Tweet
U okviru obeležavanja Svetskog dana mladih, Centar E8 pokreće kampanju CTRL+S sa ciljem edukacije i prevencije digitalnog nasilja među mladima.

FOTO: Serbianforum

Centar E8 pokreće kampanju CTRL+S koja će se baviti prevencijom digitalnog nasilja među mladima, koji često nisu svesni činjenice da nasilje na Internetu može imati efekte kao i fizičko ili psihičko nasilje u realnosti. Naš cilj je da edukujemo mlade i da ih naučimo da Internet treba koristiti ali uz punu svest o posledicama koje reči na Internetu imaju, kao i o tome kako da prepoznaju i reaguju na nasilje kom potencijalno mogu biti izloženi.

Kampanja pod sloganom CTRL+S, u okviru programa “Prevencija rodno zasnovanog nasilja u lokalnim zajednicama-Menjaj pravila”, će se sprovoditi u 10 gradova Srbije kroz edukativne sadržaje u direktnom radu sa mladima i putem aktivnosti koje će se odvijati na Internetu.

Uporedno sa tim, lansiraće se i video klipovi u kojima učestvuju poznate ličnosti i pojedinci/ke koji su istaknuti u svom radu na Internetu. Oni u pomenutim video klipovima sa javnošću dele svoja negativna iskustva kao i konstruktivne savete u cilju razvoja svesti o posledicama koje reči i dela na Internetu imaju.

Prema istraživanjima, 90% mladih u Srbiji poseduje računar i značajan deo svog vremena povodi na internetu, mobilni telefon poseduje 96% starijih osnovaca i 99% srednjoškolaca. 12% je imalo dodira sa nasiljem na internetu, 8% je iskusilo neželjeno snimanje mobilnim telefonom ili kamerom, 7% je dobijalo nasilne SMS poruke, 12% ima iskustva sa nasilnim telefonskim pozivima. Podaci iz istraživanja takođe kažu da je čak 84% učenika i učenica bilo nekada u ulozi pasivnog posmatrača/ice digitalnog nasilja, a 52% srednjoškolaca/ki, odnosno 48% učenika/ca osnovnih škola posećuje sajtove za koje misle da bi im roditelji branili da ih posećuju.

*Podaci korišćeni u tekstu su iz istraživanja koje je sprovedeno okviru projekta “Zaustavimo digitalno nasilje” od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja – Jedinice za prevenciju nasilja, UNICEF-a i kompanije Telenor.

Tweet
Komentari