Katarina Radojlović: Senke u mesečevim pričama

Foto: juznevesti.com

Na ovoj retrospektivnoj izložbi, koja je završena 8. decembra, posebnu pažnju kao dokaz za ono što u monografiji piše dr Srđan Marinković, mogli smo videti da Katarina kombinuje različite materijale kako bi izrazila najdublju emociju. Posebno su zanimljive: „Mesečeve priče“, „Radni kaput“, „Otisak senke“, „Senke snova“ itd.

12246863_938595082888744_6455916467604524396_n.jpg
Rad Katarine Radojlović/ Galerija SLU Niš

Iako „Mesečeve priče" deluju kao nešto što je negde daleko, što nema veze sa nama, senke u njima su zapravo odraz teskobe, ali i sreće koja je prisutna u nama.

_event_management.gif

Zato Srđan Marković ističe da umetnički opus Katarine Radojlović zauzima značajno mesto u postmodernoj likovnoj umetnosti:

„Iako voljom sudbine prekinut, taj opus je u dubokom saglasiju s osnovnim idejama postmoderne umetnosti, sa slikarskom leksikom koja je rezultat stava prema načinima materijalizacije iskaza, što Katarini Radojlović, kako je to 2009. godine, primetila Milica Todorović, osigurava respektabilno mesto na posmodernoj likovnoj sceni Srbije i, razume se, Niša“.

Monografija o stvaralaštvu Katarine Radojlović je u pripremi.

12240126_938594106222175_5086387343874132955_n.jpg

Foto: Galerija SLU Niš

Ko je bila Katarina Radojlović?

Katarina Radojlović je rođena 1966. godine, a preminula je u Nišu 2014. U njenom stvaralačkom opisu, kako u monografiji piše Srđan Marković, primećuju se dve celine, prva je period njenog učenja i školovanja, ovladavanja likovnom tehnikom, a druga je period traganja, otkrivanja i uspostavljanja komunikacije sa najdubljim delovima unutrašnjeg bića, sa onim što se u psihologiji naziva kolektivno nesvesno.

12289619_938593996222186_5252916497072359238_n.jpg

Foto: Galerija SLU Niš

Taj period učenja i školovanja obeležen je završetkom srednje umetničke škole „Đorđe Krstić“ u Nišu, 1984. i delimično diplomiranjem na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu u klasi pofesora Gradimira Petrovića. Na prvoj samostalnoj magistarskoj izložbi Moje privatno podzemlje u Beogradu 1996, vidljiva je promena tema, gde se uočava ta ozbiljnost da se traga dublje za, kako Srđan kaže, arhetipovima i simbolima.

11210400_938596189555300_8535542067670652649_n.jpg

Kaput za igru, Travnati kaput i Radni kaput iz 2009. godine/foto: Galerija SLU Niš

Zatim, od 2005. godine Katarina postaje i docent na odseku za likovnu umetnost Fakulteta umetnosti u Nišu, a 2010. i vanredni profesor. Iako je njen život rano prekinut, ona je za dve decenije rada imala više od 10 samostalnih izložbi i veliki broj kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu.

Marko, večiti borac za kreativnu slobodu reči i folklorne tradicije!

Pročitajte i:

Umetnica Biljana M.:Svet boja mojom rukom
Aleksandra P.: Dopisnica sa sunčane strane ulice
Preućica:Čudna šuma je to...