FOTO: MakeaWebsiteGuru
Prevela: Milica Dragićević
Dobijate samo jednu šansu
Stara izreka da nema druge šanse za prvi utisak jegrovito opisuje sajtove elektronske trgovine. Ako je sadržaj sajta jednoličan i nezanimljiv, ako sajt izgleda neuredno ili je teško po njemu pretraživati, posetioci će onda odmah da odjezde u sajber prostor da se nikad više ne vrate. Prosečan sajt ima samo jednu sekundu da privuče potencijalnog kupca da se njemu zadrži kako bi ga razgledao. Zato se pobrinite da stvorite dobar prvi utisak.
Radite sami ili unajmljujete profesionalca?
Možete razmotriti unajmljivanje nekoga da vam napravi sajt ili da ga napravite sami tako što ćete koristiti platforme za veb hosting. Izbor se na kraju svodi na to koliko novca ste spremni da potrošite. Unajmljivanje veb dizajnera nije jeftino, ali to je često dobro potrošen novac. Oni će vam napraviti proizvod koji izgleda profesionalno i koji se lako pretražuje. I ne samo to, biće napravljen samo za vas, po vašim ličnim specifikacijama što vam daje priliku da budete daleko ispred konkurencije.
Da uporedimo, dizajn sajtova koji su deo platformi za hosting su uopšteni i na hiljade firmi ih koriste. Međutim, oni su definitivno jeftinija varijanta i ne može se poreći da će to biti odlučujući faktor za mala ili tek otvorena preduzeća. Štaviše, sa samo malog praktičnog znanja o sajtovima i sa malo istraživanja, možete prilagoditi postojeće teme sajtova kako biste napravili vaš jedinstven dizajn. Tako da ako se možete snaći sa osnovama HTML-a, sigurno možete napraviti odličan, jedinstven sajt koristeći praltforme kao što su Tumblr ili WordPress.
Naslovna stranica laka za korišćenje
Da biste zadržali posetioce više od jedne sekunde, naslovna stranica treba da zaintrigira nihovu znatiželju, da zadovolji njihove prvobitne zahteve i da oda uopšten utisak kvaliteta. Dizajn sajta treba da bude jasan i jednostavan sa blagim bojama i fontom koji se može lako pročitati. Drečava crvena boja i sićušan font u kontrastnim bojama može izgledati kul, ali zato će smetati očima. Centar naslovne strane treba da budete vi: ko ste, šta predstavlja vaša firma i šta možete da im ponudite, a što ne može konkurencija.
Takođe je dobra ideja da uključite kontakt detalje jer to automatski podiže poverenje posetioca. Ostale uključene informacije treba da budu relevantne, korisne i kratke. Nemojte zbunjivati posetioce sajta sa previše informacija odjednom. Jezičci treba da budu jasni i ako dodajete dugme za pretraživanje sajta, postavite ga na istaknuto mesto.
Jasno i lako pretraživanje
Prosto ništa više ne može iznervirati posetioce od sajta koji se teško pretražuje. Oni ne žele da love informaciju koja im treba. Pokušajte da držite jezičke na jednom istom mestu na svakoj stranici jer će ovo omogućiti posetiocima da brže pronađu relevatne informacije i proizvode.
Na sličan način napravite jednostavne i nedvosmislene naslove. Ovo je jedna stvar gde je manje definitivno više. Ako vam je potreban nagoveštaj kako izgleda sajt koji se lako pretražuje, svratite na sajt priznatog konkurenta. Proverite da li je lako kretati se kroz njegov sajt, razmislite šta je dobro na sajtu, a šta biste drugačije uradili. Razmišljajte kao mušterija, a ne kao vlasnik firme i to bi trebalo da vam pojasni šta je najpogodnije za vaše kupce.
Pristup gde je kupac u centru pažnje
Korisnička služba i komunikacija su elementaran deo poslovanja na internetu kao što je slučaj i u običnoj prodavnici. U skladu s tim, teško je da prekopirate pozitivan uticaj prodavca koji se smeši u virtuelni svet. Ono što možete da uradite jeste da se usredsredite na načine za komuniciju sa kupcima koju su vam na raspologanju. Na primer, olakšajte im stupanje u kontakt sa vama tako što ćete dati nekoliko alernativnih metoda kontaktiranja. Održavajte zainteresovanost kupaca tako što ćete im slati redovne mejlove ili biltene i napravite stranice na društvenim mrežama gde možete da podelite najnovije događaje u firmi i da odgovarate na pitanja.
Sajt koji se lako pretražuje i otvorena komunikacija nije jedino što čini odličnu korisničke podršku. Ovde se radi i o adekvatnom načinu zaštite ličnih i osetljivih informacija vaših kupaca pogotovo kad se radi o plaćanju i podacima sa kreditne kartice. Neophodno je da koristite sigurne i pouzdane načine za plaćanje preko interneta.
Ne može se dovoljno naglasiti koliko je važno imati sajt i koliko on može uticati na biznis. To je vaš način da se povežete sa postojećim i novim kupcima. Konkurencija je žestoka, tako da ako ne uspete da zadivite na prvu loptu, to će ići na štetu vašeg biznisa. Vaš neuspeh je uspeh vašeg konkurenta. Uraditi to kako treba tako što ćete kupcima ponuditi prijatan i jednostavan doživljaj koji će zagarantovati da oni rado ponovo da posluju sa vama.
IZVOR: BMMagazine
Milica je zaljubljenik u engleski jezik i književnost koja smatra da je svaki novi prevod dokaz da jezik ne sme biti prepreka ka širenju novih vidika.
***
Pročitajte i:
Društveni mediji za bolju uslugu za potrošače
Preduzetništvo: Upornost ili strpljenje?
Ovo su veštine uspešnih komunikatora
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
***
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE