza kulisa
Ako je „Instagram" postao mesto samo za najdoteranije i prethodno proizvedene fotografije i video zapise, onda „Priče" mogu biti način da se doda malo autentičnosti sadržaju koji se pojavljuje na stranici. Sa „Pričama", brendovi imaju šansu da odvedu svoje obožavatelje na put i da ispričaju priču koja se krije iza poruka na njihovoj stranici.
Zamislite da vidite potpuno novu poruku od „Najka" (Nike) u kojoj se nalazi poznati sportista kako se pojavljuje na vašoj „Instagram" stranici, i onda da budete u mogućnosti da odete iza scene sa tim sportistom odmah nakon toga ili čak da vidite neke ekskluzivne snimke sa snimanja u njihovoj priči.
Ovu tehniku bi mogli da koriste brendovi svih veličina, kao i industrije. Na primer, restoran bi mogao da okači sliku novog jela na svojoj stranici i onda da napravi priču sa poznatim blogerom hrane koji ga pregleda. Ili kompanija za nekretnine može da vas povede u obilazak imovine o kojoj su upravo pisali. Mogućnosti su beskrajne.
Već smo videli nekoliko brendova kako koriste priče da podele ovakvu vrstu sadržaja, sa „Pensils of promis" (Pencils of Promise) koji su vodili svoje sledbenike iza scene u obilazak svoje njujorške kancelarije i „UFŠ" (UFC) koji je koristio priče da prikaže jednog od svojih sportista u supermarketu kako pokazuje koju hranu jede tokom kampa za trening.
Foto: Buffer
2. Potencijalni način da se pobedi algoritam
„Instagram" je skoro dodao algoritam sličan „Fesjbukovom" (Facebook) za filtriranje stranice, koji će pokazivati korisnicima poruke za koje utvrdi da su najviše zainteresovani na vrhu njihove stranice.
Još uvek nismo sigurni da li će „Instagram" pokazivati poruke hronološkim redom ili će da prati algoritam, ali priče bi mogle da obezbede način da brendovi ostanu najpoznatiji na platformi čak i ako njihov sadržaj nije uvek na vrhu stranice. Ako budete među istaknutijim prvim korisnicima koji eksperimentišu sa pričama, mogli biste da privučete pratioce da obraćaju više pažnje na poruke u vezi sa vašim brendom u okviru vaših stranica i da se više angažuju preko platforme.
3. Preuzimanja
Preuzimanja su postala popularna na „Snepčetu" (Snapchat). Ako niste upoznati sa tim kako to radi, u suštini, jedan brend će preuzeti „Snepčet" nalog drugog brenda na određeno vreme i deliti sadžaj.
Sa „Instagram pričama", brendovi bi mogli da počnu da sarađuju više sa drugim brendovima ili uticajnim ljudima. Na primer, u „Baferu" (Buffer) redovno ističu članove zajednice na „Instagram" stranici. Kada se Priče otvore na globalnom nivou, mogli bi da podele sliku nekoga iz njihove zajednice, a zatim da im omoguće da uskoče u priču i podele malo više konteksta o fotografiji ili videu na stranici.
4. Porast u komunikaciji 1-na-1
Kada su društveni mediji prvi put postali rasprostranjeni, bilo je dosta žagora i uzbuđenja oko mogućnosti da se priča direktno sa poznatim ličnostima i brendovima. Priče pružaju brendovima šansu da se vrate korenima društvenih medija i da sarađuju sa svojim sledbenicima na bazi 1-na-1.
Na primer, mogli bismo videti brendove kako drže sesije Pitanja i odgovora preko Priča gde ljudi šalju pitanja preko „Instagram Direkta", a brendovi odgovaraju na njih kroz svoju priču. Takođe bismo mogli videti priče korišćenje za slanje 1-na-1 video poruka pratiocima.
5. Uživo, blagovremeni sadržaj
Trenutno postoji puno uzbuđenja oko uživog video sadržaja. A „Instagram Priče" mogu pružiti brendovima način da pokazuju video sadržaj uživo na platformi.
Video uživo je izuzetno privlačan, i iako „Instagram Priče" neće dozvoljavati dugačko, neprekidno emitovanje kao „Fejsbuk Lajv" ili „Periskop" (Periscope), mogle bi dozvoliti brendovima da koriste svoje Instagram naloge kao mesto za živi, interaktivni sadržaj.
„Benefit Kozmetiks" (Benefit Cosmetics) su koristile „Fejsbuk" da emituju vodiče za šminkanje, a muzej „Metropoliten" u Njujorku je koristio „Fejsbuk" da podeli otvaranje nove izložbe. Nema razloga zašto „Instagram priče" ne bi mogle da se koriste na način sličan ovim prenosima i da odvedu korisnike dublje u događaj koji se dešava uživo.
Foto:AdWeek
Sada je red na vas
Ovo je svakako veliki korak za „Instagram", koji bi mogao puno da promeni platformu. „Snepčet" je dokazao da postoji ogromno tržište za razmenu prolaznih, svakodnevnih trenutaka naših života, i ako „Instagram" može da učini da priče funkcionišu zajedno sa trenutnom ponudom, onda bi ovo mogao biti jedan od najvažnijih dodataka do danas.
Kakvo je vaše mišljenje o „Instagramovom" suparniku „Snepčetu"? Da li jedva čekate da testirate „Priče"? Kako mislite da će brendovi koristiti ovu funkciju?
Izvor: Buffer
Tatjana je knjiški moljac koji retko napušta kuću bez barem jedne knjige pri ruci.
***
Pročitajte i:
Priče sa Instagrama
Kako ispraviti greške u pravljenju bloga?
Prijavi se za prvi „IT Girls Hackathon“!
***
Uključi se! Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE