
FOTO: redstonestrategy
Prevela: Daliborka Obradović
„Želim da budem iskrena na svom blogu. Ne želim da pišem o proizvodima koje sama ne koristim“, kaže Izi Hosak, osamnaestogodišnja autorka poslastičarskog bloga Vrh od cimeta .
Ona je tek prešla početni nivo, ali blog koji vodi već tri godine sada ima oko 200 000 čitalaca nedeljno. Veliki uspeh bloga bio je povod za objavljivanje knjige.
Lukavi blogeri i vlogeri (video-blogeri koji obično koriste YouTube) trude se da usklade različite zahteve publike i oglašivača kako bi zaradili novac od prikazivanja svog digitalnog sadržaja.
FOTO: busines2community
Poznati brendovi su zainteresovani da rade sa studentima
„Mlada publika ima visoku komercijalnu vrednost, pa đaci ili studenti blogeri i vlogeri mogu zaraditi značajne sume novca i tako finansirati svoje studije“, kaže Kejt Ros, direktorka digitalne marketinške agencije Eight&four koja se bavi savetovanjem u radu sa blogerima.
„Studentski centri i finansijska preduzeća su, u ovom trenutku, posebno zainteresovani da privuku što veći broj studenata“, ističe Kejt Ros.
„Ukoliko sadržaj koji plasirate ima uspeha i vernu publiku čiji se broj neprestano povećava, za njih će od najmanjeg značaja biti to što ste student“.
Unovčavanje bloga
Poznate firme redovno pronalaze blogere i vlogere i promovišu ih. Plasiranje proizvoda uključuje, na primer, slanje besplatnih uzoraka na pregled i/ili poklanjanje putem takmičenja. Nedavno je Hosak sarađivala sa Tipigsom , za koji je organizovano sponzorisano poklanjanje na promocijama, koje se potpuno uklapa u zadate standarde.
Sponzorisane poruke su takođe sve popularnije. Blogeri sarađuju sa brendovima u kreiranju sadržaja i obe strane su prilično zadovoljne saradnjom.
Ngoni Čikveneger, dvadesetjednogodišnja studentkinja modnog dizajna na Univerzitetu Northempton, kaže da je sponzorisana poruka najprirodniji način da unovči svoj blog IAMNRC . Sarađivala je sa švajcarskim Savetom za turizam, kao i sa kompanijama Nike i Samsung.
FOTO: ultrablogchallenge
Pre nego što steknete dovoljan broj čitalaca da biste privukli neke od najvećih brendova, možete svoj sadržaj unovčiti samostalno. Baneri, koje možete prodati oglašivačima, najbolji su način za to.
Među blogerima je, takođe, popularan Partnerski marketing . Zahvaljujući njemu je moguće zaraditi honorar preko neke od agencija poput ShopSense ili RedwardStyle , ukoliko neko klikne na njihov link sa vašeg bloga ili kupi neki od njihovih proizvoda.
FOTO: magazine.eselondon
Ejmi Mejs, osamnaestogodišnja studentkinja engleske književnosti na Univerzitetu u Bristolu, na svom blogu Fashion Junkie , koristi sistem oglašavanja putem banera kao i Partnerski marketing.
Prihod nije bio veliki ali na ovaj način je osigurano promovisanje brendova za koje će njeni čitaoci biti zainteresovani, a ne samo onih koji plaćaju najveću proviziju.
Google Adsense je još jedan popularan način oglašavanja. Google prikazuje oglase svojih klijenata na vašem blogu i plaća vam za svaki klik.
Unovčavanje video snimaka
Za vlogere su mogućnosti zarade mnogo manje, ali ipak mogu biti unosne. Oni koji redovno objavljuju snimke, mogu postati YouTube partneri. To znači da dele ostvareni prihod od oglasa koji se postavljaju na početku ili u sredini video snimka.
Rozi Bea, sedamnaestogodišnja učenica, na svom YouTube kanalu McRosieBea ima oko 80 000 pretplatnika. Ona zarađuje novac od reklama koje se puštaju na početku video snimaka. Mesečni iznos je različit, u zavisnosti od broja pregleda.
„Novac mi omogućava određen stepen nezavisnosti“, ističe ona. „Korisno je za kupovinu nove odeće, a sada štedim i za sopstveni auto“.
FOTO: johnfraizer.bizbuzzamerica
Koliko možete zaraditi?
Istaknuti vlogeri mogu da zarade i do 4000 funti na YouTube kanalu zahvaljujući reklamama, odnosno i do 20 000 funti korišćenjem banera na svojim internet stranicama, u skladu sa „Eight&four” principima.
Prema savetima Hane Farington, dvadesetogodišnje studentkinje prava sa Univerziteta u Mančesteru, koja vodi Hannah Louise Fashion blog, u početku ne treba imati prevelika očekivanja od svog bloga ili kanala. „Najvažnije ga je pokrenuti, redovno održavati i pridobiti što veći broj zainteresovanih”.
Sada, kada je njen blog postao veoma uspešan, kao najprofitabilnije metode pokazale su se upravo one koje zahtevaju najviše ličnog doprinosa.
„Kampanja sa brendom koja je zahtevala duži vremenski period angažovanja, ili čak putovanje, pokazala se daleko unosnijom nego pisanje posta za koji bi mi trebalo oko sat vremena.
Ona, takođe, ističe da partnerski marketing može biti veoma koristan. Međutim, sume zavise od standarda sadržaja na blogu, njigovog prometa, broja linkova koji se koriste i njihovog stepena konverzije, odnosno koliko često klik na link vodi do kupovine.
Raspon zarade blogera i vlogera se kreće od nule do nekoliko hiljada funti mesečno ili između 50 i 300 funti uz korišćenje partnerskog marketinga, ističe Nastasija Feniu, menadžer udruženja blogera Evrope pri ShopStyle-u. Međutim, koristeći ShopSense, na primer, blogeri se isplaćuju samo jednom kada iznos dostigne 100 funti.
Blogovi i vlogovi nisu čudotvorni lek za finansijske neprilike studenata, međutim uz malo kreativnosti, posvećenosti, poslovnim sposobnostima i organizacijom, oni ih svakako mogu ublažiti.
Saveti za unovčavanje bloga ili kanala:
Sadržaj je glavni. Na prvom mestu, nećete privući mnogo zainteresovanih bez kvalitetnih postova ili video klipova. „Ukoliko pravite blog ili kanal samo u cilju zarađivanja novca, u tome nećete uspeti”, kaže Ros. „Potrebno je da to bude nešto suštinsko, urađeno sa strašću. Ako je to nešto što zaista volite, to će se i videti”.
Ostanite verni svojoj publici i sebi. Svaki sponzorisani sadržaj treba da bude relevantan za vašu publiku i idealan za proizvod ili uslugu koju biste koristili. Veoma je teško verno pisati o nečemu što i sami ne koristite, kaže Hosak. Budite iskreni o tome kada je post sponzorisan i kada ste poslali besplatne proizvode.
FOTO: esdandassociates
Uradite sopstveno istraživanje. „Provedite vreme istražujući različite marketinške kompanije”, naglašava Hosak. Na taj način ćete znati šta da vrednujete. Ne treba da imate previše brendova koji vam možda i nude razne mogućnosti, ali isto tako žele da ih reklamirate bez ikakve nadoknade. U razgovoru sa drugim blogerima procenićete šta treba da očekujete od svog bloga.
„Istaknite svoje ime. Budite direktni i povežite se sa marketinškim službama”, kaže Ros. „Kontaktirajte neku od digitalnih agencija, recite: Ja imam publiku, da li postoji nešto što možete da uradite u vezi sa tim?” Kada je Mejs bila zainteresovana za povezivanje sa određenim brendom, poslala im je imejl tražeći da je dodaju na svoju mejling listu. „To je, takođe, korisno i PR kompanijama više nego pojedinačnim brendovima”, kaže ona i dodaje: „Oni imaju mnogo klijenata i lako će vas povezati sa brendovima koji smatraju da će se lepo uklopiti u sadržaj vašeg bloga”.
Budite organizovani. Žonglersko održavanje visokog kvaliteta bloga ili YouTube kanala i studentskog života, može biti veoma teško. „Ponekad, vikedom spremim snimak za naredni vikend ukoliko znam da ću biti zauzeta”, kaže Bea. Ona preporučuje pravljanje podsetnika za postavljanje sadržaja. „Nikad ne treba staviti vloging ispred školskih obaveza, jer nikada ne znate šta donosi budućnost”.
IZVOR: The Guardian
Daliborka je mislilac sa dna Panonskog mora, zaljubljenik u prirodu i lepotu pisane reči. Za nju je život zanimljiva priča iz koje se uči.
Pročitajte i:
Ovo su uobičajene greške honoraraca
Zašto je LinkedIn toliko važan?
U čemu je tajna dobrog pisanja?
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE
