Tweet

Velike su šanse, da će bilo ko sa kim razogovarate imati ideju za biznis koji će mu jednog dana omogućiti da zaradi milione. Iako je do biznis ideja možda lako doći, njihovo obisitinjenje, kroz ogoman uspeh, sasvim je drugačija igra. Mnogi preduzetnici, međutim, pomoću jednostavnih ideja i skromnog početka uspeli su da te ideje pretvore u pun pogodak.


Sara Blakely, Spanx

Jedne večeri Sari Blejkeli pocepale su se hulahopke i tada je rođena ideja za Spanks. Naoružana ušteđevinom od pet hiljada dolara Sara je istraživala i napisala ideju za patent – hulahopke bez stopala (hulahop do gležnjeva). Vozila se svud redom po Severnoj Karolini kako bi pronašla proizvođača koji će pristati da izrađuje novi proizvod. Većina njih odgovorila je da se to nikada neće prodavati, ali jedan od vlasnika odlučio se da joj pomogne u sprovođenju ove „sulude ideje“.
Dvehiljadite godine njen prototip je usavršen i krenulo se u potragu vrhunskih robnih kuća koji bi bile kupci. U prva tri meseca bilo je prodato pedeset hiljada pari i od tada, Sarina „sumanuta ideja“ vrtoglavo raste. Maloprodajom je ostvaren prihod od trista pedeset miliona dolara u 2008.


Brian Scudamore, GOT JUNK

Godine 1989. Brajan Skudamore čekao je u redu u Mekdonalds restoranu kada mu je za oko zapao stari kamionet lokalne šlep službe. Inspiracija je navrnula i Skudamore je kupio polovan pikap za sedamsto dolara i tako započeo biznis „The Rubbish boys“. Počeo je skupljanjem smeća u pauzama izeđu predavanja na univerzitetu, ali kako se kasnije uspostavilo, ono što je trebalo da bude džeparac kojim bi otplaćivao studnetske troškove vrlo brzo preraslo je u ozbiljan posao.
Četiri godine kasnije on napušta školu kako bi se punim radnim vremenom fokusirao na preduzeće. Godine 1998. promenio je ime preduzeća u GOT JUNK i godinu dana potom otvorio prvu franšizu u Kanadi. Danas kompanija posluje na različitim lokacijama širom Severne Amerike i Austarlije. Kompanija je ostvarivala prihod veći od sto miliona tokom 2007. i 2008.


Bert and John Jacobs, Life is good

Bert i Džon dizajnirali su svoje prve majce 1989. i prodavali ih na uicama Bostona i na koledžima duž Istočne obale. Ali za pet godina, nisu postigli neki značajniji uspeh. Zatim, 1994. došli su na ideju da iskoriste crtanog junaka po imenu Džejk i spoje ga sa motoom – „Life is good“

Ljude je privukla ova jednostavna poruka optimizma. Majce su postale hit na malom uličnom sajmu i trgovci su uskoro postali zainteresovani. Sada su Džejkov lik i prepoznatljiv moto mnogo više od obične majce. Mogu se pronaći različiti proizvodi: peškiri, podmetači za šolje, povodci za pse...
I život je zasita lep sada za Berta i Džona koji od 2010. inkasiraju više od sto miliona dolara godišnje.


Adam Lowry and Eric Ryan, Method

Ideja za ekološki prihvatljivo čišćenje kuća pala je na pamet Adamu i Eriku dok su živeli kao cimeri u San Francisku. Primetili su da uvek kada čiste stan posle žurki koje prave, dobiju napad kašlja prouzrokovan korišćenjem proizvoda za čišćenje. To ih je navelo na razmišljanje da li su proizvodi koje koriste za čišćenje prljaviji od nereda koji pokušavaju da uklone.

U to vreme nije bilo mnogo izbora kada su u pitanju proizvodi za čišćenje koji ne sadrže jake hemikalije. Tako su Adam i Erik uradili neka istraživanja i osnovali 2000. godine Metod – liniju ekoproizvoda kućne nege. Deset godina kasnije, proizvodi se nalaze na policama svih prodavnica širom Amerike, a kompanija ostvaruje bruto prihod veći od sto miliona dolara.

Izvor: top-adria.com

Tweet
Komentari