Са развојем технологије, развија се и потенцијал за онлајн учење. Велики број универзитета практикује овакав вид студирања и много је оних који су задовољни таквим начином извођења наставе.

ФОТО: The Evolllution
Превела: Милица Бараћ
На сајту Тхе Гуардиан наводе пример Едија Чонсија (Eddie Chauncy), коме традиционални универзитети нису страни - он већ има диплому енглеске књижевности са Кембриџа. Ипак, 20 година после првог дипломирања, када је схватио да би знање из психологије могло допринети његовој каријери пословног и финансијског тренера, одабрао је да студира на Open универзитету (ОУ). „Знао сам за ОУ од малих ногу и имао сам обичај да гледам лекције из математике на телевизији” - Чонси, који је дипломирао психологију на ОУ 2012. године, открива медијима.
Како преносе медији, Джули Стоун (Julie Stone), руководитељка онлајн учења на Универзитету Дерби, каже: „Учење на даљину много више одговара људима попут Чонсија” и истиче да онлајн учење нуди бројне предности које студије „лицем у лице" не могу да понуде – углавном у вези са флексибилношћу.
„Људи могу да уче у простору и у времену које им одговара, усклађујући време за учење са послом и породичним обавезама. Неколико зрелијих студената се могу посветити устаљеним предавањима, које се одржавају на Универзитету. Једна недеља је радна, једна слободна, а технолошки напредак је омогућио људима да стекну поштовано образовање путем онлајн метода”, изјавила је Джули.
<�имг цласс="рфлоат" срц="хттпс://онлинелеарнингинсигхтс.филес.вордпресс.цом/2012/02/хирес1.јпг" />
ФОТО: Online Learning Insights
Мајк Шарплес (Mike Sharples), професор образовних технологија на Опен универзитету, за медије открива да је онлајн учење једнако учинковито као и учење „лицем у лице". Студија спроведена на Департману за образовање у САД-у 2010. године, открила је да студенти колеџа, који студирају онлајн, имају боље резултате од оних који студирају искључиво по принципу „лицем у лице". „Такође, они су открили да, ако комбинујете та два начина (мало учења по принципу „лицем у лице", мало онлајн), још је продуктивније”, наглашава Мајк.
Опен универзитет је пионир у учењу на даљину и још увек је главни провајдер у Великој Британији у 2013/14. Било је 210 005 студената са седиштем у Великој Британији, који студирају на основним и постдипломским студијама, од чега је 150 255 било на Опен универзитету. Ипак, остали британски универзитети почињу да увиђају потенцијал онлајн курсева који могу понудити академску строгост и подршку, као диплома стечена студирањем „лицем у лице" и то без потешкоћа, студентима на целом свету. Нове технологије, као што су форуми, онлајн лекције и интерактивна студијска искуства, побољшавају данашње искуство онлајн учења и нуде доста иновација у систему.
Доминик Миклрајт (Dominic Micklewright), декан академских партнерстава на Универзитету Есекс, верује да ће мешовита реалност наставе и околине учења, која омогућава онлајн студентима да присуствују стварним, „лицем у лице" лекцијама, виртуелно, постати све популарнији аспект онлајн диплома.
„Онлајн студент може да види лекцију, предавача и остале „лицем у лице студенте” из личне перспективе путем веб-камере. У сали за предавања, студенти који студирају на даљину појавиће се или као аватари или као они сами, путем њихове веб-камере, на великом екрану који „лицем у лице студенти” и предавач могу да виде”, објашњава Доминик Миклрајт.
Подршка и успех
Права подршка представља огроман део успешног онлајн учења. Ковентри универзитет удружио се са америчком фирмом PlatForm, како би пласирали две нове онлајн дипломе – диплому из управљања и руководства и диплому из управљања и професионалног рачуноводства. Сваком студенту биће додељен саветник за успех, који ће му пружати телефонску и онлајн подршку.
„Саветник за успех играће огромну улогу у стварању личног искуства и обезбеђивању правог начина подршке када је потребна, тако да се нико не осећа усамљено", каже Анмол Тети (Anmoal Thethi), стручњак за развој онлајн диплома у <�а>ПлатФорм</а>-у у Великој Британији. Он додаје да су саветници регрутовани на основу свог знања о високообразовном искуству, како би се саосећали и пружали подршку и мотивацију полазницима.
Чак ни не морате да будете у Великој Британији да бисте студирали за британске квалификације. Универзитет Дерби онлајн учења тренутно има око 3000 студената из целог света, који проучавају предмете, од пословних до саветовања и психотерапије. „Временске зоне постају небитне, због тога што су материјали за учење доступни преко веб-камере, користећи студентски портал и окружење виртуелног учења”, наводи Джули Стоун.
Стоун додаје да су било која виртуелна лекција или седница сачуване и доступне за оне који нису у могућности да присуствују и за оне који могу да присуствују, али би волели да их поново „посете”. Све дискусије и дебате студентских група одвијају се преко онлајн табли за дискусије и форума и може им се приступити у свако доба.
„Технологија је омогућила студентима да се упишу на било који универзитет на свету, а да не морају да се преселе тамо”, закључује она. Географске и временске разлике само доприносе глобалном студијском искуству, као и културолошке разлике. Уколико се пласира добро, онлајн учење може бити веома интерактивно, богато, стимулишуће и корисно искуство.
ИЗВОР: The Guardian
Милица је креативна, у дубини душе је и даље дете, воли да путује, да прича и да се смеје.
***
Прочитајте и:
Kako dobiti posao bez iskustva?
Kako da motivaciono pismo, zaista, ubedi?
Šest osobina idealnog kandidata za posao
***
Укључи се! Овај текст настао је нашом жељом да створимо алтернативни веб простор за студенте где могу да пишу и информишу се о оним темама које сматрају важним. Уколико желиш да и ти пишеш за студентску рубрику, твоје идеје су добродошле! Није потребно претходно искуство, већ само заинтересованост за студентска питања. Да бисте се пријавили кликните OVDE. Пријем нових новинара вршимо до сваког првог дана у месецу!
Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE
Odricanje od odgovornosti
