Да ли сте некад, кад сте правили блог, толико погрешили да вас је то коштало посетилаца? Надајмо се да нисте, али ако јесте, овај чланак ће вам помоћи да поправите све што вам је потребно.

Фото: Pixabay
Превела: Милица Драгићевић
Ако желите да импресионирате посетиоце блога, главни приоритет треба да вам буде како блог функционише и како изгледа. Без обзира што имате одличан садржај на блогу, изглед сајта може да одбије људе. Ово су неке од уобичајених грешака и начини како да их избегнете.
Превише различитих фонтова и боја
Узбудљиво је кад напокон седнете и почнете да декоришете блог, али немојте бити превише ентузијастични. Ако користите превише различитих фонтова и боја, постићи ћете супротан ефекат. То може довести до неусаглашеног изгледа сајта, а то може одбити посетиоце. Зато почните од одређене палете боја. Сваки добар дизајн има максимум три различита фонта како би се добио
кохезиван изглед.
Збијене странице с кратким белим размаком
Бели размак је као ваздух између садржаја. Садржај помоћу њега дише. Без ваздуха сав ће се садржај измешати. Ако смањите неред на минимум и ако раздвојите важне делове блога размацима, око посетиоца може лако да се креће кроз страницу. Замислите да уђете у кућу сакупљача. Где бисте кренули? На шта бисте обраћали пажњу? Није лако усредсредити се на добар садржај кад је окружен другим стварима.
Не убацујете линкове ка друштвеним мрежама
Ако сте блогер требало би већ да знате колико су друштвене мреже важне. Међутим, некад на то заборавимо кад правимо дизајн блога. Немојте заборавити да убаците иконице и линкове ка друштвеним мрежама на истакнуто место како би се лако могли приметити.
Не стављате контактне податке на место које се лако примети
Ово правило је од суштинске важности, поготово ако вам је блоговање посао. Контактни подаци треба да буду јасно стављени тамо где их посетилац може лако наћи. Велики број људи се неће играти детектива и покушавати да лоцира те пословне податке. Олакшајте им тај посао.
Лоша читљивост и видљивост
Сви фонтови морају се лако прочитати. Изаберите добру врсту и величину фонта. Нема смисла користити необичан насловни фонт у италику ако нико не може да га прочита. Ако је насловни и фонт текста једноставан, посетиоцима ће бити лакше да прочитају садржај. Оставите необичне, увијене и рукописне фонтове само за наглашавање.
<�имг цласс="флоат" срц="хттпс://с31.постимг.орг/5взx6ске3/воркспаце_766045_640.јпг" />
Фото: <�а хреф="хттпс://пиxабаy.цом"> Пиxабаy </а>
Неподобна резолуција екрана
Данас не постоји једна права резолуције екрана јер има много монитора на тржишту. Углавном се користи резолуција од 1000 пиксела за ширину веб-странице. Све што је преко 1200 пиксела може се добро приказати само на оним уређајима с већом резолуцијом. Запамтите то кад правите план сајта јер резолуција сајта треба да одговара и мањим и већим екранима. Посетилац не сме да скролује хоризонтално да би видео остатак странице.
Лоша навигација
Навигација игра веома важну улогу на сваком сајту. Ако немате навигациони мени или ако је на месту које се не види, време је да поправите велику грешку. С навигационим менијем посетилац се креће по сајту. Без менија он нема где да оде осим на неки други блог. Навигациони мени треба да садржи само важне линкове и странице које ће одвести посетиоца до других делова сајта или које ће дати додатне податке. Треба да буде видљив на свим страницама.
Не тестирате на грешке
Сигурно сте узбуђени кад објављујете сајт, али ако га унапред не тестирате на грешке, тај ће важан дан бити разочаравајући. Сваки претраживач другачије функционише тако прво треба да видите да ли блог ради и како изгледа на претраживачу, као што је Фајерфокс, Сафари, Хром и Интернет експлорер. Ако не изгледа добро, поправите га пре објављивања И пријатељи могу да вам помогну у тестирању сајта. Сви линкови треба да раде па зато кликните на њих током тестирања.
Извор: ICanBuildaBlog
Милица је заљубљеник у енглески језик и књижевност која сматра да је сваки нови превод доказ да језик не сме бити препрека ка ширењу нових видика.
***
Прочитајте и:
Ovo su onlajn poslovi budućnosti
Diktirajte tekst uz pomoć Google Docs-a
Kako da dizajnirate svoj „digitalni profil“?
***
Овај текст настао је нашом жељом да млади који желе да се опробају у превођењу текстова то искуство стекну и унапреде код нас. Уколико желиш да будеш преводилац у нашем младом тиму ЦВ уз један преведени текст, са изворним, пошаљи на [email protected] са назнаком Пријава/Преводилац. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових чланова вршимо до сваког првог дана у месецу.
Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE
